חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב גת שומרון בלאן דה נואר 2018, ו- יקב גת שומרון קברנה פרנק 2017 שמרי בר, לכבוד חג שבועות

בפעם הראשונה שפגשתי והכרתי את ליאור נחום מיקב גת שומרון, זה היה באחד מאירועי רשת "דרך היין" של הסניף ברעננה, עת ליאור ושותפו לאותה תקופה אביגדור, הביאו עמם בתוך שקית ניילון עם יין לטעימה. הם היו לגמרי "ירוקים" חדשים בעולם היין, עם ניצוץ וזיק והמון רצון ואמונה להשתלב. לימים, שבתי ופגשתי בליאור ויינות יקב גת שומרון, אצל אייל קרן צילום קולינארי המכבד בצילומים מחמיאים ומקצועיים את יינות היקב, וגיליתי שם זהב בבקבוק. זה היה יין קינוח עשוי ויונייה מהטובים שטעמתי.  בהמשך, זה היה בתערוכת "סומלייה", כאן ליאור והיינות שלו היו "בוטחים" יותר, לעמוד מול קהל רב של טועמים, חלקם גם טועמים מקצועיים שיודעים ומבינים יין. חולפת תקופה ושוב, אני פוגש ביינות של יקב גת שומרון, באירוע חגיגי של חנות "משקאות הטורקי" בגבעת שמואל, ועובדתית, השינויים והתמורה והאיכות העולה מכל טיפה של היינות שלו, מראים שהניסיון, והביטחון, והאמונה כי הדרך נכונה, עושים את היינות שלו לכאלה מוצלחים. לכבוד חג שבועות, יקב גת שומרון, ממליץ על 2 יינות. בלאן דה נואר 2018, ו – קברנה פרנק 2017 שמרי בר.

מי אתה ליאור נחום, תספר לי על עצמך, ועל היקב?

"אני ליאור נחום, תושב קרני שומרון מזה 40 שנה, הורי ממקימי היישוב. מהנדס אלקטרוניקה בהכשרתי.

כששואלים אותי איך הגעתי ליין ? אני חושב שלמזלי היין הגיע אלי. הכל התחיל מיין שחבר הכין בעצמו. זה היה בגיל 21. אהבתי ובקשתי את המתכון. זה בכלל היה יין מתוק מענבי מאכל אבל יצא לא רע. שנתיים לאחר מכן גיליתי את ענבי היין בטיול קסום באיזור ספסופה. גם שם היכרתי חבר שטעמתי את היין שלו כאן הרגשתי את קפיצת המדרגה ובעצם מכאן הסיפור התחיל. הלכתי לכל תערוכת יין שיכולתי להגיע בארץ. קראתי בשקיקה את הספרים של מימי בן יוסף וכמובן רכשתי לא מעט יינות. מצאתי את עצמי מסתובב בהרבה כרמים בצפון ובשומרון וטועם את הענבים. לאחר מס' שנים שייצרתי יין, חברתי לשכן מהיישוב בשם אביגדור שרון שגם ייצר יין בביתו. היינו בשותפות מס' שנים בהם היקב גדל וצמח מתחביב לעסק. לאחר עבודה של שבע שנים בתחום ההי- טק, החלטתי להתמקד ולעסוק רק ביין. היקב עבר מבית פרטי לאזור תעשייה, אביגדור פרש מהיקב ומצאתי את עצמי בדרך עצמאית בייצור ושיווק היין. ה"אני מאמין" שלי בתחום היין – ייצור יינות ייחודים בשיטות ייצור שונות. כך מצאתי את עצמי חולם על יינות עולם גדולים כמו האייס ויין והאמרונה ובהשראתם אני מפתח את הנגיעה והפרשנות האישית שלי של ICED WINE ישראלי ושל בציר אדום מאוחר. גם בניסוי מעניין שערכתי בשנת 2009 בהשוואה בין תסיסות של שמרים מסחריים לשמרי בר, מצאתי את עצמי אוהב ומעדיף את הטעם של שמרי הבר. בשנתיים האחרונות, התחלתי בניסויים של יינות לבנים ורוזה, שיתאימו ללקוחות מרכז המבקרים שבע"ה ייבנה בקרוב. תוך כדי הליך של למידה עצמית, ניסוי ותהיה, הגעתי בטעות לבלאן דה נואר מאוד מעניין. אני מאוד אוהב יין, ובעיקר לייצר יין, להרכיב בלנדים ולנסות להגיע למחוזות חדשים של טעמים. בעיקר מרוכזים עם טביעת אצבע ברורה. כיום אני מייצר ביקב כ- 35,000 בקבוקים, היינות נמכרים בעיקר ללקוחות פרטיים, מסעדות, חנויות יין וגם לאחרונה אני משווק בארה"ב".

