Search
Close this search box.

שגרירים ודיפלומטים מעשרות מדינות פתחו את פסטיבל היין השנתי ה-26 של המועצה האזורית מטה יהודה

אפתח ואומר תודה לברק כץ תיירות מטה יהודה, לחני בן יהודה, למשרד יחסי הציבור איה דבורין ולכל מי שנתן ידו להפקת האירוע הנפלא הזה. תודה גם ליושב במרומים על מזג אוויר נפלא ונופים שופעי צבע של שעת שקיעה לצילום. תודה גם לייננים, לבעלי היקבים, שהופיעו והטעימו מיינותיהם כשחלק מהם הגיעו עם יינות נהדרים וחלק אם תסלחו לי, לא יינות ראויי הטעמה (יינות מבציר 2013-2016 שהתיישנו לדברי היקב/היינן 4 שנים בחבית״…) נו באמת. שגרירים ודיפלומטים מעשרות מדינות, פתחו את פסטיבל היין השנתי ה- 26 של המועצה האזורית מטה יהודה, בהן אוסטריה, אוסטרליה, יפן ותאילנד, השתתפו ביום חמישי האחרון, באירוע הפתיחה החגיגי של חודש היין השנתי ה-26 של המועצה האזורית מטה יהודה, ולמדו על ייחודו של אזור היין הראשון בישראל, ״יהודה״.

באירוע השתתפו עשרות שגרירים, דיפלומטים, אישים רמי דרג ומאות חובבי יין, שנהנו מטעימות יין מכ-30 מיקבי ״יהודה״ המובילים.

ראש המועצה האזורית מטה יהודה, אבישי כהן פנה לשגרירים ולדיפלומטים שהגיעו לאירוע:
״תודה שהייתם איתנו לכמה דקות של שפיות במדינה שבה משברים הם מציאות יומיומית״

היקבים שהשתתפו באירוע: יקב צובה, יקב סוסון ים, יקב נבו, יקב יהודה, יקב לטרון, יקב
כרם ברק, יקב האלה, יקב רביב, יקב שורק, יקב עגור, יקב קדמא, יקב קסטל, יקב רזיאל,
יקב הדר, יקב מטלר, יקב צרעה, יקב פלם, יקב ספרה, משק יין הנס שטרנבך, יקב צפרירים,
יקב טפרברג, יקב גיזו, יקב מוני, יקב שריגים, יקב רמ״א, יקב יפו, יקב בזק ויקב ברבדו.

 

אזור היין ״יהודה״ קיבל בשנת 2020 הכרה רשמית. לראשונה הוכר אזור יין בישראל ככינוי מקור (אפלסיון), בדומה לאופן בו מוכרזים ומוגנים אזורי היין באירופה. כ-15,000 דונם של כרמים נכללים במפת האזור המאושרת ובקבוקי היין מסומנים בתו מיוחד המעיד על ייחודם.
אזור מטה יהודה, ידוע בזכות יקבי הבוטיק הרבים שלו, המייצרים יינות עטורי פרסים בעלי שם עולמי. האקלים הייחודי והטרואר המשובח מאפשרים גידול ענבים איכותיים והפקת יינות מעולים לצד אוכל מקומי עשיר, ויוצרים יחד חוויית יין וקולינריה ייחודית שאין שני לה בישראל. סיפוריהם המרתקים של בעלי היקבים, המשלבים יזמות, חקלאות וחלוציות, מוסיפים עוד נדבך למסע המרתק אל תוך עולם היין של מטה יהודה.
חודש היין, המתקיים לאורך ארבעה סופי שבוע בחודש יוני, מציע מגוון אירועים ייחודיים, ביניהם סיורים מקצועיים, טעימות יין, השקת יינות חדשים, מנות מיוחדות מהמטבח המקומי, הרצאות וסדנאות. הפסטיבל הוא הזדמנות מצוינת לחוות את מיטב יינות ישראל, לצד נופים מרהיבים וקולינריה משובחת.
אבישי כהן, ראש המועצה האזורית מטה יהודה: ״חודש אירועי היין במועצה האזורית מטה יהודה מסמל את העשייה המרשימה של חבל היין הראשון והיחיד בארץ. האירוע הערב, בנוכחות עשרות שגרירים ודיפלומטים, מדגיש את הכוח המאחד של יין ותרבות. בחודש יוני הקרוב, תציין מטה יהודה 60 שנה להיווסדה – 60 שנה של עשייה פורייה, תרבות עשירה והפיכת חזון למציאות. במהלך השנים, הפכה מטה יהודה לאחד האזורים המובילים בארץ בתחום היין, בזכות המסירות, העבודה הקשה, האיכות והיצירתיות הבלתי מתפשרת של כל יינני וחקלאי המועצה.״

קרדיט תמונות: אודי דביר

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top