חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בשורה חדשה מיקב רקנאטי: קריניאן גפנים צעירות של יקב רקנאטי בציר ראשון, 2021, יוצא לשוק

מגפנים שניטעו בשנת 2017, ממש מול כרם הבעל הוותיק – קריניאן פרא,
שבמורדות הרי יהודה היסטוריה ארוכת שנים יש ליקב רקנאטי עם זן הקריניאן. יינות קריניאן "פרא", המיוצרים מענבים שנבצרו בכרם בעל ותיק שניטע בשנת 1991 באזור בית שמש וזכו לציונים גבוהים ולביקורות מעולות בארץ ובעולם, הובילו להחלטה ביקב לעשות צעד נוסף – ולטעת, מעבר לכביש, חלקת קריניאן חדשה וצעירה.

יקב רקנאטי קרניאן גפנים צעירות 2021

רשמי טעימה שלי: צבע, אדום אודם שקוף למראה. באף,  פירות יער, תה היביסקוס, דובדבן ורגבי אדמה טרייה. תווים של דובדבנים מיובשים, מרווה ומינרליות הדומים לציפחה כתושה, זורמים אל החך. כאן מצאתי פרי טוב, רך. חומציות בהירה וסיומת מלוחה ונקייה שנמשכת, כשהיין מתאחד בסיום.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: ענבי קריניאן

כרם: גבעת שמש, שפלת יהודה (נטיעת 2017).

קרקע: גיר ורנדזינה.

גובה: 250 מטר מעל פני הים.

מפנה: דרומי

ייננות: בציר ידני סלקטיבי. תסיסת גרגרים שלמים ללא מעיכה בטמפרטורה נמוכה, נוזל חופשי ויישון במשך 8 חודשים במיכלי נירוסטה בלבד.

הכרם ניטע בשנת 2017, הטרואר הוא אותו טרואר, הקרקע היא אותה קרקע ו-10 מטרים בלבד מפרידים בין הכרמים. עם זאת, בניגוד לקריניאן פרא הוותיק, הגפנים של הכרם הצעיר מקבלות השקיה עד לביסוסם של הגפנים ושל מערכת השורשים, ובעתיד גם הוא יהפוך לגידול בעל.
הגפנים בכרם החדש נטועות בשיטת ה"גביע", המאפשרת זרימת אוויר טובה יותר שמצננת את הפרי לאורך עונת הגידול וכן הצללה טבעית במהלך עונת ההבשלה.

גידול ב"גביע" על אדמת גיר ורנדזינה, במפנה דרום מזרחי, מאפשרים הבשלה איכותית ונאותה המאפשרת לחשוף את איכות הזן על מנעד גווניו.

בציר 2021 הוא בציר נפלא, המבטא את איכויות הזן והתאמתו לאזור הגידול. מספר גורמים חברו ליצור את איכויותיו של יין משובח זה: גיל הגפנים הצעירות, בציר ידני, סלקטיבי ומוקפד, יבול נמוך, גרגרים קטנים והבשלה מיטבית ומאוזנת מבחינה פנולית. עם קליטת הענבים ביקב החל תהליך של הפרדה מהשזרות, תסיסת גרגרי הענבים בשלמותם בטמפרטורות מתונות, נוזל חופשי בלבד (Run Free) ותקופת הבגרה במיכלי נירוסטה לשמירת רעננות וטוהר הפרי.

קריניאן גפנים צעירות בציר 2021, היוצא ממש בימים אלה לשוק, הוא יין כפרי ואלגנטי בעל פרי אדום רענן ופרחוני לצד עשבי תיבול ומבנה טאני רך ומלטף.

אלכוהול: 12%

טמפרטורת הגשה מומלצת: 16°-18°־℃

כשרות: כשר למהדרין מן המהדרין לשיטת הב"י לכל ימות השנהולחג הפסח. הענבים נקיים מחשש  ערלה ושביעית. הופרשו תרומות ומעשרות כדין. בהשגחת הרב אלמשעלי יוסף רב המועצה האזורית מרום הגליל. בד"צ בית יוסף. לא מבושל.  בהשגחת הבד"ץ חתם סופר כשר למהדרין. U P

ידידותי לטבעונים

יינן ראשי: קובי ארביב

מחיר מומלץ לצרכן: 85 ₪.

יקב רקנאטי הוקם בשנת 2000 על ידי לני רקנאטי ואורי שקד. מטרתם הייתה הקמתו של יקב חדש אשר יפיק יין ישראלי איכותי ומקורי. פילוסופיית היקב מכוונת ליצירת יינות מקומיים ומקוריים, יינות שיבטאו בצורה הטובה ביותר את אקלים המקום, האדמה ואת שנות הבציר. את תהליך הפקת היין מוביל היינן הראשי קובי ארביב. ארביב, החל את עבודתו ביקב בשנת 2006, ובמרוצת השנים התפתח ולמד את עולם היין כאוטודידקט. ב-2011 מונה ליינן ביקב. ארביב, יינן מוכשר ומקורי המאמין בהתאמת הזנים הים-תיכוניים לאקלים הארץ-ישראלי. ליקב כרמים באזורי הגידול האיכותיים ביותר בארץ, והוא מגדל בהקפדה יתרה זנים ים תיכוניים יחודיים, כגון: פטיט סירה, מרסלאן וקריניאן, זנים מקומיים (מראווי) וכל זאת במקביל לגידול זנים בינלאומיים קלאסיים, כגון: קברנה סוביניון, סוביניון בלאן, שרדונה וזנים אחרים.
היקב גאה על הישגיו חסרי התקדים השנים האחרונות, הן בזירה המקומית והן בזירה הבינלאומית. אך אינו נח על זרי הדפנה וממשיך לטפח כרמים חדשים, לבצע מחקרים בתחום החקלאי והיינני, והחשוב מכל – להפיק יין באהבה גדולה, תוך שאיפה לשיפור מתמיד ולביטוי מיטבי של הטרואר הארץ ישראלי הנפלא העומד לרשותנו. יקב רקנאטי, סמל של מצוינות.

יקב רקנאטי

‭04-6222288‬

פארק תעשיות רמת דלתון

קרדיט תמונה: סטודיו שימשי אגמון

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top