חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מסעדת פיש החדשה – "fish" – אוכל – שתייה – אנשים

בשנים האחרונות, הייתה לי הזכות להתארח וגם לשבח, את מסעדת פיש –

"fish" הוותיקה והמצליחה שהייתה ממוקמת על חוף הים של ראשון לציון.

הגעתי למקום על שום היכרותי ואהבתי לאושיית היין והמסעדנות חברי דייויס דוד ובכל פעם וטעם החוויה הייתה מושלמת. לאחרונה, לאחר שנסתיים הסכם שכירות ארוך וממושך בן 10 שנים ויציאה למכרז חדש על שכירות המקום ע"י בעליו, לא זכו דייויס דוד ושותפיו לחדש השכירות והם נאלצו להעתיק את מיקום המסעדה אל אזור התעשייה המערבי שבעיר והנמצא במרחק גיאוגרפי קרוב מאוד למיקום הקודם עם פחות נוף של ים, אבל עם הרבה יותר מודרניות וחדשנות וחניה חופשית חינמית וללא תשלום כפי שהיה נדרש קודם לכן בשפת הים.

בעלי ה"fish" הם צוות המסעדה המקורית – האחים רחמני, מסעדנים ותיקים (מקימי נאפיס, פרנצ'סקה, ועוד), מחוזקים באיש היין והמזון דייויס דויד ובאושיית הניהול אורלי פירסט. לבעלים הוותיקים היה ברור, שהמסעדה ממשיכה תחת אותו השם "fish" רק בשינוי מקום, אבל לא באותו הקונספט, אלא במשהו חדיש עכשווי מודרני הקורץ למסעדות ולברים טרנדיים של העולם הגדול.

אומר דייויס דוד : "זאת אומרת שגם אם היה ונניח היו זוכים במכרז עדיין ההחלטה לשנות לגמרי את הקונספט של המסעדה היה מתקבל. המטרה בשינוי הקונספט והתפיסה הקולינארית להעניק לאורחים חוויה אותה הם אנחנו מכנים חברתית. שהיא חיבור מתבקש שבין אנשים –אוכל – שתייה ושתספק חוויה של ארוחה על פי בחירה עם שלל מנות ים תיכוניות, לצד מוזיקה טובה, בר עשיר, שירות מחויך ואווירה מרעננת ונעימה. אני בשבוע הרצה. שבוע פתיחה. מי שיודע שאני פתחתי הוא בא ומי שלא יודע הוא לא בא אבל בטוח שיבוא".

שף המסעדה ניב יעקובוביץ’ עד לאחרונה שף תפעולי במסעדת דאלל ולפני כן בקפה נואר ובסבסטיאן (מה שהביא לתפריט גם את השניצל המפורסם מעשה ידי השף).  

המלצר שלנו צחי, המליץ על קטגוריית "פותחים שולחן". שבה אתם בוחרים מהתפריט את מה שנראה לכם ואו מה שהמלצר ימליץ לכם.

זוהי רובליקה מגוונת ורחבה של מנות, חלקן ראשונות, חלקן עיקריות, חלקן קטנות חלקן מנות פתיחה גדולות חלקן מנות פתיחה קטנות, בכל מיני צורות טעמים וגדלים. המטרה לתת מענה לקהל רחב ומגוון היוצא לבלות ומבקש לעצמו מקום שיוציא אותו מהמסגרת המחייבת של מנה ראשונה ועיקרית בדגש על עיקרית כשעלות המנות הראשונות היא נגזרת מעלות המנה העיקרית. כאן אתם יכולים לבוא, לבחור לעצמכם כיוון מתוך התפריט, אתם יכולים לקחת את פוקצ'ת לחם הבית, בקבוק יין, שני קוקטיילים, כמה סלטים לנשנוש והרי לכם בילוי ואף אחד לא יזרוק אתכם החוצה. מצד שני ישנה האפשרות לקחת ארוחה מלאה.

המסעדה עדיין שומרת בקו הקולינארי הכללי שלה על מסורת פירות הים והדגים של ה"fish" המיתולוגית וגם על שמה המקורי עם מגוון רחב של סגנונות, חומרי גלם מצוינים, טריים ועונתיים – והרבה נשמה ופשטות ישראלית.

זהו אוכל בגובה העיניים, עם חומרי גלם מקומיים, טובים וטריים שעשויים בדיוק.  

הקונספט הזה, שסביבו נבנה התפריט החדש, יאפשר לכם ליהנות משפע מנות ראשונות מהים ומהיבשה, המוגשות ומאפשרות לכם להסתקרן ולטעום ולדגום ולבחור והכי חשוב גם ליהנות מכמה שיותר טעמים, ריחות וצבעים, במחירים נוחים לכל כיס.

