חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב נבו – בואו לבקר. מובטח לכם שכדאי לבוא !

מושב מטע, נמצא באזור הררי מיוער, כשמונה קילומטר דרומית מזרחית לבית שמש, בסמוך לכביש 375, בקטע שבין הישובים צור הדסה לבין קיבוץ נתיב הל"ה, בלב ליבה של הסביבה הכפרית הירוקה של המושב בצל הרי יהודה, ובתווך של "דרך היין" של יקבי מטה יהודה, במקלט נטוש משנות החמישים במרתף תת-קרקעי הממוקם בחצר משק המגורים של משפחת חזן, שעם השנים ומדידות שבוצעו ביישוב לפני כ- 15 שנה, נמצא שהמקלט הנמצא בתוך משק המשפחה, ושלימים נקבע, שהמקלט אינו תיקני ואינו ראוי לשמש כמקלט ציבורי. נמצאות חביות היין של יקב נבו. יקב שטבע על דיגלו את המשפט : "אומַנוּת יְצִירַת הַיָיִן בְאַהֳבָה, נְשַמָה וְשִמְחַת חַיִיִם".

כבר הרבה זמן אני רוצה לבקר את הזוג חזן. וגם כשכבר הייתי על "דרך היין" בכיוון לבקר ביקב בשבת, הודיעוני ש"המקום כשר ושער המושב סגור בשבתות".

המפגש האחרון שהיה לי עם הזוג המקסים הזה, היה בפסטיבל היין ה- 14 של יקבי מטה יהודה וכאן ההבטחה שלי לביקור ביקב, קיבלה עיגון במסמרות של לקיים או לא להתקיים. היום, בוקר של יום שמש נפלא יום שישי של תחילת סופ"ש, עשינו את דרכינו שני זוגות לבקר ביקב, כשאת התמונות המדהימות מפליא לצלם ידידי הטוב, איל גוטמן – צילום מזון ומשקאות שיודע להוציא מכל תמונה את המיטב ואת המירב וקצת יותר.

היקב ומרכז המבקרים, הם ליבת העשייה ומטה לחמם, של הזוג הלבבי והמקסים, שקל מאוד להתחבר אליהם, איריס ונבו חזן.

היקב מייצר 3 סוגי יינות והם קברנה סוביניון. מרלו ו- פטיט וורדו. 2 מהם, הם יינות זניים הקברנה סוביניון והמרלו ואילו השלישי הוא בלנד של השלושה. ב- 2009 נעשה גם יין קברנה פרנק, יין שזכה למשובים נהדרים לאחר שנשלח לגרמניה. היקב מייצר גם יין קינוח בסגנון פורט, העשוי כולו על טהרת ענבי הפטיט וורדו, כשבמהלך התסיסה, אל היין נוסף ברנדי מזוקק מענבים, אף הוא מתוצרת היקב. במרתף החביות בימים אלה, יינות מבציר 2011, חלקם זניים וחלקם בלנדים.

החביות של היקב עשויות עץ אלון צרפתי והן המגיעות משני אזורים בצרפת, בורדו ובורגונדי. כלל יינות היקב, מיושנים במהלך ה- 18 חודשי יישון, והם עוברים בין 2 סוגי החביות לפני שהם מבוקבקים.

יקב נבו, הוא יקב בוטיק אמיתי. קטן ומשפחתי, שהחל לפני כ- 10- שנים עם סיפור מחלתה של דודתו של נבו שחלתה בסרטן. באותה התקופה, בד בבד עם סיום מיבנה המגורים של משפחת חזן. לנבו נודע, שהדודה תושבת הצפון, מחפשת דירה באיזור, על מנת להיות קרובה לטיפולים בבית החולים "הדסה" בירושלים והוא ללא היסוס, הציע את יחידת המגורים שבמשק לדודתו לבוא ולהתגורר אצלם. נבו מחבר את הסיפור לגורל ולאמונה ולתפישת עולם, שהכול נרשם והכול כתוב במרומים וכך צריך היה לקרות.

נבו מספר, "שלא משנה עד כמה חולה הייתה דודתו ועד כמה קשים היו עליה הטיפולים שעברה, אבל אלה לא מנעו ממנה מלטפס על עצים בחמש בבוקר לקטוף זיתים, לעשות ריבות ומרקחות ולהדהים את כולם במאכלים ביתיים מעשי ידיה ובכישרון רב להוציא מכל פרי וירק את הטוב שבו" .

יום אחד, אומרת הדודה לנבו שהיא עושה אצלה בבית, יין ביתי וכי יש לה ידע וניסיון בעשיית יין והיא ביקשה מנבו להביא ענבים על מנת שהם יעשו יין יחדיו. התקופה בשנה עונת בציר ונבו פנה לעמית ניר מטובי הכורמים בארץ, כורם ובעל כרמים ביישוב וביקש ממנו ענבים. הכרמים של עמית ניר נטועים בגובה 700 מטר, מיקומם נחשב איכותי ביותר , האקלים השורר באיזור הוא של חורף קר, בקיץ חם, כמות סבירה של משקעים וקרקע עשירה במינראלים. נבו קיבל כמה שורות של ענבים, אלה הובאו לחצר הבית, כאן הענבים נדרכו ברגליים על ידי הילדים ויצא בסוף כך מספרים, יין נפלא.

