״צור עולם של יין״ ממליצים על טקילה ZARZA כשרה. לכבוד יום הטקילה הבינלאומי שחל ב- 24.7

לכבוד יום הטקילה הלאומי החל ב-24 ביולי, נוהגים רבים וטובים מחובבי משקה הטקילה לציין את היום החגיגי הזה כמו תמיד, עם מעט ליים ומלח והרבה שמחה. ״צור עולם של יין״ ממליצים על טקילה ZARZA כשרה. לכבוד יום הטקילה הבינלאומי שחל ב- 24.7 שהוא יום הטקילה הלאומי בארצות הברית, והוא במקרה גם אתר מורשת עולמית של אונסק"ו. ייעוד אונסק"ו הוקם ב-24 ביולי 2006. הוא הכיר בנוף אגבה, הכולל כמה אזורים של מקסיקו ומדינות אחרות במרכז אמריקה כאתר מורשת תרבותית. כשזה קרה, היום נודע כיום הטקילה הלאומי במדינות רבות ברחבי העולם. במקסיקו מאידך, יום הטקילה הלאומי, נחגג ב-17 במרץ, מכיוון שהוא נחשב לשבת השלישית במרץ. תאריך זה, מבוסס על לוחות שנה אצטקים עתיקים והאמינו כי הוא יום טוב לשתיית טקילה.

טקילה, זה מזקל, אבל מזקל זה לא טקילה. הסיבה לכך היא שהטקילה מזוקקת מסוג מסוים של צמח אגבה והחוק מגן על ייצורו. ההיסטוריה של הטקילה מתחילה מלפני למעלה מ-1,000 שנה כאשר האצטקים נהגו לצרוך מוהל אגבה מותסס בטקסים ובפסטיבלים דתיים. הכול החל, בסביבות המאה ה-16. קורטז, הגיע ליבשת צפון אמריקה עם הכובשים הספרדים שלו. יין המזקל המותסס שהוגש להם לא בדיוק נעם לחיכם והם החליטו לזקקו בנחושת. הסיפור שלנו לוקח אותנו לטקילה, ג'אליסקו, מקסיקו. שממוקמת בעמק, מערבית לגוודלחרה בג'אליסקו, מקסיקו. העיירה עשתה לעצמה שם, על ידי זיקוק אגבה כחולה. למרות שמגוון סוקולנטים במקסיקו מייצרים מזקל, רק אחד מספק את הצוף כדי לזקק טקילה. אגבה כחולה, גדלה באזור הרמה. ואכן, תנאי הגידול הייחודיים, תורמים לגידול של אגבה בגודל גדול יותר ובטעם מתוק יותר. במקסיקו, החוק מגן על ייצור טקילה. הכלל קובע, שטקילה היא רק טקילה, אם היא מיוצרת בתוך ג'אליסקו. בנוסף, החוק מגביל את הייצור לאזורים במדינות Guanajuato, Michoacan, Nayarit ו- Tamaulipas. עם זאת, אותם מרכיבים שמזוקקים בכל מקום אחר, לא יכולים להקרא ולהיות מסומנים כ- טקילה. מעניין לציין ששמות רבים בעסקי הטקילה היום היו היצרנים המסחריים הראשונים של טקילה. לדוגמה, חוסה אנטוניו קוארבו החזיק ברישיון הראשון להכנת המשקה המועדף. הוא גם שמר על חברה ידועה. שני שמות נוספים כוללים את Don Cenobio Sauza ו-Félix López, שעסקיהם ממשיכים בצורה כלשהי כיום. אניני טעם, מתענגים על טקילה טובה כמו וויסקי טוב. כתוצאה מכך, שתיינים נבונים חווים את הרנסנס החלק של הטקילה.

זרזה רפוסאדו –

Zarza Reposado Tequila

רשמי טעימה שלי: באף, תווים פרחוניים ארומטיים עם וניל אלון ותבלין קל ברקע. בחיך, טעם שופע של עץ ופירות יבשים, עם תווים עדינים של פלפל ושמיר. טקילה עשירה ודקדנטית בטעמים של חמאה ומרשמלו קלוי. טקילה מתוקה וחמה עם סיומת ארוכה ונעימה.

מותג: זרזה
סגנון: טקילה
זן: 100% אגבה כחולה
אזור: Jalisco (Los Altos), Jalisco (Tequila Valley)
על המזקקה: טקילות זרזה עשויות מ-100% צמח אגבה כחולה הגדלה באדמה עשירה בוולקן – וולקן דה טקילה. כשהמקור משני אזורים נפרדים של חליסקו, השפלה וההיילנד, כל אחד מעניק טעם יחודי משלו למוצר המוגמר. המזקקה שלנו היא אחת מהמזקקות הבודדות הכוללות מעיין טבעי העובר בשטחה, המספק מים לטקילות שלנו. המים יורדים ממקורם בוולקן דה טקילה, דרך האדמה העשירה במינרלים וחומרי הזנה המספקים לטקילה מימדי אופי נוספים.
מאפיינים: מופקת מ- 100% אגבה כחולה. צבע, משמש זהוב עם הדגשי קש. אף, עץ חם וארומות של קרם, וניל ונגיעת טַּבָק. החיך, עשיר, עם טעמי חמאה ומרשמלו קלוי. הסיומת, מתוקה וחמה ארוכה להפליא.

