חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב Château Purcari – יינות איכות במחירים שווי נפש ותמורה, שתופסים מקום של כבוד על מדפי חנויות היין בישראל

הייתה לי אמש, הזכות והכבוד להיות אורח מוזמן של מר ALEXANDER ROITMAN, משגרירות מולדובה בישראל ולהשתתף בערב חשיפה והיכרות וטעימה של מבחר מיינות יקב Château Purcari ממולדובה, יקב ידוע שם עולמי, המייצר 2.4 מיליון בקבוקים בשנה. בערב שנערך במסעדת "קלארו" התל אביבית של השף רן שמואלי, אירחו יבואני יינות Château Purcari לישראל, חברת "איווינו ווי אינטרנשיונל בע"מ", בצוות מלא, שופע גאווה כבוד וחיוכים, מסיבת כתבי יין ועיתונאים. כשעל מסך ובזום כשברקע משתרעים דונמים רבים של כרמי היקב, עלם חמודות צעיר, מקצוען בתחומו, נציג היקב, העביר מידע על היינות, תוך כדי טעימתם. 11 יינות טעמנו מיינות מבעבעים כפתיח, יינות לבנים אחר כך, יינות אדומים, וקינחנו אחרי ארוחת ערב עשירה ומאוד טעימה ומהנה, ביין קינוח ICE-WINE מתוק ומפנק. יינות היקב עשויים היטב. הם נגישים, שתיים, נעימים וטעימים ותמונת המחיר שלהם לצרכן בהיבט הכי חשוב של תמורה למחיר, מפתיעה ולטובה.

 "עד סוף המאה ה- 12, תעשיית היין של מולדובה הפכה למגזר מרכזי בכלכלת דרום מזרח אירופה. בעוד שבאזור כולו יש תנאים נוחים לגידול גפנים, אזורים ספציפיים פוריים במיוחד לגידול הענבים בעלי הגוף המלא ביותר. הכפר Purcari וכרמי Agon Zograf Monastery נמצאים בלב השטח המיוחד הזה. 

מתוך זיהוי קווי דמיון בקרקע ובאקלים עם אזור בורדו, מתיישבים צרפתים נכנסו לשותפויות עם המנזר והחלו לטפח את הבצירים המיוחדים של Château Purcari במאה השמונה עשרה.

כמה עשורים מאוחר יותר, לאחר שהמפעל הפך להצלחה רווחית, אושר כי כרמי פורקארי ממוקמים באותו קו רוחב של אזור היין המפורסם של צרפת, וכמו בורדו, האדמה העשירה הייתה עשירה ב rubidium (שזה מה שנותן לשני האזורים יינות את צבעם הסגול העז). ככל שהיינות האדומים של האזור התפתחו זרי הפרחים שלהם הצליחו להגיע לרמות דומות של עוצמה ומורכבות.

בשנת 1827, הוציא קיסר רוסיה ניקולאי הראשון צו מיוחד המעניק לפורקארי מעמד של היקב המתמחה הראשון בבסרביה. הוא נקרא לכבודו של אחד המייסדים שמוצאו מגרמניה – Harmizone. מאז, הבעלים של פורקארי הפכו לבויארים (ברונים) מולדובה לדנסילה וקלוט, אבל גם לאחרים, גרמנים, רוסים וצרפתים.

שני עשורים לאחר מכן, ביריד בסרביה החקלאית, קיבלה פורקארי את מדליית הזהב הראשונה שלה.

עד 1878, היקב נחגג בטעימת יין סגורה בתערוכת פריז העולמית. מומחים צרפתים התרשמו מיין יבש בצבע אודם עז, כשהם בטוחים שזהו יין בורדו חדש. איזו הפתעה כשגילו שמקורו בכפר קטן על גדות נהר הדנייסטר. באופן כזה זכה היין Negru de Purcari במדליית הזהב הראשונה שלו בתערוכה בינלאומית.