זה היה ב- 2002 הדודה לשמחת כולם החלימה והיא חזרה לביתה בצפון וחיידק היין נדבק בנבו. כך החל קורם עור וגידים יקב נבו. בתחילה, היו אלה מפגשי "קבלת שבת" עם החברים שבאו לאכול ולטעום יין, לאכול מאפים מהטאבון שבחצר, עד שאחד החברים אמר לנבו "תעשו עם עצמכם משהו".

את הכשרתו והשכלתו הייננית, עשה וממשיך לעשות וללמוד נבו בבית הספר ליין שורק של ניר שחם.

היקב מייצר כ- 4,500-5,000 בקבוקים בשנה. כל הענבים נטועים במושב מטע. כרם חדש בבעלותו של נבו עם ענבי מרלו ניטע על ידו בשנת 2010, ובכוונתו לייעד אותו לסדרת יינות ייחודית.

היינות נמכרים ביקב ב- 120 ₪ ולקבוצות ומבקרים המחיר עומד על כ- 95 ₪. מרבית היינות נמכרים ביקב. חלק קטן מהיינות נמכר בגרמניה וחלק במעדנייה שביקשה למכור את היין אצלה.

כל יינות היקב כשרים למהדרין ונבו רואה בזה זכות וברכה גדולה.

הרעיון הוא להביא את האנשים ליקב, בכדי לחוות את החוויה לטעום את היין ולהתענג על המטבח והמאכלים הביתיים של איריס ולפיכך הוקם בחצר הבית מרכז המבקרים שבנוי עץ ואבן ומרפסת מדהימה, באווירה כפרית, בסביבה פסטורלית, ובו מוצע אירוח המשלב סיור ביקב, טעימות יין ,לחמים באפייה בטבון, סלטי הבית וגבינות מיוחדות.

מרכז המבקרים, שניבנה בעבודת ידיים והוא מרווח ומזמין עם מסורת אירוח שגורמת לכולם להרגיש "כמו בבית". מרכז המבקרים מצויד באמצעי מולטימדיה, מסך למצגות וסרטים ומערכת הגברה איכותית עם צליל נקי. זהו בהחלט מקום מזמין ואידיאלי, אותו כבר מנצלים לעצמם, חברות, קבוצות וארגונים, לקיום ימי עיון, כנסים ואירועים לפרטיים, לימי כייף, ימי עיון, הרצאות בפני קהל, סדנאות, כנסי חברות, מסיבות לקוחות, ומופעים.

הכוונה של משפחת חזן בשנים הקרובות, להגדיל את היקפי ייצור בקבוקי היין לכ- 8,000 בקבוקים בשנה ולארח כמה שיותר אורחים ומוזמנים.

יינות היקב נקראים על שם אבני החושן ואף אחד אינו יכול לנכס לעצמו שמות מקראיים אלה :

יקב נבו שבו קברנה סוביניון 2010 – היין עשוי מ- 100% ענבי קברנה סוביניון.  יין בעל גוף רך, נעים לשתייה, המאופיין בארומה עדינה באף של גרגרי יער, שזיף ואוכמניות, ברקע נגיעות טבק ומנטה. היין עומד בסתירה לעוצמתיות הקשורה למאפייני הזן. ליין צבע בורדו בוהק. הגוף בינוני. אלכוהול 13%, זמן יישון 18 חודשים.המחיר 95-120 ₪.


יקב נבו שוהם – כל בקבוקי היין נרכשו על ידי אספן יין אמריקאי מפלורידה.

יקב נבו ספיר מרלו 2010 – עשוי 100% ענבי מרלו. היין בעל צבע אדום עמוק, גוף מאוזן, המאופיין בארומה של דובדבן ופלפל שחור גרוס. היין פירותי עם מתקתקות מדומה ונעימה. 18 חודשי יישון. ליין 13% אלכוהול. המחיר 95-120 ₪.


יקב נבו אודם בלנד 2010 – זהו יין בלנד מורכב ומשובב חיך, העשוי מ- 40% מרלו, 40% קברנה סוביניון 20% פטיט וורדו. באף, ניחוחות של דומדמניות שחורות, פרי אדום ורמזים של פלפל שחור, זיתים שחורים ועישון. היין התיישן 18 חודש. לטעמי, זה הטוב שביינות. ליין 13% אלכוהול. המחיר 95-120 ₪.

יקב נבו – "אומַנוּת יְצִירַת הַיָיִן בְאַהֳבָה, נְשַמָה וְשִמְחַת חַיִיִם"

מושב מטע, משק 57

נבו חזן – 0526071780

איריס חזן – 0526071870

[email protected]

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top