חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סדרת D 2010 של יקב "דלתון" יוצאת לדרך שיראז, זינפנדל ופטיט סירה

בעקבות ההצלחה של  פטיט סירה, זינפנדל ושיראז דלתון 2009 , ממשיך יקב "דלתון" עם הסדרה המצליחה וגם השנה נמצא על מדפי חנויות היין את זינפנדל, פטיט סירה ושיראז D. יקב "דלתון" התחיל כמפעל ציוני משפחתי וגדל להיות אחד היקבים המצליחים ביותר בישראל . עד כה מותג היקב ביינות הנותנים תמורה טובה מאוד למחיר. לדברי אלכס הרוני: "היקב שם דגש מירבי על  איכות היין, ובוחר בשנים האחרונות בחדשנות ונועזות שבאה לידי ביטוי בזנים, במגוון בייצור ועוד. אנו קשובים מאוד לצרכי הלקוח וחרטנו על דגלנו  ייצור יינות משובחים, במגוון זנים ובמחירים נוחים".

יקב דלתון שיראז 2010 D הענבים מגיעים מכרם תל פארס אשר במזרח רמת הגולן בגובה של כ- 700 מ' מעל פני הים. הכרם מאופיין באדמת בזלת עם אבניות גבוהה. בציר 2010 התאפיין בטמפרטורות גבוהות מהממוצע הרב שנתי והקדמת הבשלה משמעותית. לאחר תסיסה של כ-10 ימים במיכלי נירוסטה עבר היין להתיישנות בחביות אלון אמריקאי לתקופה של כ- 8 חודשים. היין בוקבק ביולי 2011.

רשמי טעימה מטעם היקב : יין עשיר ומרוכז עם נוכחות בולטת, יין פירותי מאוד בעל משקל בינוני, טאנינים מוצקים וסיומת של קפה וקרמל. היין מתאפיין בריחות מעושנים עם רמזים של פירות מיובשים, ליקריץ ווניל מהחבית.

מדברי נעמה סורקין, ייננית היקב: " אחד היינות הפופולאריים והאהובים שלנו שנותן תמורה פנטסטית למחיר. העבודה בכרמים מתמקדת בעיקר בשליטה על רמת היבולים ועל מידת חשיפה נכונה של האשכולות לשמש תוך שמירה על חיוניות העלווה ובריאות הגפן. שיראז הינו זן שנוטה לצימוח נמרץ ולכן יש צורך בוויסות הצימוח על ידי הגבלת ההשקיה. יקב דלתון בחר לבצע נטיעות נרחבות של שיראז מתוך אמונה שהוא מתאים במיוחד לאקלים המקומי ויכול להניב תוצאות מרשימות. בציר 2010 התאפיין בטמפרטורות גבוהות מהממוצע הרב שנתי והקדמת הבשלה משמעותית."

אלכוהול : 14.8%

המלצות הגשה: מנות בשריות.

מחיר – 63 ₪ 

 

יקב דלתון פטיט סירה 2010 D הכרם נמצא באזור השפלה. סמוך למושבה גדרה, ניטע בשנת 2000 והחל משנת 2007 הוא מעובד עבור יקב דלתון. על מנת לקבל את מירב האיכות מחלקה זו הקפדנו לשמור על רמת יבול נמוכה ביחס לזן ולעשות דילולים חוזרים ונשנים לאורך השנה. בנוסף חילקנו את הכרם ל- 3 תת חלקות והקפדנו לגדל כל אחת מהן באופן המתאים לה.הבציר ב- 2010 היה בשבוע האחרון של אוגוסט. הענבים רוסקו והותססו על הקליפות במשך 7 ימים שלאחריהם הם נסחטו. עם סיום התסיסה המלולקטית עבר היין להתיישנות בחביות אמריקאיות למשך 12 חודשים.

רשמי טעימה מטעם היקב : לפטיט סירה דלתון צבע עמוק, כמעט שחור. באף עולים ניחוחות של לוונדר זיתים שחורים ווניל. ליין גוף כבד ומרקם קטיפתי. בעל טאנינים מוצקים וסיומת ארוכה.