במשך זמן רב, יינות Purcari היו פופולריים כמו יינות בורדו או בורגונדי. היין הוגש לקיסר ניקולאי השני וכן למלך ג'ורג' החמישי ולמלכת בריטניה הגדולה ויקטוריה. יינות Purcari, שנמכרו בדנמרק, הולנד, שוודיה, גרמניה וצרפת, זכו להערכה רבה והמשיכו לזכות להערכה בינלאומית.

ביציאה מהמלחמה, החל עידן חדש בהיסטוריה של Purcari בשנת 1950, כאשר יצרני היין במולדובה שיקמו את טכניקות הייצור הקלאסיות של היינות המפורסמים. אחד מאנשי המקצוע הגדולים של אותה תקופה – Pimen Cupcea, שיחזר את Negru de Purcari האגדי, בעוד Ion Ungureanu יצר יצירת מופת חדשה – Purpuriu de Purcari.

יינות Purcari שוב זכו לפופולריות רחבה, והפכו לשם נרדף לרפובליקה של מולדובה.

בתחילת המאה, Château Purcari נטע מחדש 250 דונם של כרמים, והתקין ביקב טכנולוגיה חדישה. בתור הייצוא היוקרתי ביותר של מולדובה, Purcari מובילה את הפיתוח הבינלאומי של המדינה על ידי כניסה ל-למעלה מ-25 שווקים כולל ארה"ב, קנדה, בריטניה, נורבגיה, צ'כיה, סין, פולין והמדינות הבלטיות.

בשנת 2010 השיקה החברה את Alb de Purcari – בציר חדש שזכה למספר פרסים והכרות בינלאומיים.

עד 2012, קולקציית Purcari התהדרה ב-Icewine, המופק מענבי מוסקט אוטונל ו-Traminer קפואים. על הישגים יוצאי דופן בייצור יין וקידום תדמיתה של מולדובה בחו"ל, יקב Purcari הפך לבעלים של הגראנד פרי בייצור יין, שהוענק על ידי ממשלת מולדובה.

בעשור האחרון של כמעט 200 שנותיו של Purcari היקב הגיע לשלב המתקדם והמורכב ביותר של התפתחותו. עם הגעת הכרמים שנשתלו בשנת 2003, איכות הענבים השתפרה משמעותית. הטירה עומדת להתחרות שוב על חיכם של חובבי היין האיכותי ברחבי העולם".

פתחנו כאמור ב-CUVEE DE PURCARI EXTRA BRUT WHITE מבעבע לבן יבש, עשוי מ- 60% ענבי שרדונה, 25% ענבי פינו בלאן 15% ענבי פינו נואר. יין נעים, מוגז קלות, עם ארומות פריחה הדרית לבנה וטעם מרענן.

המשכנו עם CUVEE DE PURCARI BRUT ROSE מבעבע רוזה יבש, עשוי מ- 70% ענבי פינו נואר 30% ענבי שרדונה. גוון ורדרד, ביעבוע נעים, טעם עדין של פרי יער אדום. יין רענן, נעים וטעים.

המשכנו עם 2020 SAUVIGNON BLANC DE PURCARI יין לבן יבש עשוי על טהרת ה- 100% ענבי סוביניון בלאן. יין רענן, קייצי, נעים, עם טעמי אשכולית לבנה נוגעת בליים אקזוטי. 59.90 ש"ח לצרכן.

המשכנו עם 2019 TRAMINER DE PURCARI יין לבן יבש מפתיע בטעמיו. עשוי על טהרת ה- 100% ענבי טרמינר. יין קל, רענן, שתי, נעים עם ניחוחות פריחה לבנה נוגעת ביסמין וטעמים פירותיים.84 ש"ח לצרכן.

המשכנו עם VINOHORA FETEASCA ALBA & CHARDONNAY 2018 יין לבן יבש עשוי מ- 51% ענבי פיטיאסקה אלבה, 49% ענבי שרדונה. זוהי מהדורת אוסף מוגבלת המפגישה את זני הענבים של מולדובה עם זנים קלאסיים בינלאומיים (מולדובה/צרפת). והתוצאה היא ניחוחות טריים של אניס ואגס וליים עם טעמים של פרלין יסמין וקוקוס.

