חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לקראת חג שבועות יקב יתיר משיק את רוזה 2018

יקב יתיר נוסד בשנת 2000 והוקם באזור תל ערד הייחודי. כרמי יקב יתיר נטועים בגובה רב, באדמת גיר חרסיתי, על גבי מדרונות בלב יער יתיר, היער הנטוע הגדול ביותר בישראל, המתנשא לגובה של עד 900 מטר מעל פני הים וממוקם דקות נסיעה מהיקב. הכרמים נהנים מאקלים חצי מדברי, יבש וקר בלילה, תנאים היוצרים אזור גידול (טרואר) ייחודי. זני הענבים הנטועים נהנים מתנאים אידיאליים לגידול ענבי יין. "וְחַג שָׁבֻעֹת תַּעֲשֶׂה לְךָ, בִּכּוּרֵי קְצִיר חִטִּים." חג השבועות הוא חג ביהדות, השני מבין שלוש הרגלים. החג חל יום לאחר סיום ספירת העומר בת שבעת השבועות, ובלוח העברי הקבוע חל תמיד בו' בסיוון. מנהגים שונים מלווים את עדות ישראל המיוחסים לחג שבועות כמו הבאת ביכורים, לבישת בגדים לבנים ואכילת מאכלי חלב, סוף עונת האביב וראשית עונת הקיץ מביאים עמם פריחה וליבלוב, תקופות קציר ובציר. את אלה נוהגים ללוות בשתיית יינות לבנים וסמוקים המתאימים למאכלי החג. לקראת שבועות יקב יתיר משיק את רוזה 2018.

יקב יתיר רוזה 2018

חג השבועות שבדרך הוא שעתם היפה של חובבי היין ובתזמון מושלם, יקב יתיר, משיק את רוזה 2018. יין הרוזה של יקב יתיר יוצא לרוב לקראת האביב, כיאה ליין מסוג זה.

רשמי טעימה שלי: צבע, ורוד סלמון חיוור, בעל גוון סומק בוהק, המוסיף לרעננות ולאנרגיה של היין. באף, פטל, עלי כותרת של ורדים ורודים עסיסיים ומלוחים, עם ניואנסים עדינים, לצד פריחה מתוקה. בפה, ליין יש משקל טוב ותבלינים עדינים. פירות יער מבריקים ומושכים, מופיעים לצד ניואנסים מתוקים ומלוחים, בחבילה קלילה, שמפתיעה עם עומק האופי הבלתי צפוי שלה. יין מאוזן היטב. מהנה נעים וטעים. צאו איתו אחר הצהרים למרפסת קחו אותו אתכם לשפת הים. ותפתחו אותו על שולחן החג, ליד הגבינות המאפים והדג.

יקב יתיר השוכן בחבל יתיר שבהרי יהודה הגבוהים והדרומיים הנושקים למדבר, הפך עם השנים לסמל האזור בזכות יינות האיכות שהוא מנפיק מידי בציר. היקב, שהוקם בשנת 2000, זוכה  בקביעות בציונים, תשבחות ומדליות. חג שבועות הוא הזדמנות מצוינת לחגוג עם היינות המשובחים של יקב יתיר לצד גבינות עשירות המשתלבות במאכלי החג ומהוות את השילוב המושלם.

הן גבינות והן יין מופקים ממוצרים חקלאיים, בשניהם תהליך הייצור טבעי, מורכב ומרתק, לשניהם מסורת ארוכת שנים ובעיקר שילוב הטעמים ביניהם יוצר חגיגה אמתית בפה.

על הבציר:  מזג האוויר השנה כבכל שנה משפיע ישירות על הבציר. אחרי קיץ נוח יחסית, עם התאדות נמוכה מהרגיל ולילות קרים, הגיעה עונת החורף באיחור  (כפי שקורה בשנים האחרונות) עם כמויות משקעים גדולות ולאחריה עונת אביב מבלבלת עם אירועי חום בינוניים לצד גשמים משמעותיים. כל אלו הביאו לכך שנהנינו השנה מהבשלה רציפה ואיכותית.

הענבים נבצרו משני כרמים שונים ביער יתיר בגבהים של 680 ו-780 מטר מעל פני הים. הקרקע גירנית חרסיתית.

הענבים נבצרו מוקדם על מנת להעצים את הרעננות ביין. הענבים הושרו עם קליפותיהם למשך 12-48 שעות במיכל נירוסטה ואז נסחטו. התירוש החופשי הותסס בטמפרטורה נמוכה במכלי נירוסטה. לאחר סיום התסיסה היין הושאר במכלי נירוסטה למשך 3 חודשים עד לביקבוק בחודש ינואר 2019

סוג היין: רוזה יבש

זנים: 53% גרנאש, 35% מורבדר, 12% טמפרניו

אזור הגידול: יער יתיר

אחוז אלכוהול: 12%

רשמי טעימה מטעם היקב: צבע ורוד אדמדם בהיר. ניחוחות של פטל טרי, אפרסק ופרחוניות. בפה טעם יבש לחלוטין, פירותי מאוד ומרענן.

התאמה לאוכל:  מתאים ללגימה מרעננת בפני עצמו או לליווי מגוון מנות מהמטבח הים תיכוני והארץ ישראלי. יכול להשתלב מצוין גם עם אוכל מתובל/אסיאתי.

המלצת הגשה: כדי ליהנות מהיין בצורה מקסימלית רצוי להגישו בטמפרטורה של 8 מעלות.

 

**מחיר מומלץ לצרכן:  –  89.90 ₪ .

ניתן להשיג בחנויות היין ואלכוהול

 

יקב יתיר

צומת תל ערד
08-995-9090
יינן: ערן גולדווסר

קרדיט צילום: אייל קרן צילום קולינארי

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top