יקב גת שומרון בלאן דה נואר 2018

רשמי טעימה שלי: ליין יש צבע ורוד חיוור, עם גוונים אדמדמים. שרידים המעידים, על "מוצאו האדום". באף, זר ארומאטי ירקרק, עם ניחוחות פרחוניים, המורכב מסיד, אבן, פלפל ירוק ותפוח. על החיך ה"בלאן דה נואר" פריך ויבש. החומציות מאוזנת ונוכחת, עם רמזים מינרלים גבוהים וטעמי פרי יער אדום, לצד אפרסק ותפוח, אננס, דומדמניות, ושזיפים ונימה של עשב ירוק. הסיומת באורך בינוני. היין ויטאלי, שופע אופי, חן וחיוניות, הנובעת מהחומציות המשובחת שלו.

סוג היין: יין לבן יבש המופק מענבים אדומים.

כרמים: ענבי קברנה סוביניון מכרם מהיישוב אש קודש. בציר מוקדם של קברנה סובניון. סחיטת אשכולות שלמים

תיאור היין על פי היקב: יין פירותי, מעודן, ארומאטי, ובעל סיומת נעימה.

כשרות: כשר לפסח למהדרין בהשגחת הרבנות המקומית קרני שומרון

PH: 3.31

אלכוהול: 13.2%

התאמה לאוכל: פילה מוסר, לברק, רביולי

תאריך השקה: ינואר 2019

טמפרטורת הגשה מומלצת: 8 – 10 מעלות C

פקק: Super

מספר בקבוקים: 300

מחיר מומלץ לצרכן: 95 ש"ח.

יקב גת שומרון קברנה פרנק 2017 שמרי בר

רשמי טעימה שלי: זהו יין בעל גוף מלא ומורכב עם שילוב פירות ועץ משובח. הרבה עבודה בכרם והתערבות מינימאלית ביקב מאפשר ליין זה להביע את נוף מולדתו ואדמת בריאתו במלואם. צבעו, אדום אודם עמוק, נוטה כמעט לצבע שחור. באף, ניחוחות אקספרסיביים של פרי יער שחור, שזיפים, שבבי עיפרון ועץ אלון מתובל. בחך, הטעם השחור של השזיף והדובדבן הכהה נוכחים מתמיד, כשהטעם, מגובה ומוחזק היטב, על-ידי טעמי עץ חבית האלון. הנוכחות האלכוהולית הגבוהה, מאוזנת היטב בחומציות נוכחת ובטאנינים מפוארים. היין מעוגל היטב, טעים. הוא עכשיו עדיין בנעוריו, אבל יש לו את המבנה ואת הפרי להתבגר גם למשך 10 השנים הקרובות שיעשו לו רק טוב.

סוג היין: יין אדום יבש.

כרם: כרם יחידני / לא מסונן

תיאור היין על פי היקב: יין זה, הופק מענבי קברנה פרנק ממורדות הר ברכה שבשומרון. היין עבר תסיסה על שמרי הבר

התיישנות בחביות: 14 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי.

אלכוהול: 16.4% אלכוהול.

טמפרטורת הגשה מומלצת: 18-20 מעלות C

תאריך מילוי: דצמבר 2018

כשרות: כשר לפסח למהדרין בהשגחת הרבנות המקומית קרני שומרון

מחיר מומלץ לצרכן: 145 ש"ח.

בקבוקים: 2200

יקב גת שומרון

ליאור נחום יינן 0507264855

העמל 4

קרני שומרון מיקוד 44855
פקס : 1539-7941392
[email protected]

צילום הבקבוקים: אייל קרן צילום קולינארי

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top