חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לוקיישן – לוקיישן – לוקיישן – רסיסי ים באבראג' ביפו !

אין דבר נכון יותר לדעתי, מאשר לפתוח כתבה זו בכותרת שכזו, שכן מיקומה של מסעדת אבראג' ביפו לא יכול היה להיות נכון יותר, צבעוני יותר, מזמין יותר, ראשית עבור התייר המבקר, אבל גם לנו המבקשים לסעוד ברומנטיות וליהנות מהאוכל מבלי לקטר.  למה כתבתי עבור התייר? כי חדרי האירוח הממוזגים הפנימיים שבקומה העליונה של המסעדה היו הומים בתיירים רבים וגם ברחבת הכניסה למסעדה היו השולחנות עם תיירים רבים. ציירו לכם בדמיון, שאתם מגיעים לארץ זרה על תקן של תיירים ומבקשים לכם מסעדה שתציע לכם משפע מאכלי המקום ומיקומה יציב עבורכם את האוטנטיות של הבנייה, המקומיות, הצבעוניות המשקפת את אופי המקום, הנוף ואיך לא האוכל וככזה הוא צריך להיות טרי וטעים.

מסעדת אבראג', ביסטרו ים תיכוני נמצאת בדיוק איפה שממוקם ה"צנטרום של הפיילה", בטבורו של מקום ציורי, בלב יפו העתיקה, המסעדה משיקה בימים אלה,  תפריט חדש הנותן מקום של כבוד לחומרי גלם מקומיים.

בליבה של יפו העתיקה, למרגלות הכנסייה הקתולית בכיכר קדומים הציורית הנושקת לים ולנמל יפו, שוכן אבראג', ביסטרו ים תיכוני המציע תפריט עשיר של דגים ופירות ים הכי טריים שיש.

בימים אלה משיקים באבראג' תפריט חדש המתבסס על בשרים ופירות ים, ומציע מנות אותנטיות ורעננות, העושות כבוד למטבחים של המדינות השוכנות לחופי הים התיכון, ומורכבות מחומרי גלם טריים אשר נרכשים מדי יום בשוק היפואי העשיר ואצל הדייגים בנמל יפו.

נופר הייתה המלצרית שלנו לערב. איזה קסם של נערה, איזה חיוך מדהים והמקצועיות השליטה בכל מרכיבי התפריט והשירות הקשוב והאישי שהיא העניקה, תרמו רבות להצלחתה של הסעודה.

אם תשאלו אותי, כמי שדגם כמעט מכל התפריט….הייתי מציע לכם להתמקד באותן מנות העשויות מחומרי הגלם המחוברים לתנובת הים שכן זמינותם של אותם חומרי גלם דגים ופירות ים היא אותו מרחק קצר שבין חלון המסעדה לסירות הדייגים בנמל יפו הנמצא במרחק שתי אצבעות. אותם חומרי גלם, עשויים להשתנות אמנם מיום ליום והם תלויים במזלו של הדייג, במזג האוויר, בעונתיות ובמצב הרוח של אל הים, אבל בכך ייחודם וכל מה שנותר לשף המסעדה זה להכינם כראוי ולהגישם אליכם לצלחת.

טעמנו לאורך הארוחה שרדונה 2010 UNOKED של יקב מדבר היין התאים היטב למנות הראשונות ופירות הים וכמה בקבוקים שחיסלנו העידו עד כמה ניהננו מהיין ומהשילוב הנכון שלו עם האוכל.

כמה "היי-לייטס" (מאכלים טעימים ומנות הראויות ליותר מאשר המלצה חמה) היו בארוחה ואותם אציין : "קריספי קלאמארי" – כשטבעות הקלאמרי, אינן זהות בגודלן, חלקן גדולות וחלקן בינוניות וקטנות, אתה יודע שהשף, חתך אותן בעצמו מהטרי של הטרי שהגיע שעות קודם לכן והראייה לכך היא הטעם של הים והתחושה הנימוחה שבפה. "קדירת פירות הים" – טרייה, עשירה, שופעת, מגוונת, חפה מקמצנות, טעימה והכי חשוב פירות הים לא עברו ממצב קפוא (יבוא- הנרכש בסופר) למצב מבושל. מלבי – מנת קינוח מדויקת – עשויה במידה הנכונה- טעימה. קרם ברולה – יופי של מנת קינוח טעימה עשירה וכייפית.

10 ש"ח, (לגמרי סביר ומשתלם) עולה הכניסה לחניה ללא הגבלת זמן בככר קדומים ביפו וכל מה שאתם צריכים לעשות, זה למצוא חניה ולחנות כחוק.

להלן הצצה לתפריט החדש: סביצ'ה דג ים עם פלפל אדום, בצל אדום ומיץ לימון (35 שקלים); פילה דניס אפוי עם טימין ועשבי תיבול (92 שקלים); דג שלם אפוי – משתנה בהתאם לדגה היומית;  שרימפס מוקפץ עם עגבניות, שמנת ובזיליקום (88 שקלים); קבב דגי ים, קבב עסיסי מטונה אדומה ולוקוס צעיר, עם רוזמרין ועשבי תיבול (49 שקלים); חריימה, תבשיל עגבניות ודגים ים תיכוני קלאסי בתיבול פיקנטי (69 שקל); קוקי סאן ז'אק, ברוטב ענבוסי ומוסלין שרימפס, בליווי קוויאר אדום ושחור ואספרגוס (89 שקלים); קבב טלה ביתי עם טחינה (64 שקלים); צלעות טלה צלויות בגריל (150 שקלים) ועוד.                                    

את הארוחה באבראז' ניתן לקנח בקינוח ממבחר הקינוחים המתוקים:

קרם קטלן, מוגש ברוטב פירות יער (38 שקל); מלבי, יפואי מסורתי על בסיס שמנת, מעוטר בקוקוס, בוטנים ורוטב פירות אדומים (38 שקל); עטייף, אגוזים, קוקוס וקינמון עטופים בבצק אוורירי עם מי סוכר וסירופ מייפל (38 שקל); עוגת גבינה אפויה ברוטב פירות יער (38) ועוד

משמעות המילה אבראג' בערבית היא – מזלות, והמקום קרוי על שם גשר המזלות ותריסר הסמטאות העוטפות את המסעדה, כל אחת קרויה על שם מזל אחר מגלגל המזלות. המסעדה, המציעה ארוחות בוקר מפנקות, ארוחות צהריים וערב עשירות לצד תפריט יינות משובחים, שוכנת במבנה עות'מני בן למעלה מ-100 שנה ומחולקת לחללים עתירי קשתות, מרפסת ציורית המשקיפה על הים ופאטיו יפיפה. ניתן גם לערוך במסעדה אירועים עד 50 איש.

אבראג'

כיכר קדומים 6, יפו העתיקה

טל:03-5244445

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top