חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב "1848" משיק ינות פרימיום חדשים: דור 5 "זנים לבנים" 2011 ו- דור 5 "סירה" 2010

יקב הפרימיום "1848" שבבעלות משפחת גלינא-שור (דור 8 למשפחת ייננים) משיק בימים אלה שני יינות פרימיום חדשים:  יקב "1848" דור 5 "זנים לבנים" 2011 – יין זהוב ירקרק עם רמזים של אגס, אפרסק לבן, קליפות הדרים, פסיפלורה, שקדים קלויים ופפאיה עם עץ אלון ברקע. היין בעל גוף מלא ופריך עם סיומת פירותית רעננה ומתמשכת. יקב "1848" דור 5 "סירה" 2010 – יין סגול עמוק עם רמזים של סיגליות, פלפל גרוס, דומדמניות, אגוז קוקוס, וניל וצימוקים שחורים. היין בעל גוף מלא ומורכב עם סיומת ארוכה ונעימה.

יקב "1848"– סיפור המותג

בשנת 1848, עם חידוש היישוב היהודי בירושלים, יצחק גלינא-שור פתח את היקב הראשון בארץ ישראל, במרתף הצמוד לכותל המערבי בירושלים. יינות היקב האיכותיים זכו למוניטין בקרב הקהילה היהודית של אותה תקופה, ונמכרו מבית לבית. בעת מאורעות תרפ"ט, נאלצה משפחת שור לנטוש את היקב אשר בעיר העתיקה ולהקימו מחדש מעל לבריכת אגירת מים בבית ישראל שבירושלים החדשה.

במהלך שמונה דורות מאז מיסודו, יקב "1848" המשיך לצמוח ולזכות בהכרה באיכות יינותיו, עבר מספר משכנים, אך שמר על מסורת ייצור יין כדרך חיים. יקב 1848 הוא חלוץ תעשיית היין הישראלית בהבגרת יינות בחבית, הראשון להקמת קו מילוי בקבוקי יין והמוביל את הענף במיתוג יינות איכות כמוצר סופר פרימיום.

כיום, היקב משלב את הידע והניסיון שצבר במשך השנים יחד עם טכנולוגיות ייצור מן המתקדמות בעולם. צוות מקצועי של ייננים בינלאומיים, אגרונומים וכורמים מובילים את יקב "1848" למצויינות תוך חזון להתפתח כאחד מיקבי העלית האיכותיים באזור.

הכירו את התווית של "1848"

אנו ביקב "1848" מאמינים, שהתווית משמשת ככלי עזר לחובבי היין. התווית צריכה לתת את התשובה לאיזה סגנון יין אני רוכש, או מדוע היין הזה טוב במיוחד. הכיתוב גם אמור להסביר את פירוט הזנים, זמן השהות בחבית, לתאר את בשומות וניחוחות היין וההתרשמות ממנעד הטעמים שהיין מותיר בפה. אנו הוספנו שלושה מדרגים המכוונים את הצרכן בבחירת היין.

במעלה הדור

יקב "1848" מייצר יין מזה 8 דורות, ההולך ומשתפר עם הידע והניסיון הרב הנצבר. על התווית מופיע דור היין, המעיד על איכות הענבים, תהליך ההפקה, מורכבות ואופי היין, המשפיעים בסופו של דבר על רמת מחיר הבקבוק.

תקופת ההתבגרות בחבית

יין השוהה בחבית נרגע מתהליך התסיסה והפקת היין, אך גם מתבגר וזוכה לשכבת בשומות וטעמים המשבחים את אופי המשקה. ככל שהחודשים רבים יותר, נוכחות הווניל, הטבק או הקרמל מן החבית עוצמתיים יותר.

גוף היין

ביין מספר רכיבים המעידים על גופו של עניין: עוצמת הכוהל, סמיכות הנוזל ואף שיורת טעמים על החיך. המשקה יכול להיות קל, עדין ומתאים לאוהבי ארוחות ומנות קלות; מאוזן, הרמוני ואלגנטי; ועד לכבד ומלא, לאלו מאיתנו שמעדיפים נזידי בשר או סעודות דשנות.

יקב "1848" – דור 5 "זנים לבנים" 2011

היין עשוי מ- 70% שרדונה, 24% שאנין בלאן, 6% סמיון. יין לבן. צבעו, זהוב ירקרק עם רמזים של אגס, אפרסק לבן, קליפות הדרים, פסיפלורה, שקדים קלויים ופפאיה עם עץ אלון ברקע. היין בעל גוף מלא ופריך עם סיומת פירותית רעננה ומתמשכת.

מקור ענבי השרדונה והסמיון מהגליל התחתון, פסיפס נדיר של אדמת בזלת וסלע גיר מפורר מקנה לענבים הגדלים במקום מינראליות ייחודית . ענבי ה-שאנין בלאן נבצרו מכרמים בוגרות בכוכב השחר אשר בהרי ירושלים בגובה של כ- 600 מטר. אדמת כוכב השחר היא אדמה מסוג " טרה רוסה" עם אבני בזלת והינה קרקע מנוקזת שמפתחת את השורשים המעצימה את כוחם של הגפנים.

הענבים נבצרו בשעות הקרירות של הבוקר ונסחטו עם הגעתם ליקב. השרדונה והסמיון הותססו יחד בטמפרטורה קרה של 12-14 מעלות. בסיום התסיסה, היין הועבר ליישון בחביות עץ אלון צרפתי בנות 400 ליטר לשמונה חודשים. השאנין בלאן הותסס בנפרד בטמפרטורה דומה ונשמר במיכלי נירוסטה. בתום תקופת היישון הורכב הממסך הייחודי מאד המשלב מינראליות ,עוצמת הפרי וטעמי קלייה. ליין 14% אלכוהול. הוא התיישן 8 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי.

מחיר – 89 ₪.

יקב "1848" – דור 5 סירה – 2010

יין אדום. היין עשוי מ 85% סירה 9% מרלו 6% פטיט סירה. ליין צבע סגול עמוק עם רמזים של סיגליות, פלפל גרוס, דומדמניות, אגוז קוקוס, וניל וצימוקים שחורים. היין בעל גוף מלא ומורכב עם סיומת ארוכה ונעימה. 13.5% אלכוהול. 14 חודשים יישון בחביות עץ אלון צרפתיות.

מקור ענבי הסירה מאזור כפר תבור בגליל התחתון. פסיפס ייחודי של אדמת בזלת בה משולבים חלקי סלע גיר מפוררים, חשיפה טובה לאור, לילות קרירים ויבולים מתונים, מאפשרים לגפן לבטא את מלוא הפוטנציאל הארומאטי של הסירה. הענבים שהגיעו ליקב בשעות הבוקר המוקדמות והקרירות הועברו מה"crusher" ישירות אל מיכלי תסיסה מנירוסטה מקוררים. לאחר השרייה קרה של שלושה ימים למיצוי עדין של הטעמים המצויים בקליפות הענבים, התירוש הותסס בטמפרטורה של 22-24 מעלות על מנת לשמר את אופי הסירה. לאחר תום התסיסה המלולקטית היין התיישן בחביות עץ אלון צרפתיות למשך 14 חודשים שבסיומו התקבל יין ייחודי, פרחוני, מרוכז ומלטף.

מחיר – 89 ₪.

יקב "1848"

טלפון: 1-800-801848

כתובת: ת.ד- 41073 ירושלים

אתר: http://www.1848.co.il/
אימייל: [email protected]

פקס: 057-9556387

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top