עברנו ליינות האדומים ופתחנו עם PINOT NOIR DE PURCARI 2019 יין אדום יבש, עשוי על טהרת ה- 100% ענבי פינו נואר. יין קל לשתייה, נעים, נגיש, עדין. ניחוחות פרי יער אדום ושחור תותים, סיגליות ופטל, התיישנות 6 חודשים בחבית עץ אלון צרפתי. 59.90 ש"ח לצרכן.

המשכנו עם MALBEC DE PURCARI 2018 יין אדום יבש, עשוי על טהרת ה- 100% ענבי מלבק. ניחוחות פרי יער כחול ושחור אוכמניות ודומדמניות שחורות, נוגעות בסיגליות.  מרקם קטיפתי, נעים, טעים, מתוחכם. 84 ש"ח לצרכן.

המשכנו עם VINOHORA RARA NEGRA & MALBEC 2019 יין אדום יבש. עשוי מ- 51% ענבי ררה נגרה, 49% ענבי מלבק. יין אוסף ממהדורה מוגבלת המפגיש זני ענבים מקומיים של מולדובה עם זנים קלאסיים בינלאומיים. (מולדובה/ארגנטינה) יין הרמוני. נעים, טעים. תווי וניל, פירות יבשים, דובדבן, שזיף שחור ושוקולד. היין התיישן 6 חודשים בחבית עץ אלון צרפתי. 84 ש"ח לצרכן.

המשכנו עם FREEDOM BLEND 2019 יין אדום יבש. עשוי מ- 65% זן ענבי ספראבי, 20% ענבי ררה נגרה, 15% ענבי באסטרדו. יין העשוי ממסך של 3 זני ענבים מקומיים המשלב את ליבה של גיאורגיה, המסורת של מולדובה, והרוח החופשית של אוקראינה. תווים של פרי יער כחול ושחור אוכמניות ודומדמניות שחורות, דובדבנים ושזיף בשל, טעם מלא, פירותי, אלגנטי ומעודן, מרקם קטיפתי. היין התיישן 6 חודשים בחבית עץ אלון צרפתי. 84 ש"ח מחיר לצרכן.

המשכנו ל NEGRU DE PURCARI 2019 יין אדום יבש. עשוי מ- 70% ענבי קברנה סוביניון, 25% ענבי ספראבי, 5% ענבי ררה נגרה. יין שנחשב ל"מלך היינות האדומים" של היקב. יין המוגדר אצילי, עשיר, בעל ניחוח מושלם. תווים של פירות יער שחורים, דובדבן כהה, שזסיף בשל, פרי "מתוק", תאנים בשלות, רמיזות לזעפרן. היין התיישן 18 חודשים בחבית עץ אלון צרפתי. יין מאוד מהנה. מרשים. 119 ש"ח מחירו לצרכן.

לסיום הערב, הארוחה הדשנה, ויחד עם מנות הקינוח עוגות וגלידות, הוגש יין הקינוח של היקב ה ICE WINE PURCARI 2017 זהו יין קינוח מתוק עשוי מענבי מוסקט אוטונל וענבי טרמינר. יין מאוזן. מדויק. מתוק אבל ללא משקל מכביד, אן אלכוהול גבוה. צבעו זהוב בהיר עם תווים של יערת דבש, מנגו, מישמש, אפרסק בשל ופאפיה נוגעים בתבלינים אקזוטיים וטעם מסיים ארוך שגורם לכם לצקצק בשפתיים ולבקש לכם עוד ועוד.  הענבים ליין זה, נקטפים ידנית, קפואים עם כפפות על הידיים, בשיטות מסורתיות. איזה תענוג של יין. נתון בבקבוק צר וארוך יפיפה. 159 ש"ח לצרכן.

"איווינו ווי אינטרנשיונל בע"מ"

יבואנים: 0528948004 ולדימיר

         0509139909 אנדרי

טלפון להזמנות: 0509480040

WWW.PURCARI.CO.IL

Château Purcari

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top