חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב גבעות משיק את יין הדגל מצדה 2017

רק משוגעים לדבר, חובבי יין מושבעים וחברי מועדון הלקוחות הגרעין הקשה של יקב גבעות, יצאו ביום שישי הגשום מהבית. כשיצאנו מתל-אביב, ידידי על ההגה והנהג התורן אסף חקימי ואנוכי, הגשם לא פסק לרדת עד לגבעת הראל בואך יקב גבעות. ומצד שני, תסלחו לי אה? טיפש, מי שהפסיד והחמיץ כי ביום שישי האחרון התקיים ביקב גבעות הפנינג של יין עם הרבה אורחים שמחים, כיבוד עשיר ובשפע רחב לב ומאיר פנים בחגיגת ההשקה של מסמר האירוע יין הדגל מצדה 2017. 

יין הדגל מצדה 2017 הנו בלנד של קברנה סוביניון מרלו ופטי וורדו עם כמויות יחסית גבוהות של פטי וורדו בהרכב הבלנד וזה משהו שביקב החלו לעשות בשנים האחרונות וזאת בזכות העובדה שבאזור כרמי היקב זן ענבי הפטי וורדו בא לידי ביטוי בצורה מדהימה עם עוצמות גבוהות של צבע וארומות מאוד מאוזן בפה גדול יחסית ובהחלט חומר שיכול להתיישן.

ולכן, גם במחול הכרמים שהיא סדרת הבסיס וגם במצדה שזו סדרת הדגל ניתן למצוא כמויות גבוהות יחסית של פטי וורדו. היין התיישן מעל 20 חודשים בחביות כאשר אלה הנבחרות ליין הדגל הם בעיקר של יצרנים צרפתיים משני מקורות אחד מאזור קוניאק והשני מאזור בורגון ועוד פרופורציה נמוכה יחסית של שימוש בחביות איכותיות מאוד שמקורן בהונגריה. כ- 60-70% מהן חדשות והחביות עצמן מאוד אלגנטיות נטולות מתיקות יתר או קליית יתר. הענבים ליין הדגל מצדה 2017 מגיעים בעיקר מכרמי היקב שזה הקברנה סוביניון ללא השקייה ליד הבית של שיבי היינן עוד חלקה מאוד חזקה של קברנה סוביניון ממש ליד היקב, המרלו מגיע מכרם המרוחק כ- 7 ק"מ מהיקב, והפטי וורדו שעדיין אינו בנמצא בכמויות מספקות בכרמי היקב מגיע מכרמים באזור ההר המרוחקים מהיקב. בשנה הבאה כבר ייכנס לניבה כרם גדול של היקב של ענבי פטי וורדו.

הכיוון ביצירת הבלנד במצדה 2017 הוא במילה אחת איזון. מצד אחד ליצור יין גדול, יין מרשים, ובעל פוטנציאל יישון אבל מצד שני משהו שאני אפתח אותו בשנים הקרובות ובישראל כידוע לכם חובבי היין הם חסרי סבלנות אז גם שיהיה מאוזן לשתייה למי שיפתח את הבקבוק בשנים הקרובות.

משהו שתוכנן כהפתעה מאוד מסקרנת אבל גם מאוד רבת תובנות הינה טעימת אורך על ציר הזמן של יינות סדרת מצדה מהשנים 2008, 2011, 2016, ו- 2017 היין המושק היום טעימה שהיא פשוט מרגשת לחובב יין באשר הוא בפרט לחובבים היותר ממושבעים של יינות יקב גבעות. ה- 2008 יין בן 12 שנים מאוד מפתיע יין שאפשר לומר עליו ככזה שיש לו עוד המון זמן וניתן להתרשם איך דברים מאוד גדולים ורבי מבע ואקספרסיביות הופכים לאלגנטיים.