יישון: הטקילה עברה יישון 2-12 חודשים בחביות וויסקי אמריקאי משומשות.
אלכוהול: 40%

מחיר מומלץ לצרכן: כ- 235 ₪.

טקילה זרזה סילבר

מותג: זרזה
סגנון: טקילה
זן: 100% אגבה כחולה
אזור: חליסקו, מקסיקו
על המזקקה: טקילות זרזה עשויות מ-100% צמח אגבה כחולה הגדלה באדמה עשירה בוולקן – וולקן דה טקילה. כשהמקור משני אזורים נפרדים של חליסקו, השפלה
וההיילנד, כל אחד מעניק טעם יחודי משלו למוצר המוגמר. המזקקה שלנו היא אחת מהמזקקות הבודדות, הכוללות מעיין טבעי, העובר בשטחה, המספק מים לטקילות שלנו. המים יורדים ממקורם בוולקן דה טקילה, דרך האדמה העשירה במינרלים וחומרי הזנה המספקים לטקילה מימדי אופי נוספים.
מאפיינים: מופקת מ- 100% אגבה כחולה. צבע שקוף, באף, פרחים לבנים עדינים ומגע עשבוני עם תמצית הדרים ודבש. בחיך, טרי עם טעמים של אשכולית, עשבי תיבול טריים ורמז לתבלין מפולפל. הסיומת, פריכה עם נגיעה מינרלית מלוחה.
יישון: הטקילה לא עברה יישון והיא טקילה באופן הטהור ביותר
אלכוהול: 40%

מחיר מומלץ לצרכן: כ- 190 ₪.

טקילה זרזה אנייחו

מותג: זרזה
סגנון: טקילה
זן: 100% אגבה כחולה
אזור: חליסקו, מקסיקו
על המזקקה: טקילות זרזה עשויות מ-100% צמח אגבה כחולה הגדלה באדמה עשירה בוולקן – וולקן דה טקילה.
כשהמקור משני אזורים נפרדים של חליסקו, השפלה וההיילנד, כל אחד מעניק טעם יחודי משלו למוצר המוגמר. המזקקה שלנו היא אחת ממזקקות בודדות, הכוללות מעיין טבעי, העובר בשטחה, המספק מים לטקילות שלנו. המים יורדים ממקורם בוולקן דה טקילה דרך האדמה העשירה במינרלים וחומרי הזנה המספקים לטקילה מימדי אופי נוספים.
מאפיינים: מופקת מ- 100% אגבה כחולה. צבע – דבש פריחת התפוז עם ברק זהוב. באף, – עץ אלון עשיר, וניל קרמי, נגיעות עור ועשבי תיבול טריים. החיך – בעל גוף מלא, חריף מעט, עם תחושת פה קרמית וטעמים של קרמל מלוח. הסיומת – מתוקה, אך לא מציקה, סיומת מעושנת מענגת, נעימה ומתמשכת.

יישון: 1-3 שנים בחביות וויסקי אמריקאי משומשות.
אלכוהול: 40%

מחיר מומלץ לצרכן: כ- 350 ₪.

כל הבקבוקים כשרים בהשגחת OU ובאישור הרבנות הראשית לישראל.

"צור עולם של יין" הינה חברה ליבוא יינות ומשקאות אלכוהוליים לישראל ממגוון מדינות בעולם ביניהן צרפת, קליפורניה, איטליה, ספרד, פורטוגל, ארגנטינה, ניו זילנד, ועוד כשכל היינות והמשקאות המיובאים כשרים. "צור סוכנויות" מייבאת את מרבית היינות מחברת "רויאל ויין" ROYAL WINE ששייכת לתאגיד המזון הכשר מהגדולים בעולם. ועוסקת ביבוא יינות ייחודיים אותם ניתן להפיק במיטבם מאזורים מסוימים בעולם – צור סוכנויות מביאה מגוון רחב ביותר של יינות מיוחדים אלו לארץ. היינות המגוונים מאד הן מבחינת זני הענבים מהם מופקים היינות, הן מבחינת מקום ייצורם ותנאי ייצור הענבים, והן מבחינת תהליך ייצור היין. וכן מגוונים מאד בסגנונות ובאיכויות ובהתאם לכך גם מחיריהם. יינות רבים זכו במדליות בין לאומיות ועמדו בקריטריונים המחמירים ביותר של שופטים בתחרויות בין לאומיות בהן השתתפו. וכן קיבלו ציונים גבוהים ביותר ממבקרי יין. צור סוכנויות מביאה לישראל יינות אלו כדי שגם הציבור בישראל יוכל לטעום וליהנות מיין משובח, איכותי, טוב וכשר. יין שכולם יוכלו לשתות!

"צור עולם של יין"

אלכסנדר ינאי 23 פתח תקווה

טלפון: 036183937

 [email protected]

תמונות: יח"צ

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top