חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אורח בישראל: Ernst F. Loosen או בפי חבריו ומכריו “Erni” הבעלים, היינן והמותג, של יקב DR. LOOSEN

Ernst F. Loosen או בפי חבריו ומכריו “Erni” הבעלים, היינן והמותג של יקב DR. LOOSEN, הגיע וזו לו הפעם החמישית להתארח בישראל אצל "שקד משפחה של מותגים" ואלה האחרונים דאגו להפגיש אותו עם כל מי שצריך בעולם היין המקומי, מבעלי חנויות היין והסוחרים ועד כתבי היין והעיתונאים ב- 3 ימי ביקור גדושים בהדרכות, טעימות יין וכמובן חוויות. לא בכל יום יוצא לו לכתב היין לפגוש יינן ומותג עולמי ששמו הולך לפניו כמו Ernst F. Loosen הלו הוא DR. LOOSEN בכבודו ובעצמו ובמשך קרוב לשעתיים תמימות מלוות בטעימת יינות המותג, שטח Erni LOOSEN יש לציין בהתלהבות רבה את משנתו, אמנותו והפילוסופיה של היקב תוך שימוש במצגת עשירת תמונות ומידע. 

יקב DR. LOOSEN בבעלות משפחתית כבר למעלה מ-200 שנה, היקב מנוהל על ידי Ernst F. Loosen מאז 1988. יינות נהדרים, הוא מאמין, הם הביטוי המושלם של אדמה, אקלים ומגוון ענבים. עם המורשת של אבותיו – גפנים ישנות, נאמנות לשורשים, באתרי גרנד קרו היסטוריים של המוזל התיכונה – הוא מצא בדיוק את החומר שהוא צריך לייצור יינות עצמאיים ומורכבים ברמה עולמית. היום מיישמת את ד"ר לוסן בעולם כדמות הדמות של תרבות הריזלינג הגרמנית שהתגלתה מחדש. מאז 1993, היקב חבר ב-VDP (איגוד יקבי האיכות הגרמנית). ליהנות מיין נהדר הוא תענוג ייחודי, הן מבחינה חושנית והן מבחינה אינטלקטואלית. התחושות הארומטיות והמרקמיות בבקבוק יין תופסות קוסמוס שלם, מחילופי העונות ועד לטרואר המיוחד של כרם, לתשוקה של היינן ולחותמת הייחודית של הבציר. יין הוא תיעוד היסטורי של המידע האזורי והתרבותי שנאסף בענבים בנקודת זמן מסוימת, המועבר ישירות לכוס שלך. כדי להשיג את הפלא הזה של בני אדם שעובדים עם הטבע, כל הייננים הגדולים שפגשתי התחילו עם חזון ברור של מה היינות שלהם צריכים לבטא לפני שהענב הראשון נקטף. עבורם, טרואר בודד מנצח על הטכנולוגיה. ואיכות תמיד קודמת לכמות. יינות גדולים צומחים מתוך תשוקה ומסירות רבה, ומתוך אמונות ברורות שמתממשות ללא פשרות.

אנו מחויבים לעקרונות אלו בשני היקבים שלנו, ד"ר לוסן בעמק המוזל ובוילה וולף בפפאלץ. אנחנו רוצים לייצר יינות מהנים, מרוכזים ומורכבים בצורה מפתה ושמשקפים את מקורותיהם בצורה שאין לטעות בה.
יין נהדר מתחיל בראש שלך, אבל המדד האמיתי של כל יין הוא היכן הוא נגמר – בכוס שלך. אני מקווה שאתה נהנה לשתות את היינות שלנו כמו שאנחנו נהנים להכין אותם.

אקלים אזורי קר
האקלים הקריר בדרך כלל של אזור המוזל, מדרונותיו התלולים הפונים דרומה והאפקט הממתן של הנהר יוצרים תנאים אידיאליים לריזלינג. החשיפה הדרומית מבטיחה אור שמש מבוקר עד ערב, בעוד התלולות מספקת נטייה ישירה יותר של אור השמש בקו הרוחב הצפוני שלנו. תנאים אלו יוצרים עונת גידול ארוכה, המאפשרת להבשיל לענבים באיטיות תוך שמירה על חומציותם המרעננת.

אדמת צפחה ייחודית
אדמת הצפחה האבנית, הנראית על פני הכרם, משקפת את אור השמש לענבים במהלך היום תוך שמירה על חום לאורך הלילות הקרירים. לצפחה יש תכולה גבוהה של אשלגן ומינרלים אחרים, מה שהופך אותו למקור עשיר וטבעי של חומרים מזינים לגפנים. אדמה עליונה דקה וסלעית מאלצת את הגפנים לחפור עמוק למים, ומייצרות יינות תוססים הלוכדים את האופי המינרלי החי והייחודי של האדמה.

גפנים ישנות ולא מושתלות
בשל הקרקעות המאוד אבניות והמנוקזות היטב שלנו, חלק גדול מאזור המוזל עדיין נקי מפילוקסרה. באתרים הטובים ביותר שלה, לד"ר לוסן יש גפנים שגילן עד 130 שנה, על שורש מקורי. גפנים ישנות פחות נמרצות ומייצרות יינות שבאופן טבעי מרוכזים יותר ומביעים את הטרואר שלהם.

