חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"בוטיק 2012" – יריד יינות יקבי בוטיק

בר מסעדה ביסטרו בשרים ויין "הטרקלין", קיים בסוף השבוע האחרון בתאריכים 28-29/3 טרום ערב חג הפסח, אירוע יין רב משתתפים ראוי ומאורגן היטב. אושיית היין הסומלייה יוסי בן אודיס הבעלים של "הטרקלין", ביקש להזמין את ציבור חובבי היין, לטעום, להיחשף, להכיר וגם לרכוש יינות של יקבי בוטיק חלקם מוכרים וחלקם פחות תוך שהוא מעמיד לצורך זה את חזית בית העסק שלו את חצרו הפנימית והמסדרון המוביל לחצר שם הציגו שורה מכובדת של יקבים וגם ייננים את מרכולתם.

בן אודיס כינה את האירוע "יריד יינות יקבי בוטיק ותערוכת היין הראשונה מסוגה בישראל המציגה את יקבי הבוטיק במרכז החוויה". מאחורי אותה המטרה, ביקש בן אודיס גם לצאת תגר נגד אירועי יין של החודשים האחרונים שם לעניות דעתו הסובייקטיבית היה מנהג של איפה ואיפה בבחירתם של יינות כאלה ואחרים או בהחלטות שיפוטיות תוך שהוא לא מהסס להביע את דעתו בפורומים ובדף הפייסבוק שלו.

בן אודיס עשה כל מאמץ בכדי לשוות לאירוע מעמד חגיגי והוא ערך מסע תקשורתי ברשת הפייסבוק ובאמצעות משרד יחסי ציבור ומפגש בלוגרים שקדמו לאירוע. הוא זימן אליו שורה מכובדת של יקבי בוטיק קטנים, שאת יינותיהם הוא מציג ומוכר גם בשוטף בשנים האחרונות אצלו במסעדה. בנוסף, גם הוצגו ונמכרו אביזרים וציוד נלווה ליין, עמדת סיגרים ומים מינראליים.

בין היקבים שהציגו היו גם לא מעט הייננים בעצמם שהגיעו להטעים את יינותיהם ולספר ממקום ראשון על היין לרבות ייננים ויקבים שהגיעו מהצפון הרחוק. ביקבים יקב אסף, יקב בן זמרה, יקב אסיף, יקב שילה, יקב ראש פינה, יקב דדה, יקב צ'ילאג, יקב מרשה, יקב בן דויד, יקב מאור, יקב אמפורה, יין שפיץ, יקב נבות.

כמו בכל אירוע יין, אין לו לאורח את האפשרות לטעום ולחוות דעתו על כל מבחר היינות וכל יקב העמיד לטעימה לא פחות משני בקבוקים.

טעמתי כמעט מהכול ושוחחתי עם כמה מהמציגים ולהלן רשמיי :

