יקב יתיר מציג בצירים חדשים לנחל יתיר לכבוד חג השבועות ובכלל

יקב יתיר, השוכן בחבל יתיר שבהרי יהודה הגבוהים והדרומיים הנושקים למדבר, הפך עם השנים לסמל האזור בזכות יינות האיכות שהוא מפיק מידי עונה. היקב, שהוקם בשנת 2000 זוכה בקביעות לתשבחות בארץ ובעולם. בימים אלה, מציג יקב יתיר בצירים חדשים לנחל יתיר אדום 2020 ונחל יתיר לבן 2021 לכבוד חג השבועות ובכלל. 

לדברי ערן גולדווסר, היינן הראשי של יקב יתיר: "בציר 2020 בכרמי יתיר אופיין בחורף קר, עם כמות גשם גבוהה מהממוצע, שרב קיצוני למשך שבועיים באביב, במקביל לתקופת הפריחה של רוב הזנים האדומים, הביא לצימצום היבול. הקיץ היה נוח, ללא אירועי חום קיצוניים, עם טמפרטורות גבוהות מהממוצע במקביל למועד הבציר של רוב הזנים האדומים. סה"כ הבשלה רציפה ואיכותית. הבציר החל מעט יותר מאוחר מהממוצע, מהשבוע השני של אוגוסט ועד סוף ספטמבר.

בציר 2021 אופיין בחורף פחות קר וגשום מהרגיל עם אירוע שלג באמצע חודש פברואר ומיד אחריו שרב מוקדם בחודש מרץ. מיעוט מנות הקור בחורף השפיע על הפוריות של הגפנים וצמצם במעט את היבול. קיץ נוח יחסית, ללא אירועי חום קיצוניים. הבציר החל שבועיים מוקדם מהרגיל, מאמצע יולי ועד סוף ספטמבר"

ערן גולדווסר, יינן יקב יתיר, מצביע על שתי מגמות מרכזיות בתפיסה הייננית של יקב יתיר, אשר באות לידי ביטוי בסדרת נחל יתיר:
• היתרון האיכותי ביצירת ממסכים רב זניים וזאת באמצעות בחירת מספר זנים, המתאימים לתנאי הגידול הייחודיים לאזור (מדבר והר) ושילובם ליין ממסך, המאפשר יצירת יינות מורכבים ויחד עם זאת מאוזנים, המבטאים את אזור הגידול שבו נטועים הכרמים של יקב יתיר.

• שימוש מתון בעץ אלון בתהליך הכנת היין במטרה לעדן את היין ולעצב את מרקמו. כדי לאפשר לפרי הגפן המקומית להיות דומיננטי בטעם היינות, יקב יתיר משתמש בעיקר בחביות משומשות ומכלי עץ גדולים, שאינם משרים טעמי עץ וקלייה, בשילוב עם מכלי בטון ונירוסטה.

יקב יתיר נחל יתיר אדום 2020

רשמי טעימה שלי: צבעו של היין עמוק וכהה . באף, שילוב עוצמתי של טעמי דובדבן שחור, תות ודומדמניות שחורות, בשילוב עם ניחוח עדין של אפרסקים מיובשים וכוכב אניס. חך, מורכב וחלק עם פטל, פרי אבן כהה, סיומת אלגנטית וארוכה להפליא של תבלינים, קופסת סיגרים ופירות יבשים.

סוג היין: אדום יבש

ביין אדום זה שואף היקב לבטא באופן הטהור ביותר את הפרי האזורי.

הרכב זני: היין מופק מ- 84% סירה, 11% קריניאן ו- 5% מורבדר ממספר חלקות ביער יתיר. הרכב הזנים משתנה משנה לשנה בהתאם לאופי הבציר, במטרה להבליט את האופי ה"יתירי" ומיוחדות האזור וכרמיו.

התיישנות: היין התיישן במשך שנה במיכלי עץ גדולים (1,200-5,400 ליטר) שמעגלים את היין בלי להשרות טעמי עץ כלל. היין בוקבק בחודש פברואר 2022 והושאר ביקב עוד כשנה להתיישנות בבקבוק.

