חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

22 שנים אחרי הבציר הראשון של יקב רקנאטי מגיעים ענבי הבציר הנוכחי למשכנו החדש של היקב בפארק התעשיות דלתון שבגליל העליון בתכנון היקב ובהקמתו הושקעו כ-60 מיליון שקלים

זהו ציון דרך משמעותי בהתפתחותו של יקב רקנאטי, אשר מיקומו החדש נבחר עקב קרבתו לרוב כרמיו בגליל ובגולן, הנופים המרהיבים המקיפים אותו ומיקומו הפסטורלי. הוא נבנה על פי תקן אמריקאי מחמיר של בניה ירוקה – LEED (Leadership in Energy and Environmental Design), אובזר בציוד החדשני ביותר ומאפשר ייצור יין בשיטות וטכנולוגיות ייצור מתקדמות ובמתקן המותאם לצרכי היקב ולפוטנציאל ההתרחבות שלו, תוך שמירה על איכויות ברמה הגבוהה ביותר.

לני רקנאטי, יו"ר היקב: "זו היא התגשמותו של חלום. היקב עובר למשכן קבע קרוב לכרמים בצפון הארץ. זהו ביטוי של ציונות וחיבור לאדמה תוך רכישת ציוד מהמתקדם מסוגו בעולם שיאפשר קפיצת מדרגה נוספת באיכויות היינות המיוצרים ביקב. מרכז המבקרים המתקדם שיפתח בקרוב יהווה מרכז תוסס לתרבות היין לחובבי היין בארץ."

22 שנים לאחר הבציר הראשון של יקב רקנאטי, נפרד היקב ממשכנו שבעמק חפר ובימים אלה מגיעים הענבים הראשונים מהבציר הנוכחי למבנה החדש של היקב, בפארק התעשיות דלתון שבגליל העליון אשר פועל כרגע בתקופת הרצה. ההשקעה הכוללת בתכנון היקב ובהקמתו עומדת על כ-60 מיליון שקלים, בתהליך שהחל לפני כ-7 שנים.

מבנה היקב, שיוקף בגן מטופח וגפנים, משתרע על פני 5,700 מ"ר, שנבנו על מגרש שגודלו 15 דונם. הוא כולל מרתף חביות גדול, מחסן משוכלל ומקורר, רחבת מיכלים ואולם ביקבוק לצד משרדים ושטחי שירות.
מרכז מבקרים רחב ידיים ובו חלל לאירוח, חדר טעימות, ספריית יינות מתיישנים ומרפסת תצפית לעמק החולה והחרמון, לנוף מרהיב טובל בירוק ובכרמים, עדיין נמצא בשלבי עיצוב וביצוע סופיים וייפתח לביקורים ולמפגשי תוכן איכותיים במהלך החודשים הקרובים.

לני רקנאטי, יו"ר היקב: "בציר 2022 הוא שלב נוסף בהגשמתו של חלום רב שנים. סוף סוף הגענו למשכן קבע שמבטא את אהבתנו ליין ולאדמה ואת החלום הציוני שלנו להקים בארץ תעשיה המבוססת על חקלאות. הקרבה לכרמים והטכנולוגיות החדישות יאפשרו לנו להמשיך ליצור יינות איכות, לפתח ולהתחדש כל העת ולהוביל בתרבות היין בארץ"

אורי שקד, מבעלי יקב רקנאטי, מוסיף: היקב נמצא בתנופת גידול, עם מתן דגש בראש ובראשונה לאיכות ולשדרוג כל העת. העשייה שלנו מגיעה לכל התחומים – נטיעות באזורים איכותיים, אופטימיזציה בכרמים הייחודיים שלנו ודיוק הפילוסופיה הייננית. הקמת מתקן חדש לייצור יינות היקב ובהמשך – פתיחת מרכז לתרבות יין שיהיה בית מארח לחובבי יין מכל הארץ הוא המשך ישיר של העשייה הזו".

יקב רקנאטי

קרדיט צילום: ליאור פוזניאק

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top