טרללה לה-לה-לה-לה – עם יקב עמק האלה !

מאת : דני רובין


כמו בכל השקה ואירוע טעימה, של יקב עמק האלה, ההנאה היא חלק בלתי נפרד מהחבילה כולה.

 

לעיתים, השמחה נסבה סביב השקתו של יין אחד ולפעמים השמחה היא גדולה, ברמה של הילולה, כשמשיקים לא אחד, אלא חמישה יינות.

אנשי היקב בחרו הפעם לבצע פגישה רשמית אך בלתי מעונבת של טעימת יינות רחבה, הכוללת יינות שהושקו לפני פסח, לצד יינות שהם מתעתדים להשיק בשבועות הקרובים במטרה להציג בהזדמנות זו, תמונה מלאה ומקיפה של היינות שמציע יקב עמק האלה לשוחרי היין.

 

אומר יינן היקב דורון רב-הון : "כרגע ביקב מתבגרים (ראוי שנדע כולנו "יין מתבגר בחביות ומתיישן בבקבוקים") בחביות יינות בציר 2010. הוא היה בציר בין הטובים שהיו ביקב ומצטייר כבציר מוצלח ובאופן מפתיע הוא בציר שונה ממה שמכירים בספרות המקצועית. היה בציר מוקדם והוא היה בציר מהיר הכול היה מוקדם בלפחות שבועיים שלוש והתוצאות נהדרות היינות מאוזנים, הסוכרים נמוכים. "

וליינות הטעימה :



יקב עמק האלה Rose 2010 (לראשונה ביקב) – יש המייצרים רוזה כמוצר לוואי ביקב. יש כאלו שעושים אותו תוך כדי כוונה לצמצם מיץ במיכלים, יש שיעשו אותו משאריות של PRESS וכדומה. ביקב עמק האלה, החליטו לקחת את הרוזה בצורה מאוד רצינית מהבציר ומבחירת החלקות ועד למועד הבציר ואופן התסיסה היו מיועדים לרוזה. אסור לבצור מוקדם מידי מבלי להסתכן בירקרקות מחד או בציר מאוחר מידי שיביא לסוכרים משוגעים מאידך. לפיכך הוחלט לייצר ביקב רוזה עם מאפייני פרי מאוד טובים כשהוא שומר על חומצה כמה שיותר טובה ולאחר מכן מגיעה תורה של הטכנולוגיה. ביקב הענבים מגיעים ועוברים תהליך של סחיטה ישירה. בשיטה הזו מתקבל הרוזה עם המאפיינים הכי טובים שאפשר לקבל מבחינת המיצוי המאוד נמוך משהו כמו 50% מהמיץ המתקבל. בעשייה, הוא ממש לא כלכלי מאידך התוצאה המתקבלת מבחינת הצבע והטעמים היא בהחלט מרשימה. הרוזה הוא תמהיל של ענבי סירה וענבי מרלו. שני הזנים נבצרו בנפרד, הותססו בנפרד ולאחר מכן אוחדו יחד. גם במהלך התסיסה נעשו "משחקים" עם הטכנולוגיות של העשייה

חלקם קיבל שמרים לבנים וחלקם שמרים אדומים, שנותנים מגוון ארומאטי שונה של טעמים. זו תסיסה לבנה. הצבע המתקבל הוא כתוצאה ממגע קטן עם הקליפות. זה יוצא באופן טבעי מהלחיצה ב- PRESS היין הוא חצי יבש. המתיקות היחסית והמורגשת ביין, היא כאן בכוונת היינן. הסיבה העומדת מאחוריה היא הרצון לאפשר ליין לחדור אל החך הישראלי ולשבות אותו בחנפנות של יין חדש המבקש שתכירו אותו וזו לו הפעם הראשונה בחשיפה ובהחלט המלך אינו עירום. צבעו אדמדם בגוון האפרסק כמו צנרת נחושת אדמדמה שקופה ומבריקה. המתיקות נעימה. היא קלילה ומאוד ממשיכה את האף. החומצה עדינה. היין פירותי ונעים. בסוף הטעימה מופיעה איזו חמצמצות שנותנת איזה שהוא אורך וזה נחמד. תחושו בפטל ובווניל, בבננה ובתות שדה. והמתיקות שבאה איתם היא מזמינה ופירותית. הגוף בינוני רך ועשיר. זהו יין לקיץ. עשיר וארומאטי, שמתווסף ליינות שיעשו לנו את הימים החמים להרבה יותר קלים. היין בוקבק לפני כשבועיים ימים. מן הסתם הוא יבקש לעצמו עוד מעט זמן בבקבוק אך הוא בהחלט מהנה, כיפי, שתי ועכשווי כבר עתה. מחירו 74 ₪.



