חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב ירושלים משיק 2 יינות – גבעת ירושלים גוורצטרמינר 2018, ו – גבעת ירושלים רזרב 2016, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי תש"פ 2019

כשהגיעו אלי 2 הבקבוקים לטעימת סיקור לפני החג, משהו היה מוזר לי. מצד אחד, בקומוניקט שקבלתי היה כתוב "יקב ירושלים" ומצד שני, זה לא יקבי ירושלים שאני מכיר, עם המנכ"ל ארז ווינר והיינן סם סורוקה. אז ראשית, חשוב שתדעו שחלילה אף אחד לא יתבלבל. יש יקב ירושלים של ארז ווינר המנכ"ל וסם סורוקה היינן, ויש את היקב הנ"ל שאת יינותיו אסקר כאן בהמשך, שהוא נושא בשם המחייב "יקב ירושלים" רק שאת היין מייצרים במושב גאולים שהנו מושב באזור השרון ליד העיר נתניה…והיינות הללו נושאים כשרויות מחמירות, ושני היינות הללו מבושלים, והם מכוונים ומיובאים לשוק היהודי החרדי בברוקלין שבארצות הברית ע"י חברת בשם HAPPY HEARTS WINE LLC. וכך מתאר היקב את נוף מוצאם של בקבוקי היין שהוא מייצר: "בלב הרי ירושלים ויהודה, באחד המקומות האידאליים לגידול ענבים בארץ, המקום שבו הבריזה הקרירה הנושבת מקו החוף, פוגשת בחום והצחיחות המגיעים מהנגב, נמצאים הכרמים של יקב ירושלים. היקב הוקם על ידי משקיעים יהודים צרפתיים אוהבי ירושלים וארץ ישראל במטרה לייצר יין בארץ הקודש ולשווקו בחוץ לארץ בדגש ותוך מיתוגו כמוצר מארץ הקודש.  ברוח המייסדים, הרי שהיקב עצמו משלב בין המסורת עתיקת יומין של הייננות הצרפתית ביחד עם האמצעים הטכנולוגיים המתקדמים בעולם לייצור יין. כל הציוד ביקב החל ממערך קליטת הענבים, מכלי התסיסה ושימור היין  עשוי נירוסטה מהאיכות הגבוהה ביותר, כשהמכלים עצמם מצוידים במערכות ממוחשבות לבקרה ושמירה על טמפרטורה רצויה. בנוסף, במרתף היקב כ- 400 חביות עץ אלון צרפתי ואמריקאי בהן מתיישן היין. כחלק מהרצון לשמר את הייחודיות שבטעמי ארץ ישראל, ליקב ירושלים, הסכמים ארוכי טווח עם כורמים באזור הרי ירושלים, בית שמש ועמק האלה, דבר המאפשר שליטה גדולה יותר של הצוות המקצועי ביקב על הטיפול בענבים. גובה פני השטח בו נטועים כרמי היקב נע בין 400-800 מטר. האקלים והאדמה הסלעית באזור, מעניקים לענבים טעמים וארומות ייחודיים התורמים ליצירת יין איכותי, בעל גוף מלא ומאוזן. הבציר הראשון של היקב היה בשנת 2002, כאשר בשנתיים הראשונות כל סדרות היקב יועדו לייצוא בלבד, במיוחד לשוק האירופאי, לשוק היהודי ולשוק הנוצרי אוהד ישראל. בשנת 2004 הגדיל היקב את היקף הייצור שלו והחל בשיווק מוצריו גם בשוק המקומי. יינות היקב מיוצרים תחת השגחת כשרות בד"צ יורה דעה הרב מחפוד, בד"צ מנצ'סטר הרב וסטהיים ו- OU". יקב ירושלים משיק 2 יינות – גבעת ירושלים גוורצטרמינר 2018, ו – גבעת ירושלים רזרב 2016, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי תש"פ 2019.

2018 Jerusalem Hill Gewurztraminer הרי ירושלים גווירצטרמינר 

רשמי טעימה שלי: היין בצבע קש לימון, באף, עם ניחוחות ליצ'י, חבוש, עם רמיזות לעלי כותרת של ורדים ותבלינים מזרחיים, לאפרסק לבן, נקטרינה ומלון. החיך פירותי ורענן, חמיצות נוכחת ואורך מספק המאזן את גימורו היבש.

סוג היין: לבן יין חצי יבש.

הרכב זני: 100% גוורצטרמינר

כרמים: כרם בן 6 שנים אדמת אבן גיר בגוש עציון בגובה 700 מטר.

תיאור היין על פי היקב: יין אלגנטי עם ארומות וטעמים של פירות טרופיים, לימון וליים.

הצעת הגשה: בטמפרטורה של 14 מעלות עם מנות דגים. מתאים במיוחד למנות מהמטבח האסייתי.

כשרות: בד"צ יורה דעה הרב מחפוד, בד"צ מנצ'סטר הרב וסטהיים ו- OU.

היין מבושל

תאריך ביקבוק: אפריל 2019

אלכוהול: 11.5%

הצעת הגשה: בטמפרטורה של 14 מעלות עם מנות דגים, מתאים במיוחד למנות מהמטבח האסייאתי.

מחיר מומלץ לצרכן: 44.90 ₪.

2016 Jerusalem Hill Reserve – הרי ירושלים רזרב 2016

רשמי טעימה שלי: היין בצבע שזיף כהה. באף, ניחוחות פטל ושזיף מושכים עם רמזים לתבלין וניל על האף. חיך מובנה היטב עם טאנינים רכים ופרי שופע.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: בלנד אדום של 70% קברנה סוביניון , 20% מרלו, 10% סירה.

כרמים: בגובה 450 מ' בעמק האלה והרי ירושלים. אדמת אבן גיר, 12 שנים.

התיישנות: יושן במשך 12 חודש בחביות מעץ אלון צרפתי, מתוכן גם חביות חדשות (15%) .

כשרות: בד"צ יורה דעה הרב מחפוד, בד"צ מנצ'סטר הרב וסטהיים ו- OU.

היין מבושל

תאריך ביקבוק: יוני 2018

תיאור היין על פי היקב: ליין צבע עשיר אדום כהה. ארומה עוצמתית של קאסיס, ליקוריץ ונגיעות מפולפלות בשילוב עם טעם עדין של אלון מעושן.

הצעת הגשה: מומלץ לפתוח את הבקבוק שעה לפני השתייה. מתאים במיוחד למנות בשר בגריל ומנות אתניות מתובלות.

אלכוהול: 13%

מחיר לצרכן מומלץ: 69.90 ₪.

"יקב ירושלים" משווק בבלעדיות בישראל על ידי חברת שיווק האלכוהול א.ג.ת.ד.

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top