לא חייבים לטוס ליוון כדי ליהנות מיין יווני – יבוא חברת המגש שקד בע״מ

לטובת הנשארים בארץ – טל שקד, מנהל השיווק של חברת המגש שקד, ממליץ על 3 יינות לבנים, קלילים ורעננים, מיקבים משפחתיים ביוון ומזני ענבים מקומיים. לבד מהיותה יעד תיירותי נחשק לישראלים, מדינה מגוונת, מרתקת ורבת פנים, יוון היא גם מדינה בעלת היסטוריית ייצור יין בת אלפי שנים. כיום יש בה שילוב של ישן וחדש, בין מודרני למסורתי ויש בה זני ענבים מקומיים ייחודיים רבים.
כרבע מיליון ישראלים צפויים לטוס ליוון בחודש אוגוסט. אלה שלא יהיו ביניהם יוכלו לשתות בארץ את היינות הקלילים, הרעננים והקייצים שמייבאת חברת שקד, שמתאימים במיוחד למזג האוויר בארץ, שכל כך דומה לזה היווני.

טל שקד, מנהל השיווק של חברת שקד, ממליץ על יינות לבנים משלושה אזורי יין מרכזיים ביוון סנטוריני, כרתים ומרכז יוון – כולם על טהרת הזנים המקומיים.

Estate Argyros Atlantis White 2022

רשמי טעימה שלי: צבע, צהבהב צלול עם שוליים בוהקים. באף, ניחוחות צורניים, אשכוליות, לימון וגווני הדרים. חיך, בעל מבנה, גוף קל, מעודן ומאוזן, טעמי פרי הדר מוקפד, תפוח עסיסי ותפוח מלוח, עם מינרליות קרירה. החומציות הגבוהה יחסית של אסירטיקו מעניקה ליין קלות שתייה ורעננות פריכה. סיומת ארוכה נוגעת במליחות.

היקב: אחוזת ARGYROS, הממוקמת באפיסקופי גוניה, הוקמה בשנת 1903, אך משפחת ארגירוס הייתה מעורבת בייצור יין במשך עשרות שנים לפני כן. זהו הבעלים הפרטי הגדול ביותר של כרמים בסנטוריני והאחוזות הנוכחיות עולות על 120 דונם, השקעה עצומה של ארבעה דורות, יצרן אומן המייצר כמויות קטנות של יינות באיכות מעולה. היקב שנוסד כאמור בסנטוריני בשנת 1903 ע״י גיאורגיוס ארגירוס, מנוהל כיום על ידי יאניס ארגירוס, בן הדור השלישי במשפחה. היקב מתמחה בזני ענבים מקומיים, ובראשם האסירטיקו.

סוג היין: לבן יבש

הרכב זני: בלנד של 3 זני ענבים מקומיים מכרמים בסנטוריני –Assyrtiko 90% , 5% Aidani,  5% Athiri

תהליך עשיית היין: עבר תסיסה קרה במכלי נירוסטה

תיאור היקב את היין: יין לבן איכותי, בעל גוון בהיר וצעיר עם אופי רענן ואיזון מצוין.

אלכוהול: 13.5%

בקבוק: 750 מל״ל

פקק: אלומיניום הברגה ״מכסובב״

כשרות: ללא.

טמפרטורת הגשה מומלצת: 7°C -13°C

מחיר מומלץ לצרכן: 95 ₪.

Greek Wine Cellars 'Moderne Allegorie'  Assyrtiko 2023

רשמי טעימה שלי: צבע, צהבהב ירקרק בהיר עם שוליים בוהקים. באף, תווים טרופיים, תפוח, אפרסק, מלון ירוק, רמיזות לצור ודבש. בחך, יין פריך מרענן, עם טעמים של פירות הדר,חומציות מאוזנת, מליחות ומינרליות ניכרת.

היקב: GREEK WINE CELLARS, יקב משפחתי שנוסד בשנת 1895 ע"י ואסילי קורטאקיס, מראשוני הייננים היוונים בעלי הסמכה פורמלית. כיום נחשב היקב המשפחתי לאחד מיצרני היין הגדולים והחשובים ביוון,
והוא מנוהל ע״י ואסילי קורטאקיס, בן הדור השלישי. בבעלותם מספר יקבים באזורים שונים ביוון, בהם יקב במרכז יוון.

סוג היין: לבן יבש

הרכב זני: נוצר מהזן המקומי ASSYRTIKO שהוא ענב יין יווני לבן, שמקורו באי סנטוריני. אסירטיקו נטוע רבות באדמה הצחיחה העשירה בוולקני של סנטוריני ובאיים אגאי אחרים, כמו פארוס. הוא נמצא גם באזורים מפוזרים אחרים של יוון כמו Chalkidiki.

תהליך עשיית היין: ועבר התיישנות בחביות אחרי תסיסה קרה במכלי נירוסטה מבוקרי טמפרטורה.

תיאור היקב את היין: יין בעל גוון זהוב קש בהיר וניחוחות רעננים של פרי הדר טרי, אסירטיקו אופייני עם רעננות רבה, איזון טוב ורמזים מינרליים בסיומת.

אלכוהול: 12.5%

בקבוק: 750 מל״ל

פקק: אלומיניום הברגה ״מכסובב״

כשרות: ללא.

טמפרטורת הגשה מומלצת: 8°C -12°C

מחיר מומלץ לצרכן: 55 ₪.

BOUTARI KRETIKOS VILANA 2023

רשמי טעימה שלי: צבע, צהוב-לבן, צלול עם שוליים בוהקים. באף, ניחוחות של פריחת הדרים לבנה ופירות כמו מלון, לימון, אפרסק, משמש, אננס, מנגו, קליפת הדרים ותבלינים. בחך, טעמים מעודנים, טהורים ומרגשים של, אפרסק לבן, תפוח, פירות טרופיים ולימון, שבבסיסם גווני דבש, עשבים ותבלינים עדינים. הוא מראה סגנון ים תיכוני קלאסי, פריך ורענן, עם שכבות ועומק, איזון טוב מאוד, חמיצות נעימה וטעם מסיים לאורך זמן.

היקב: BOUTARI, יקב משפחתי שנוסד בשנת 1879 ע״י יאניס בוטארי ומאז נמצא בבעלות ובניהול המשפחה. אחד מהיקבים הגדולים והחשובים ביוון, שמטפח מגוון גדול של זני ענבים מקומיים ובינלאומיים. הוא כולל 6 יקבים באזורי היין הנחשבים של יוון ובאיים, אחד מהם בכרתים, שם מיוצר יין זה.

סוג היין: לבן יבש

הרכב זני: נוצר מהזן המקומי וילאנה מכרמי היקב בכרתים.

תהליך עשיית היין: לאחר בציר ידני עבר סחיטה עדינה ותסיסה במיכלי נירוסטה מבוקרי טמפרטורה.

תיאור היקב את היין: יין ארומטי מאוד עם ניחוחות עוצמתיים של פריחה ופירות טרופיים, מנגו, אננס ומשמש. בעל אופי פירותי עם נוכחות טובה, איזון מצוין וסיומת ארוכה.

אלכוהול: 11.5%

בקבוק: 750 מל״ל

פקק: אלומיניום הברגה ״מכסובב״

כשרות: ללא.

טמפרטורת הגשה מומלצת: 7°C -13°C

מחיר מומלץ לצרכן: 60 ₪.

קרדיט תמונות: יח״צ

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top