יקב עמק האלה Sauvignon Blanc 2010הסוביניון בלאנק 2010 ממשיך את קו יינות הסוביניון בלאנק הנעשים ביקב, מבחינת היקב הוא אמור להיות נקי ככל האפשר לא כזה המתחפש לשרדונה או לכל יין אחר. הוא נבצר מאוד מוקדם בעונה, החמיצות היא טבעית וביקב מאמינים שהיא זו שתורמת להתיישנות ולהשתבחות של היין אחר כך ובהמשך בבקבוקים. התסיסות הן קרות וארוכות זו גם הפעם הראשונה שביין ישנם ענבים מכרם בנס הרים שזו לו ניבה ראשונה וזה מאוד מעניין לראות את ההבדלים המתקבלים מהענבים המגיעים מהכרם הצעיר מול הכרם הוותיק ממנו מבחינת

מאפיינים שונים והעובדה  שהוא נותן פרי קצת אחר. לאחר היישון בנפרד של כל יין הם אוחדו והוספו להם משהו כמו עוד 10% ענבי סמיון אף הוא זן ענבים המגיעים מכרם בנס הרים שהוא היחידי בהרכב הכולל של היין שמותסס בחבית. כך שמבחינת ענבי הסוביניון הם על טהרת ההתיישנות במיכלים לעומת התרומה המזערית של ענבי הסמיון שהתיישנו בחבית. באף, בשומת של לימוניות הנוטה לליים ירוק, מלון ואננס ומינראליות. הצבע זהוב בהיר. הגוף בינוני. גם כאן מדובר ביין כיפי ומהנה, יין רענן של קיץ. מחירו 74 ₪.

יקב עמק האלה Cabernet Sauvignon 2007היין מורכב מ- 85% ענבי קברנה סוביניון, 15% ענבי מרלו. הקברנה באזור עמק האלה מאז ומתמיד היה מאתגר לעשייה. הקברנה סוביניון 2007 לקח את היקב צעד אחד קדימה. היין טיפ טיפה יותר בשל ומתפרץ. טיפ טיפה יותר עץ חדש. היין חסר איפוק והוא שופע פרי אדום ושחור בשל שנותן מצג של יין שלם ורחב. צבעו בורדו ארגמני ואדום. באף בשומת של תבלון עדין ונגיעות של פרי אדום. היין מאוזן ועם מרקם עשיר. הסיומת ארוכה ופירותית. היין התבגר 16 חודש בחביות עץ אלון צרפתי. זה המקום לציין שיין זה זכה במדליית הכסף  בתחרות אשכול הזהב 2011. מחירו 99 ₪.

 

יקב עמק האלה Cabernet Franc 2008הקברנה פרנק של עמק האלה התאקלם טוב מאוד באזור. מסתבר שהשמש עושה לו לזן רק טוב. יש לו לזן מורכבות לא רק בתור תוסף ליינות אחרים אלא גם בתור יין זני. הפיראזיניות או טעמי הפלפל הירוק המזוהים עם הזן הולכים ונעלמים והם כמעט ולא מורגשים עד בכלל והם לא מובלטים במכוון, בשל שיטות אגרו טכניות רק בכדי שיופיעו מאוד ברקע, רק כאיזו נגיעה של תבלין. היין מאוד צעיר. לעיתים הוא יוצא ביקב כיין זני ולעיתים כיין ממסך עם יינות אחרים. היין מורכב מ- 85% ענבי קברנה פרנק, 10% ענבי מרלו ו- 5% ענבי קברנה סוביניון. באף בשומת מתובלת ופרי אדום. צבעו בורדו אדום. הגוף מלא. היין רחב ועשיר. יין מרשים ואלגנטי עם מינראליות ופרי מאוזנים היטב. היין התבגר 16 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי. מחירו 118 ₪.



יקב עמק האלה Cabernet Sauvignon VC 2007 – היין מורכב מ- 85% ענבי קברנה סוביניון, 10% ענבי מרלו, 5% ענבי פטיט סירה. צבעו אדום כהה נוטה לשחור אטום.  באף בשומת של פרי יער שחור בשל ופרי אדום. היין עשיר, מינראלי, דחוס ומאופק, ברקע עץ אלון. הגוף מלא. המרקם רך ועשיר. זהו יין מאוזן ואלגנטי השופע טעמי פרי. עומק ורבדים של מורכבות מענגת. הסיומת ארוכה ומינראלית. הבשלות לא מכבידה והיא נותנת מצג של יין רחב ומאוזן. היין התבגר בחביות עץ אלון צרפתי 17 חודש. מדובר ביין ראוי. מענג ומהנה כאחד. יין שהוא חוויה של שתייה עם פוטנציאל יישון והשתבחות ארוך בשנים. יופי של יין. מחירו 210 ₪.

 

 






שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top