לנחל יתיר אדום 2020 צבע ארגמני וניחן בארומה המזכירה פטל אדום ושחור, מעט מעושן. טעמו פירותי, עסיסי, רענן וארוך. מהווה ביטוי נוסף של אזור הגידול שלנו בדגש על עסיסיות ומינרליות ומתאים להמשך יישון לטווח של חמש עד עשר שנים.

התאמה לאוכל: נחל יתיר ילווה יפה מנות בשר, קדרות בשר ואומצות.

אלכוהול: 14.5%.

טמפרטורת הגשה מומלצת: כדי ליהנות מהיין בצורה מקסימלית רצוי להגישו בטמפרטורה של 18° -16°־℃

 בקבוק: 750 מל"ל

יינן: ערן גולדווסר

כשרות: כשר לפסח. בד"צ מהדרין. לא מבושל U P

מחיר מומלץ לצרכן: 180 ₪.

יקב יתיר נחל יתיר לבן 2021

רשמי טעימה שלי: צבע, צהוב בהיר יפהפה, עם השתקפויות כסף. אף נפיץ של משמש בשל ופרחים לבנים שמזכירים לנו מיד את נוכחותו של זן הויונייה בבלנד. האף מבטא גם תווים של אשכולית ולימון מסוכר, המסתיים ברעננות יפה. החך נמצא בהרמוניה מושלמת עם האף, איזון נהדר וחומציות תומכת. הוא מרמז לתווים עדינים של יוזו, אפרסק לבן וברגמוט.

סוג היין: לבן יבש

הרכב זני: יין לבן יבש המופק מ- 36% רוסאן, 28% גרנאש בלאן, 20% קליירט בלאש ו- 16% ויונייה ממספר חלקות ביער יתיר שיצרו יחד ממסך של היינות הלבנים הטובים ביותר משנת הבציר.

התיישנות: היין תסס והתיישן כשבעה חודשים על שמריו בחביות עץ גדולות (אלון ושיטה 500 ליטר).

נחל יתיר לבן 2021 הוא יין לבן אלגנטי שטעמי הפרי המובהקים שלו שומרים על איפוק ורעננות. צפוי להמשיך להתפתח היטב בבקבוק בעשור הקרוב. צבעו זהוב בהיר וניחן בארומה של משמש טרי, שקדים לבנים ורפרפת לימון. טעמו אינטנסיבי, לימוני, קרמי, עם מעט מרירות של אגוזי לוז.

טמפרטורת הגשה מומלצת: כדי ליהנות מהיין בצורה מקסימלית רצוי להגישו בטמפרטורה של 8° -6°־℃

 בקבוק: 750 מל"ל

כשרות: כשר לפסח. בד"צ מהדרין. לא מבושל U P

היין בוקבק: בחודש מאי 2022.

התאמה לאוכל: נחל יתיר לבן ילווה יפה מנות דגים ומאכלי ים.

אלכוהול: 13%.

יינן: ערן גולדוואסר

מחיר מומלץ לצרכן: 180 ₪.

להשיג בחנויות היין המובחרות.

אודות יקב יתיר:

יקב יתיר נוסד בשנת 2000 והוקם באזור תל ערד הייחודי.  כרמי יקב יתיר נטועים בגובה רב, באדמת גיר חרסיתי על גבי מדרונות בלב יער יתיר, היער הנטוע הגדול ביותר בישראל,  המתנשא לגובה של עד 900 מטר מעל פני הים וממוקם דקות נסיעה מהיקב. הכרמים נהנים מאקלים חצי מדברי, יבש וקר בלילה, תנאים היוצרים אזור גידול (טרואר) ייחודי. זני הענבים הנטועים נהנים מתנאים אידיאליים לגידול ענבי יין.

יקב יתיר

לתיאום ביקור ביקב:
08-6212255 | [email protected]

לשירות לקוחות ומכירות:
1-800-270-700 | 1-800-270-270 | [email protected]

קרדיט צילום: אייל קרן סטודיו צילום קולינארי

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top