חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב גסקון משיק יינות חדשים בערב טעימות חוויתי

נפלה בחיכי הזכות אמש, להיות מוזמן לערב חוויתי של טעימות יין ואירוח כיבוד מכובד שעל יד, לצד קבוצת חברים אינטימית ונבחרת, בביתו של קובי קקון, הבעלים והיינן של יקב גסקון בפרדסיה. מטרת המפגש החברי הזה הייתה, חשיפתם של יינות היקב החדשים, טעימתם לצורך קביעת שם היין, הכיתוב שיופיע על גב התווית האחורית, קביעת המחיר לצרכן, בחירת היין המצטיין ואיזה מהיינות יוטעמו ביריד היקבים הביתיים שיערך בסוף חודש מאי בבית הספר ליין ויקב שורק, ואילה מהיינות יוגשו להתמודד בתחרות היין הבינלאומית "טרה-וינו" הבאה. יקב גסקון, הנו יקב בוטיק צעיר וביתי ובשל כך, כל יין קיבל את מלוא תשומת הלב האישית המתבקשת והנדרשת בתהליך הייצור על מנת לקבל יין איכותי. כל יינות היקב כשרים בהשגחת הרבנות המקומית פרדסיה ללא חשש טבל, עורלה ושביעית.

המפגש התרחש בחצר ביתו המרווח והמזמין של קובי, סביב שולחן עמוס בכיבוד, חברים, גבינות ופוקאצ'ות טריות וחמות, שנאפו בו במקום בטאבון שבחצר.

פתחנו כמתאבן להמשך הערב, עם יין רוזה הנקרא "גל" מבציר 2020. היין עשוי על טהרת ענבי סירה מכרם בן זימרה. מדובר ביין עם צבע אדמדם משגע ומזמין עם אף ארומאטי רענן ואביבי, עם חמיצות שמשתלבת עם מורכבות נעימה נוגעת רק קלות בסוג של מתקתקות וסיומת מרירה וטרייה.

המשכנו עם קריניאן קברנה סוביניון 2020 ענבי הקריניאן 70% מגיעים מנווה ירק וענבי הקברנה סוביניון 30%, מבן זימרה שבגליל העליון. היין בוקבק לפני חודש במרץ 22. התיישן 15 חודשים בחביות ישנות. ליין כ- 14% אלכוהול. מהיין נעשו כ 800-900 בקבוקים. מחיר מוערך לצרכן 150-180 ₪. מצאתי יין מאוזן היטב, שצבע סגול עמוק ויפה. ניחוחות של פירות יער שחורים, שזיפים, פטל שחור, דומדמניות אדומות, שזיף ועקצוץ מפולפל עדין מעצבים את האף ביין זה. רענן ומלא על החך, טעמים עסיסיים משלבים חמוציות, גוג'י ברי ודובדבן, עם טאנינים קלים ועדינים וחומציות קופצנית, עם גימור מעוגל להפליא.

מכאן עברנו ליין הבא והוא קברנה סוביניון 2019 היין עשוי על טהרת ה- 100% ענבי קברנה סוביניון. היין התיישן 30 חודשי חבית. הענבים מבן זימרה שבגליל העליון. מהיין יש כ 300 בקבוקים. מחיר מוערך לצרכן 200 ₪. מצאתי ביין טעמי פירות יוצאי דופן וטאנינים בעלי מבנה חלק. יש לו טעמים של דובדבן שחור, קסיס, שזיפים ואוכמניות עם רמזים של טבק, תבלינים ותווים עדינים של קלייה. זה יין עשיר עם פרי מאוד קדימה, בעל גוף מלא. מה שבאמת מיוחד ביין הזה הוא כל הטעמים השופעים האלה, תחושת הפה העשירה וסיומת המשי הארוכה.

היין הבא הוא פטיט וורדו 50% ו- 50% ענבי סירה 2020 התיישנות 15 חודשי חבית. נעשו ממנו כ 800-900 בקבוקים ולדעת כל הסובבים לשולחן זה היין המנצח. נוכחות ומורכבות רבדים ומנעד טעמים שראוי לעמוד בגאון תחת הקטגוריה של ״גרנד גסקון״. צבע – אדום כהה ודחוס. ארומה – יין אדום עז. ניחוחות מורים של זרמים שחורים, דובדבנים כהים מעורבבים עם סיגליות. התו הארצי והמלוח כמעט עור נראה לעין ויושב לצד ניואנס עץ האלון הצרפתי העדין. טעם – פטי ורדו עוצמתי מורכב, עשיר, לא לטירונים. זהו יין רציני, שראוי לכבוד ולמלוא תשומת הלב שלך. פרי כהה עז מעמיס את החך באמצע, כשהטאנינים המוצקים מוסיפים אחיזה על הלחיים והשיניים. קו החומצה הרענן משמש לניקוי החך ומשאיר תערובת נהדרת של פירות כהים ואלמנטים מלוחים. מהצד של החצי השני בשילוב הרמוני מאוזן נפלא באים ענבי הסירה שופעים אך ממוקדים, עם עמוד שדרה של חומציות טרייה ותרומת צבע נוספת לצבע הנפלא שנתנו ענבי הפטיט וורדו. אל האף הארומטי מתווספים ניחוחות של שוקולד מריר, עגבניות מיובשות, סיגליות ופלפל שחור מלווים בחך של טאנינים עגולים ודומדמניות שחורות מלוחות, כמון, דובדבנים וקינמון. בעיבוד מאוזן משתלב היטב ואלגנטי. יין זה נגיש בצעירותו, תוך שהוא מפגין הבטחה פוטנציאלית להשתבחות ולחיים ארוכים.

קינחנו איך לא עם יין קינוח מחוזק בסגנון פורט. 17% אלכוהול. יין הקינוח עשוי ממספר זני ענבים. מיושן 48 חודשים המעניקים חוויה מתקתקה חנפנית ומתרפקת לסיום של ערב נהדר.

יקב גסקון

 

 

 

 

 

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top