חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב אמפורה ממליץ על רייטון ריטון רוז’ 2017, ובלאן דה נואר 2020, לכבוד פסח תשפ"א

מזה שנים ארוכות, אני מלווה את יקב אמפורה, יינותיו, יינניו, מנהליו, ובעליו. אחרי כמעט 3 שנים מאז המפגש האחרון שקיימו אנשי היקב עם כתבי היין, במפגש אינטימי "אחד על אחד" במגבלות הקורונה, שהתקיים אתמול במלון דה נורמן בתל אביב, הייתה לי הזכות לטעום מיינות היקב לצד ד"ר יובל סמואל בעלים שותף של היקב, מנכ"ל היקב, ויינן היקב, מאירם הראל, העובד בצמוד ליינן מעיין קושיצקי, שמשגיח על העשייה הייננית ביקב, במבט רחב ומרחוק ומקרוב. יחד עם צוות צעיר הם מייצרים מגוון רחב של יינות תוך הקפדה על הפרטים, בשיטות הכנה מסורתיות וירידה לפרטים הקטנים ביותר. ביקב אמפורה מאמינים שסיפור טוב מתחיל ביין טוב. ומאחורי כל בקבוק יין שלנו יש סיפור. ניכר היה ביינות ובמיוחד ביינות הלבנים והסמוקים ולאחריהם גם היינות האדומים, על מגמה חדשה ובהחלט חשובה ולטובה, של סגנון וקו יינני חדש, שימוש בזנים, וראייה אסטרטגית ים-תיכונית של הבעלים שמגמתה להצעיר ולהרחיב את קהל לקוחות היקב ותאמינו לי, חרף התחרות הקשה על חיכו וכיסו של צרכן היין הישראלי, שהשינוי והכיוון כבר מורגשים והם במסלול ברור של הצלחה. בשנת 2008, בשיתוף עם גיא רילוב, רכשה את יקב אמפורה משפחת דובוב. נופי הבראשית בהם שוכן היקב הילכו עליהם קסם והשתלבו באופן מושלם עם אהבתם לארץ וליין.
מאז, הוטמע ביקב תהליך התחדשות ושיפור מתמיד. כרמי איכות ניטעו באזורים ייחודיים בארץ, ידע וטכנולוגיות עילית שולבו בתהליכי הייצור של היין, ומעל הכול – נבנה צוות מקצועי ומנוסה, בראשותו של היינן ד”ר ארקדי פפיקיאן.
מתוך שאיפתו לשלמות וליצירת סטנדרטי איכות בקנה מידה עולמי, גייס היקב את יועץ הייננות החשוב והמוערך בעולם, מר מישל רולאן. כבעלים של עשרה יקבים ויועץ לעשרות יקבים במדינות רבות, נחשב מר רולאן לאחד מאנשי המפתח של תעשיית היין העולמית, בעל פרספקטיבה בינלאומית יוצאת דופן ומפורסם במגע הקסם שלו באיזון ובליטוש יינות איכות. בשנת 2016 היינן מעיין קושיצקי מצטרף ליקב אמפורה ומחליף את היינן ארקדי פפיקיאן. קושיצקי מגייס צוות ייננים צעיר שיעבוד תחתיו בהפקת יינות היקב. ב-2016 ד”ר יובל סמואל, נכנס כשותף פעיל ביקב ומאז משמש כמנכ”ל החדש של היקב. ד”ר סמואל, הוא בעל רשת המרפאות הווטרינריות אשר נושאת את שמו. בשנים האחרונות הרחיב את עסקיו לתחום הנדל”ן, הייעוץ העסקי ועתה הוא נכנס לענף היין. יקב אמפורה ממליץ על רייטון רוז' 2017, ובלאן דה נואר 2020, לכבוד פסח תשפ"א.

יקב אמפורה בלאן דה נואר 2020

רשמי טעימה שלי: צבע, נחושת עדין צלול עם שוליים בוהקים. באף, ניחוחות פרי של תות ודובדבן. כשברקע נגיעות ניואנס של תבלין חם, אופי כמעט ציפורן עם גווני קליפת תפוז. מרכיבי הבלנד של כל אחד מהזנים יצרו מורכבות והעניקו ליין סוג של "רוחב" טעמים, תוך שמירה על חמצמצות רעננותו ופירותיו. האיזון הוא פריך מסוגנן ומשקף, את טעמיהם הבשלים של הפירות.

סוג היין: יין לבן יבש העשוי מענבים אדומים

הרכב זני: סירה קריניאן סנסו

תיאור היקב את היין: יין בגוון אפרסק עדין ושמחה של פרי אדום צעיר. בלאן דה נואר הינו יין שמיוצר מענבים אדומים בהליך עשייה של יין לבן. ליין טעמים מודגשים של חמוציות ותותים טריים. היין מיועד לשתייה מיידית בעודו צונן ובכל רגע ביום.

אלכוהול: 12.5%

טבעוני: 100% 

טמפרטורת הגשה מומלצת:  9°-12°C

כשרות: לא.

מחיר מומלץ לצרכן: 88.00 ₪.

יקב אמפורה רייטון ריטון רוז’ 2017

רשמי טעימה שלי: מתחיל בניחוחות של שזיף קלוי, ציפורן ואגוז מוסקט. התערובת של זני הבורדו ממוסגרת על ידי טאנינים מתוחים באלגנטיות, טעמי שזיפים, והל צורכים את המיד פאלט, ואילו הגימור נשאר רענן למדי.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: קברנה סוביניון, מרלו, קברנה פרנק

התיישנות: 24 חודש בחביות עץ אלון צרפתי בנפחים שונים ושנה נוספת בבקבוקים במרתף היקב לקבלת הרמוניה מלאה בין כל מרכיביו

אלכוהול: 14%

טבעוני: 100% 

טמפרטורת הגשה מומלצת:  16°-18°C

כשרות: לא.

מחיר מומלץ לצרכן: 106 ₪.

יקב אמפורה

חוות מקורה, כרם מהר"ל

[email protected]

קרדיט צילום: תמונה מהיקב

 

 

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top