רמי נעמן מיקב נעמן שברמות נפתלי – שחיוך תמידי נסוך שמחת חיים מעטר את פניו הטעים 3 יינות : "בייב מרלו" מבציר 2010 שהוא מרלו צעיר מבציר 2010 יין שסבל מטראומת החום של 2010 ובמקום לראות בזאת מגבלה זיהה רמי בכך יתרון והוא יצא עם יין מרלו שנבצר בסוף ההבשלה וקיבל טעמים טרופיים היין יצא כיין צעיר והוא נעשה בשיטת ה- FREE-RUN וללא התיישנות בחביות. בתירוש היין הופיעו טעמים של מנגו ובננה ורמי החליט לשמר אותם ביין. היין נקרא "בייב מרלו" כמחווה לזמר הריי-גיי בוב מרלי. ביין 13.5% מהיין נעשו כ- 1500 בקבוקים. רמי מספר: "שאת אותו מרלו מבציר 2010 יין שכן עבר התיישנות בחביות הוא המרלו הכי טוב שעשה עד היום" זהו לא מרלו אופייני ואסוציאטיבית אחרי ששמתי מרמי את הסיפור שביין אכן עלו ארומות כשל בננה מחירו 60 ₪ לצרכן. היין הבא היה "קטיפה שחורה"מבציר 2009- הוא עשוי בלנד של מרלו קברנה פרנק ופטיו ורדו מקור ההשראה הוא אזור סיינט אמיליון בצרפת היין זכה לשמו על שום היותו קטיפתי בתחושה המלטפת רוגוב עליו השלום העניק ליין ציון של 91. ההרכב הזני הוא 60% מרלו, 30% קברנה פרנק, 10% פטיו ורדו. היין התיישן 13 חודש בחביות עץ אלון. ליין 14% אלכוהול. מחירו 80 ₪. היין הבא הוא "דיפ פרפל" והוא נחשב לאחד מיינות הדגל של היקב (היקב מייצר 8 סוגי יינות) בלנד בורדולזי עם טאץ' אישי של רמי נעמן הוא מורכב 60% קברנה סוביניון, 20% קברנה פרנק, 10% פטיו ורדו, 10% מרלו. יין מאוד עשיר שמתפתח בכוס אהוד על ידי שפים רבים כיין המשלים ומשדרג מאכלים רבים, היין זכה כבר ל-7- פרסים בינלאומיים. יקב נעמן מייצר 10,000 בקבוקים בשנה. בבציר 2011 הוא בצר כ- 17,000 ק"ג ענבים. כששאלתי את רמי מדוע בחר להציג דווקא את 3 היינות הללו מתוך ה- 8- שהוא עושה, תשובתו הייתה : "בחרתי להביא את היינות המוסיקליים יותר".

"יקב מרשה" והיינן אורן חביביאן ממושב זרחיה –(בסביבות אשדוד/אשקלון) הקים יקב משפחתי באזור שאין בו הרבה יקבים תחת החלטה ושאיפה "לעשות יין קצת אחר" היקב גם מגדל את ענביו בכרמים פרטיים מהם נבצרים כ- 4,000 בקבוקי יין בשנה וגם הקים במקום מרכז מבקרים יפה הכרם החדש שניטע אמור להניב כבר בשנה הבאה סדר גודל של כ- 12,000 בקבוקים. היקב מייצר שני סוגי יינות שניהם בלנדים. היין שאורן הביא עמו לאירוע היה מורכב מ-50% ענבי פינוטאג' ו- 50% ענבי סירה והוא נקרא "נחל גוברין" יין לא שגרתי ומעניין. היין היה 12 חודש בחביות עץ אלון נעשו ממנו כ- 1200 בקבוקים. ומחירו לצרכן 90 ₪. היין השני שכמעט כבר אזל ביקב הוא בלנד של קברנה סוביניון, מרלו וסירה והוא נקרא "תל-מרשה" והוא נמצא בלא מעט מסעדות.

"יקב ראש פינה" – משק בלום – של הבעלים והיינן יעקב בלום – התעקש שקודם אטעם מהיינות שלו לפני שהסכים לדבר אודותם. הוא אומר: "אצלי קודם טועמים…אחר כך מדברים".

יקב ראש פינה הוקם בראש פינה בשנת 2001. יעקב הוא דור שלישי של משפחת חקלאים המתגוררת במושבה כבר 120 שנה.

היין הראשון שטעמתי נקרא "טבע" שזה בלנד של שיראז, פטיו ורדו ופטי סירה, מכרמים בבעלות הנמצאים בראש פינה. היין התיישן 6 חודשים בחביות. היקב מייצר 3,000 בקבוקים בשנה והם שיראז זני מבציר 2008 העשוי 100% שיראז ממנו יוצרו כ- 1000 בקבוקים היין שהה 6 חודשים בחביות עץ אלון, והבלנד "טבע" שהם שני היינות היחידים שהיקב עושה. היינות שלו מתומחרים ב- 50 ₪ וב- 80 ₪. כששאלתי את יעקב כיצד הגיע או התוודע לתערוכה ואל יוסי הסתבר שהיישוב חצור הגלילית מקום הולדתו של יוסי בן אודיס ועובדת היותה של בתו של יעקב חברתו לכיתת בית הספר של בן אודיס והרי לכם חיבור. שני היינות נעימים ושתיים ונגישים וחסרי יומרה- יין פשוט וטעים. אגב, יש המספרים כי ליקב ראש פינה יש גראפה כתוצר לוואי של הענבים והיא נחשבת מהטובות בארץ.