היין השני שהושק באירוע היה הביטוני 2018 יין אותו מגדיר שיבי היינן כיין "מאוד מיוחד" והוא מגדיר אותו כ"יין הכי קרוב לפינו נואר" מבחינת אם רוצים לנסות לייחס אותו לזנים שכולנו מכירים ארומות של עור, פרי מתוק, פרחוניות, מרכיב קלוי עם נגיעות וניל מאוד אלגנטי בפה, משקל בינוני עם הרבה עושר, ועם פוטנציאל יישון הגוון הוא מאוד עמוק על צד הארגמן העוצמה היא חלשה ממש בדומה לפינו נואר. היין התיישן 12 חודשים בחביות עץ אלון. במידה רבה שיטת עשיית היין הזה הינה תסיסה של אשכול שלם שנמעך לאט לאט זה מביא את זה כמעט למצב של "חצי תסיסה קרבונית" התוצאה מאוד מעניינת, מאוד אלגנטית עם טאנינים עדינים מאוד ו- 12.5% אלכוהול. שתייה מאוד נעימה. יין שילך ויתאים היטב למנות קלות של תחילת ארוחה, אבל בהחלט יכול להיכנס גם יותר עמוק אל המנה העיקרית.

דוקטור שיבי דרורי האם אתם עושים ביקב מכירה של יין עתידי En Primeur?
"יש לנו לא הרבה לקוחות שכאלה. אני אישית מעדיף שלא להכניס את הלקוח לרמה של הימור. אני מעדיף שבן אדם יטעם את היין ואז יחליט אני בפירוש לא רוצה שבן אדם יהיה מאוכזב בכל מצב. כי המכירה המוקדמת היא מצד אחד אלמנט שהוא טוב ליקב בכסף שנכנס מראש אבל הוא הימור ללקוח. ואנחנו לא נוטים לעשות את זה".

כמה יין עשית מהמצדה?
"שלא כמו בעבר שהיינו עושים כ- 1000-1200 בקבוקים, היום אנחנו עושים מהמצדה כמה אלפי בקבוקים לכיוון ה- 4000 כאשר יינות הפרימיום של היקב כ- 20% מיפן ועד החוף המערבי של ארצות הברית הפונים לייצוא, נמכרים היטב בעיקר בשוק היין הכשר באמריקה ובמחירים גבוהים הנושקים ל- 90$. והשאר בלי עין הרע מבוקשים ונמכרים היטב כאן בישראל".

מה דעתך על ההחרמות של מוצרים המיוצרים בשטחים, תנועת ה-BDS האם אתם נפגעים מזה?
"אני נגד התבכיינות ונגד התקרבנות. אנחנו לא מדברים על זה, אנחנו לא עוסקים בזה, ככה גם הלקוחות שלנו הם לא מתעסקים בזה ולא נתקלים במציאות הזו, אולי באירופה זה יותר מורגש אבל אנחנו פחות נמצאים באירופה כי היורו מאוד חלש ולכן אנחנו יותר מתמקדים בשוקי המזרח וארצות הברית ואנחנו לא מרגישים את זה בכלל".

מסר שיש לך דוקטור שיבי דרורי יינן יקב גבעות ללקוחות שלך?
"אני חושב שאנחנו מתחילים להבין מה הולך פה. חלפו 15 שנה ואנחנו מתחילים להבין ואני חושב שמי שיישאר איתנו ב-15 השנים הבאות יראה את ההתקדמות ההדרגתית, חומרי הגלם שמגיעים אלינו ליקב מהכרמים הנטועים שלנו הם פשוט מצוינים וכל שאנחנו צריכים לעשות זה לשמור עליהם שלא יתקלקלו ואין פשוט מה להשוות לשנים אחורה שהכרמים היו צעירים וזאת אחרי שלמדנו את העיסוק בכרם את העיסוק המרכזי בגידול יין ככל שנמשיך לשפר את איכויות הכורמות ורמת הביצוע בשטח היינות ילכו וישתפרו וגם פוטנציאל היישון יעלה. סגנונית אנחנו ממשיכים להיות נאמנים לקוו היינני שקבענו בהתחלה וזה אלגנטיות עם חומציות פחות או יותר גבוהה ופחות לפזול לצד הפופולארי ולתת ביטוי לטרואר בצורה הכי מיטבית שאפשר ולעשות יין טוב".

כשיצאנו, יצאה גם השמש. עימה יצאו הרבה לקוחות מרוצים עם מארזי יין, עובדה המלמדת שהחווייה נתנה הרבה טעם של עוד.

יקב גבעות

שעות פתיחה:
ימים א-ה: בשעות 17:00 – 9:00
יום ו: בשעות 13:00 – 9:00

גבעת הראל, שילה
050-7250806
052-7757574

[email protected]

קרדיט תמונות: דייויד סילברמן, אסף חקימי, דני רובין

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top