יקב Villa Wolf

 בשנת 1996 רכש לוסן יקב נוסף בשם Villa Wolf באזור הפפאלץ כדי לייצר יינות בעלי אופי שונה באזור זה. אחוזת J.L. Wolf נוסדה בשנת 1756 וידועה ביינות האיכותיים שלה כבר יותר ממאתיים שנה. ארנסט לוסן רכש את האחוזה בשנת 1996 על מנת לייצר יינות מאזור פפאלץ בעמק הריין שישלימו את יינות הריזלינג האלגנטיים של אחוזת דר' לוסן באזור המוזל. יינות הפפאלץ עוצמתיים יותר, בעלי גוף מלא יותר, רמות אלכוהול גבוהות יותר, וטעמים עשירים ומודגשים יותר. בפפאלץ מגדלים גם זני ענבים נוספים רבים מלבד ריזלינג כמו גוורצטרמינר, פינו נואר ואחרים. תחת ידיו של ארנסט לוסן מייצר היקב יינות ארומאטיים נהדרים המעניקים תמורה מעולה למחירם הנוח.

וילה וולף פינו נואר – Villa Wolf Pinot Noir

אזור גידול: פפאלץ, גרמניה.

זן ענבים: פינו נואר.

תהליך ייצור: התיישן שנה בחביות עץ אלון צרפתיות (באריק).

על היין: פינו נואר מפתיע בעל גוף בינוני והרבה אלגנטיות. מציג ניחוחות נעימים של דובדבנים בשלים ורמזים לעשן עדין ברקע תוצאה של ההתיישנות בחביות העץ. יין נהדר ותמורה מעולה למחיר.

מחיר: 65 ₪

וילה וולף ריזלינג – Villa Wolf Riesling

אזור גידול: פפאלץ, גרמניה

זן ענבים: ריזלינג

תהליך ייצור: תסיסה במיכלי נירוסטה לשמירה על האופי הארומאטי של הענבים

על היין: ריזלינג יבש ומרען כמיטב המסורת של אזור הפפאלץ ושל ארנסט לוסן. ארומאטי עם ניחוחות נעימים של פרי הדר מסוכר וחמיצות מאוד מאוזנת.

מחיר: 55 ₪

וילה וולף רוזה – Villa Wolf Pinot Noir Rose

אזור גידול: פפאלץ, גרמניה

זן ענבים: פינו נואר

תהליך ייצור: מופק מכרם פינו נואר המיועד במיוחד ליין רוזה זה. התירוש עבר השריה קצרה מאוד (4 עד 6 שעות) על הקליפות

על היין: רוזה מרענן ומהנה במיוחד, בעל גוון ורוד סלמון עדין וניחוחות נעימים של תות שדה טרי.

מחיר: 55 ₪

וילה וולף גווירצטרמינר

אזור גידול: פפאלץ שבגרמניה

זו ענבים: גווירצטרמינר

תהליך ייצור: היין תסס ושהה במיכלי עץ ונירוסטה

על היין: ליין צבע זהוב וניחוחות של אשכולית לצד פירות טרופיים. יין פירותי, ארומטי ואלגנטי.

מחיר: 55 ₪

ד"ר לוסן Dr. L ריזלינג יבש –  Dr. Loosen Dr L Riesling Dry

אזור גידול: עמק המוזל

זני ענבים: ריזלינג

תהליך יצור: בציר ידני, סחיטה עדינה ותסיסה במיכלי נירוסטה מבוקרי טמפרטורה

על היין: ריזלינג איכותי ונגיש בסיווג QbA המציג את האופי הנהדר של יינות המוזל והאיכויות של יצרן כמו דר' לוסן. בעל ניחוחות של תפוח עץ ירוק, פרי הדר ומינרליות עדינה ברקע עם איזון מצוין וסיומת ארוכה.

מחיר: 60 ₪

ד"ר לוסן Dr L ריזלינג – Dr. Loosen Dr L Riesling

זהו יין שמהווה הקדמה ליינות האחוזה הנפלאים של ד"ר לוסן, ומגלם בתוכו את האלגנטיות והנמרצות של יינות הריזלינג הקלאסיים של אזור המוזל.

אזור גידול: הענבים ליין מגיעים אך ורק מכרמים הנטועים על מדרונות תלולים, על אדמות צפחה.

זן ענבים: ריזלינג

תהליך ייצור: היין תסס והתיישן במיכלים.

על היין: יין מרענן ופירותי עם סיומת מינרלית טיפוסית לאזור ואיזון נהדר בין החמיצות למתיקות העדינה. האחים לוסן מבטיחים את איכות היין בכל בציר על ידי עבודה צמודה וארוכת טווח עם המגדלים.

מחיר: 60 ₪

  • היינות האחרונים בטעימה הם בכמות מוגבלת, שהגיעה במיוחד לטעימה.

אין כרגע מידע נוסף עליהם.

Dr. loosen Red Slate Riesling Qualitätswein trocken 2022 115 ₪ | *

Dr. loosen Wehlener Sonnenuhr Riesling Qualitätswein trocken 2021

265 ₪ *

Dr. loosen Wehlener Sonnenuhr Riesling Kabinett 2021

75 ₪ *

תמונות היינות באדיבות יח"צ

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top