יקב דדה – והיינן אלירן חזן – הטעים את המלבק ברברה העשוי 50% מכל זן היין התיישן 14 חודש בחביות עץ אלון צרפתי. מחירו 90 ₪. היין השני מרלו שיראז והוא עשוי 60% מרלו ו-40% שיראז גם יין זה התיישן 14 חודש בחביות עץ אלון צרפתי והוא מתומחר ב- 100 ₪. היקב מייצר 4 סוגי יינות. ביקב תמצאו בלנד של 60% קברנה סוביניון ו-40% שיראז ו- הספיישל רזרב 100% קברנה סוביניון המיושן 24 חודש בחביות עץ אלון צרפתי והוא מתומחר ב- 160 ₪. היקב גם מייצר יין קינוח מחוזק בסגנון פורט מבציר 2007 הנחשב מוצלח ביותר.

"שפיץ" – הוא מיזם ישראלי שמובילה כרמי לבנשטיין – החביבה שמלווה את תחום היין שנים רבות. אלה הם יינות שפריץ ומוסקטינו עם 6 % אלכוהול שכל מה שמייחד אותם שהם טעימים. יש להם ארומה מאוד אופיינית עם פירות שהארומה היא ממאפייני הפרי המובהקת כמו האננס, תות אפרסק, ליים, מוסקטינו המבוסס על בסיס ענבי יין מזן מוסקט אלכסנדר וני והוא פחות מתוק מהאחרים. המותג "שפיץ" החל להיות משווק בינואר שנה זו וחשיפתו הראשונה לציבור חובבי היין הייתה בתערוכת WINEXPO 2012. המפיצה היא "הסקוטית".  

יקב נבות – מוטי בוהדנה יינן ובעלים – הטעים יינות מבציר 2009. יין המרלו שהוטעם סבל מ"הלם ביקבוק" על שום היותו מבוקבק 5 ימים קודם לאירוע. שני היינות של הקברנה סוביניון והמרלו, הם יינות זניים לחלוטין ששהו 18 חודש בחביות עץ אלון. מחירם לצרכן כ- 70 ₪.  

כתבה לי חברה חובבת יין שקוראת את כתבותיי באדיקות, כי: "נפלה טעות בכתבה שלי בעניין המחיר של האירוע ואף הפנתה אותי לאתר "גרופון http://www.groupon.co.il/deals/tel-aviv-iw/hatraklin2/4093977

היא כותבת לי ב"אינבוקס": "אתה מכיר אותנו ויודע שאנחנו חובבי יין. זה לא  50 ש"ח לאדם זה 150 ש"ח לאדם או 75 ש"ח בשוברים וזה מחיר לא מוצדק ולא שווה את האירוע". מבדיקה שעשיתי בקישורים אליהם היא הפנתה אותי, גם באתר "גרופון" וגם ב"דה-מרקר קפה http://cafe.themarker.com/post/2564819

אכן הצדק איתה. במבחן מי שהיה במקום וטעם מהיינות ככתב מוזמן אורח, אני קובע, שהמחיר שנגבה בעבור, איננו מוצדק לדעתי ולא שווה תמורה. ותודה שתשומת ליבי הופנתה.

צמיד נייר דביק הוצמד לאמת היד והעניק לך גביע יין איכותי וטעימה חופשית ללא הגבלה. 50 ₪ ניתנו כזיכוי על בקבוק יין שני ב"חנות היין" של היריד. 50 ₪ מתנה ניתנו לאלה שהצטרפו למנויי מגזין "יין וגורמה", ו-בקבוק מים מינראליים של "EVIAN" שגם העניקה חסות לאירוע, ניתן במתנה כנגד שובר זיכוי של כרטיס הכניסה.

"הטרקלין" – ביסטרו בשרים ויין נחלת בנימין 41 ת"א.
 [email protected]
 

יוסי בן אודיס
0544552748

 

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top