לדברי נעמה סורקין, יננית יקב "דלתון": "אנחנו גאים במיוחד ביין זה כיוון שהוא משקף עבודה מאומצת בכרם במשך מספר שנים שהניבה תוצאה משובחת. על מנת לקבל את מירב האיכות מחלקה זו הקפדנו לשמור על רמת יבול נמוכה ביחס לזן ולעשות דילולים חוזרים ונשנים לאורך השנה. בנוסף חילקנו את הכרם ל- 3 תת חלקות והקפדנו לגדל כל אחת מהן באופן המתאים לה".

המלצות הגשה: מתאים במיוחד לליווי בשרים על האש, קבאב, צלעות טלה או סינטה.

מחיר- 68 ש"ח

 

יקב דלתון זינפנדל 2010 D ענבי הזינפנדל מגיעים מכרם ספסופה אשר למרגלות הר מירון. הכרם ניטע בשנת 2000 ומעובד על ידי היקב. הכרם נמצא בגובה כ- 770 מ' מעל פני הים. בכרם אקלים ייחודי הנובע מקרבתו הרבה להר מירון הגורמת לשעות אור מעטות אחר הצהריים ולפיכך למזג אויר קריר יחסית לאזור.בכרם אדמת טרה רוזה (אדומה) ורדודה עם אבניות רבה.על מנת לקבל ריכוז טוב של טעמים והבשלה מהירה נערכו בכרם דילולי פרי רבים.הבציר ב- 2010 נערך ב- 16 לספטמבר. מיד עם קבלת הענבים ביקב הם רוסקו והתסיסה החלה במיכלי נירוסטה. לאחר 10 ימים היין נסחט ועם סיום התסיסה המלולקטית הועבר להתיישנות בחביות עץ אלון אמריקאי למשך שנה. לפני המילוי בבקבוקים הוספו לבלנד 5% פטיט סירה.

רשמי טעימה מטעם היקב: זינפנדל דלתון מתאפיין בניחוח של פרחים וריבת תות עם מעט וניל. בפה מורגשים היטב טעמי אוכמניות. ליין גוף בינוני והוא עגול ונעים. אלכוהול : 15.0%.

המלצות הגשה: מתאים במיוחד לליווי מנות בשר קלות כגון ממולאים, קבאב או סינייה.

לדברי נעמה סורקין, ייננית היקב: "למרות שבקליפורניה מהוה הזינפנדל את הזן השני הנפוץ ביותר אחרי קברנה סוביניון (היו תקופות שהוא גם היה הראשון), בארץ המצב שונה. יקב דלתון מייצר זינפנדל זני משנת 2005 מחלקה קטנה שנטעה בשנת 2000. הטיפול בחלקה דורש מיומנות רבה בעיקר בטיפול בריקבון ושליטה בהשקיה ועדיין כל שנה שהענבים מבשילים היא מבחינתנו הישג גדול. ניסיונות  אחרים שנעשו בארץ באזורי גידול שונים לא צלחו".

מחיר- 68 ₪

יקב "דלתון" נוסד ב-1995, כיקב בבעלות משפחתית מראשוני היקבים אשר קמו באזור מרום הגליל הידוע בנופו הציורי ובאדמתו הפורייה. טרואר ובית הגידול המקומי מספק את המיקום הטוב ביותר בישראל לגידול גפנים. יקב דלתון הנו יקב מודרני, המייצר ב-70,000 ארגזי יין בשנה, עם מגוון יינות כגון: קברנה, מרלו, שיראז, שרדונה, ויונייה וסוביניון בלאן. סדרות היקב הן- סדרת כנען, סדרת דלתון D, סדרת עלמה וסדרת הרזרב. כמו כן, היקב מייצר גם יינות עונתיים ויינות מיוחדים: מירון סינגל ויניארד, פטיט סירה, זינפנדל, מוסקאטו בלנדים ועוד.

הייננות נעשית בסגנון העולם החדש, עם נטייה, לעתים, לסגנון העולם הישן.

יקב דלתון בע"מ
פארק תעשיה דלתון, ד.נ. מרום הגליל 13810

טל: 04-6987683
פקס: 04-6987684

משרדים
רחוב תובל 23 רמת גן 52521

טל:  03-7518922
פקס: 03-7519305

 http://www.dalton-winery.com/hebrew/

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top