חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"הסקוטית" מבית "ישרקו" משיקה את יקב CHATEAU PIGOUDET שאטו פיגודט מפרובנס המתמחה ביינות רוזה.

"הסקוטית" מבית "ישרקו", מרחיבה את את מגוון יינות הרוזה שלה. ומשיקה בימים אלו בישראל את יקב CHATEAU PIGOUDET, שאטו פיגודט מפרובנס. היקב נחשב לאחד מהיקבים המוערכים ביותר בחבל ארץ זה. יינות הרוזה של היקב, מופצים בכ-45 מדינות ברחבי העולם. יינות הרוזה מפרובאנס נמצא בעלייה מטאורית בכל העולם, לראיה, מ-2008 הצריכה של רוזה מפרובאנס הוכפלה פי 5 בעולם (השוק האמריקאי הוא הגדול ביותר עם נתח של 43% מכלל יינות פרובאנס). להבדיל משאר יינות הרוזה, כשמדובר על רוזה מפרובאנס מגלמים צבע ורוד עדין (לא תות שדה כמו רבים אחרים) ויין עם גוף עדין שמלווה נהדר ארוחות ים תיכוניות. מומלץ לשתות קר מאוד.

בשלב הנוכחי, ישווקו בישראל על ידי הסקוטית ישרקו, 3 יינות רוזה יבש:

שאטו פיגודט קלאסיק רוזה, שאטו פיגודט רוזה לה שאפל ושאטו פיגודט רוזה ל'אורטואר דיווין.

שאטו פיגודט רוזה לה שאפל יבש:
היין עשוי מענבי גראנש, סנסו, סירה, אוני וקברנה סוביניון. בעל גוון סלמון חיוור. עם ניחוחות של מנדרינה ופרחים שונים- אדמונית, פרחים לבנים ופעמוניות. איזון נפלא בין חומציות לבין בשלות, עם טעמים של פירות הדר ואננס עם סיומת מתובלת פיקנטית. ליין יש שאריות קלות של co2 המוסיפות רעננות. היין מתאים לצד אוכל אסייאתי.
הכרמים ממוקמים בגובה, בקצה הצפון-מזרחי של אייקס אן-פרובנס, הענבים נבצרים בלילה בלבד. לאחר לחיצה עדינה, המיץ נשמר ב- 0 מעלות צלזיוס למשך 7 ימים. תהליך זה מאפשר לשמר את הניחוחות הראשוניים, שישוחררו ליין במהלך התסיסה האלכוהולית. הנעשית ב- 14 מעלות במיכלי נירוסטה.
מחיר מומלץ: 69 ₪, מומלץ לשתות בטמפרטורה של 10-9 מעלות.

שאטו פיגודט קלאסיק רוזה יבש:
היין עשוי מענבי גראנש, סנסו, סירה וקברנה סוביניון. בעל גוון סלמון חיוור. עם ניחוחות פרחוניים, שמזכירים פרחים לבנים ואדמונית. בעל טעמים של פירות הדר שונים כמו: אשכולי ואננס. זהו יין אלגנטי המתאים לכל אירוע בכל מהלך ביום. ומתאים לצד דגים ומאכלי בשר אחר, על הגריל ובתנור.
תהליך הייצור החל מהאדמה שהינה תערובת של חימר וגיר עם חצץ, בכרמים שפונים דרומה, הענבים נבצרים בלילה בלבד. כדי לשמור על המאפיינים של הטרואר, המיץ נשמר על הזגים בטמפרטורה נמוכה ואז נעשית תסיסה מבוקרת של כל זן. היין שוהה במכלי נירוסטה בלבד ומבוקבק לאחר סינון.
מחיר מומלץ: 95 ₪, מומלץ לשתות בטמפרטורה של 8-9 מעלות.

רשמי טעימה שלי: באף, ארומטיות עדינה ומרעננת מאוד. נשלטת בעיקר על ידי רמזים לאשכולית לצד תווים טרופים. בפה, נוכחות פרי משולבת עם נגיעות של מינרליות אדמתית ורמת חומצה מרעננת. שוב, אשכוליות, תווים טרופיים ומלונים, לצד מורכבות מאוד נעימה, המזכירה תווי תות בר, מינרליות וחומציות עדינה ופריכה. פרובאנס כבר אמרתי? 

שאטו פיגודט רוזה ל'אורטואר דיווין יבש:
היין עשוי מענבי גראנש, סנסו, סירה וקברנה סוביניון. בעל גוון ורוד חיוור, בוהק. עם ניחוחות המזכירים פירות לבנים טריים, משמש, מלון ותפוח כתום. בעל מרקם רענן ועשיר, חלק ומתובל, עם טעמי פרי הדר ודבש, עם סיומת מתובלת. היין מושלם לצד אוכל אתני מקומי ומגוון.
הכרמים ממוקמים בגובה, בקצה הצפון-מזרחי של אייקס אן-פרובנס, הענבים נבצרים בלילה בלבד. לאחר לחיצה עדינה, המיץ נשמר ב- 0 מעלות צלזיוס למשך 7 ימים. תהליך זה מאפשר לשמר את הניחוחות הראשוניים, שישוחררו ליין במהלך התסיסה האלכוהולית. הנעשית ב- 14 מעלות במיכלי נירוסטה.
מחיר מומלץ: 119 ₪. מומלץ לשתות בטמפרטורה של 10-9 מעלות.את יינות הרוזה של CHATEAU PIGOUDET – ניתן להשיג בסניפי טיב טעם, בחנויות מקצועיות ובמסעדות וברים נבחרים.

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top