חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סקר אומניבוס קובע:74% מהאוכלוסייה השיבו שיין איכותי לדעתם, הוא בעיקר יין שטעים להם. רק 17% מהאוכלוסייה ציינו שיין איכותי הוא בעיקר יין שקיבל ביקורות טובות ע"י מומחים.

 

את  הסקר ערך מכון " Market Watch" לקראת הרצאת הפתיחה לתוכנית הדו שנתית ללימודי יינות מעשית ביקב שורק – בית הספר לעשיית יין.

הרצאת הפתיחה של התוכנית תתקיים ב 15.2 ותעסוק בהיבטים פילוסופיים שונים מעולם הערכת יין ועשיית יין, בהנחיית 4 מרצים שיציגו את עמדתם וינהלו רב שיח בנשא יחד עם המתמחים החדשים בתוכנית.

בתגובה לתוצאות טוען ניר שחם בעליו של יקב שורק :כי אין התוצאות מפתיעות אותו, "על טעם ועל ריח אין להתווכח אך על דרך הערכת איכות יין –כן !"

לטענת ניר שחם – ברור כי בין הפרמטרים לקביעת איכות יין ישנם פרמטרים אובייקטיביים, אך גם ישנם פרמטריים מקצועיים אשר ניתנים לשיפוט רק על ידי מומחים. נכון שבסופו של דבר הקהל מצביע ברגלים, ואכן מדובר בשאלה צרכנית פילוסופית שמצריכה דיון.

עוד ניתן ללמוד מהסקר שבקרב מי שציין שיין איכותי, הוא יין שקיבל ביקורות טובות ע"י מומחי יין, נמצא שיעור גבוה יותר בגילאי 35-54, בקרב מי שציין שיין איכותי הוא יין שטעים לו, נמצא שיעור גבוה יותר של גברים. יותר נשים הביעו חוסר עמדה בעניין זה.

 

התוכנית הדו שנתית הינה תוכנית הלימודים המקיפה והמעמיקה ביותר שמציע יקב שורק בית ספר לעשיית יין, המשלבת לימודים תיאורטיים והרצאות בתחום הניהול ושיווק, יחד עם עבודה מעשית בחלקות כרם אישיות, עשיית יין בכמויות גדולות ועבודה מעשית במעבדה.

 

 

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top