במסעדה אווירה של בילוי לצד בר ואוכל טוב, מוסיקה טובה. עם קרוב ל- 40-סינגל מאלטים, תפריט יין עשיר שכמעט כולו מורכב מיינות בלוק-באסטר מוכרים, כל היינות שבתפריט נפתחים גם לכוסות, ומתוכננים מבצעים של יין- החודש.

אני חובב גדול של פירות ים. ניסיון העבר לימד אותי שכאן ב"fish", לא יהיו לי החלקות בבחירה.

זוגתי, צמחונית ולפיכך בחירתה תהיה תמיד על כל מה שלא שוחה, עף, הולך על ארבע או זוחל.

ומכאן נגזרו הבחירות שלנו.

בחרנו ללוות את הארוחה עם בקבוק יין לבן תואם ארוחה על טהרת הצמחוניות הדגים ופירות הים. את היין הבאתי ממקרר היינות הפרטי שלי והוא היה הספיישל רזרב לבן 2009 של יקב רקנאטי. היין עשוי בלנד של ענבי ויונייה, שרדונה וסוביניון בלאן מכרם מנרה וכרם בן זמרה. היין התיישן 8 חודשים בחביות עץ אלון צרפתיות.

פוקאצ'ה לחם הבית, המגיע עם זיתים ולימון בתוך שמן זית, ורוטב הבית איולי זיתים. סלט איקרה, שיני שום צלויות, סלט חצי אייסברג, קרפצ'יו פטריות צרובות עשוי חמש סוגי פטריות עם קציפת שיטאקי, גבינת פרמזן. ג'מבו שרימפס עטופים בחזה אווז מוגשים על מצע קרם אפונה. קלמארי צרוב במחבת על מצע לבנה מוגש לצד פיתה דרוזית הנאפית במקום. שושקה ביורק פלפל אדום מתוק קלוי ומקולף ממולא בשלוש גבינות ריקוטה, קשקבל,פרמזן, מטוגן מצופה בפירורי לחם, מוגש על מצע של פלפלים. חציל טחינה בדבש. קפרזה העשוי פרוסות עגבניות, ביניהן "כלואות" פרוסות מעוגלות של גבינת מוצרלה, עלי בזיליקום ושמן זית. קרפצ'יו דג מוסר ים, מוזלף ממעל עם יוגורט כבשים ושמן צ'ילי. קלמארי צרוב אה-לה-ים התיכון על מצע לבנה, שמן זית, פטרוזיליה, עגבניות מיובשות, ופיתה דרוזית דקה. ולקינוח, "תוצרת הארץ" קינוח ישראלי עם טעמים ייחודיים שחורג ממסגרת הבנאליות עשוי עם תמרים, קרם פטיסייר, פיסטוקים, שערות חלווה, גלידת קפה שחור וסילאן. המנות אינן ענקיות, והמלצר אמר אנחנו נוביל את זה לאט לאט, כל פעם מנה שתיים כדי לטעום, לחוש את החוויה. צירוף הבחירה שלנו יצר את שלמותה של הסעודה ולבטח החוויה.  

שף המסעדה ניב יעקובוביץ’ עד לאחרונה שף תפעולי במסעדת דאלל ולפני כן בקפה נואר ובסבסטיאן מה שהביא לתפריט גם את השניצל המפורסם מעשה ידי השף וגם במה לניצול חומרי גלם ים תיכוניים, שמשתלבים היטב עם שילובים אקלקטיים של מנות מקוריות ומפתיעות.

מבנה המסעדה כבן 3 שנים שבשנתיים האחרונות עמד ריק. במקום היו בשעתו 3 חנויות שאוחדו יחדיו למבנה המסעדה עם חלוקה לאולם מרכזי גדול, מחסן, מטבח וקומת גלריה לאירוח V.I.P, בשני חדרים נפרדים של 14 איש או 18 איש, למי מכם שרוצים לערוך אירוע פרטי באווירה מפנקת ומיוחדת.  

 

המקום מתוכנן לעבוד 7 ימים בשבוע (כרגע בהרצה עד דצמבר) כולל עסקיות מיום ראשון ועד יום שישי כולל שישי מ-12:00-17:00 וביום שישי גם ארוחות בוקר.

בשלב הראשוני המסעדה יכולה להכיל בעת ובעונה אחת 120 איש, בחוץ מוכשר מגרש חניה רחב, ולקראת הקיץ, יוכשר דק לישיבה מחוץ למסעדה

פיש – "fish"

E Menu – תפריט דיגיטלי, אירועים, בשרים, דגים, פירות ים.

פרופ' בני חבוט 7, ראשון לציון

טלפון: 9426902–057

פקס: 03-9611170

שעות הפעילות – שימו לב שכרגע המקום בהרצה ופתוח בערבים בלבד !

א – ה 12:00 – אחרון הלקוחות
ו 09:00 – אחרון הלקוחות
ש 12:00 – אחרון הלקוחות

מחיר לסועד:

בהתאם לתפריט – מה שתבחרו זה מה שתשלמו.

 

  

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top