חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקבי מטה יהודה חוגגים זו השנה ה- 20 את פסטיבל היין ! אירוע פתיחה: יום חמישי 29 בנובמבר בשעה 19:30 במלון יד השמונה עם טעימות ממבחר יינות של 33 יקבים מאזור מטה יהודה !

אתם יכולים לחשוב ולומר הרבה דברים, אבל עם עובדות שהפכו למסורת לא מתווכחים. זו השנה ה- 20 לכו תאמינו להשקת "דרך היין" של יקבי מטה יהודה אשר הפכה את היקבים, הייננים, הכורמים והכרמים, לחלק בלתי נפרד מהנוף של שפלת הרי יהודה. והחלק היפה הנם אותם יקבים אשר פתוחים בכל ימות השנה ובדגש על שבתות, שהופכים את האזור לאבן שואבת לכל מי שרוצה ואוהב לטייל קל וחומר אם אתם אוהבים יין ומה שגם אם ירצה השם יבנה את המושג הכל כך מתבקש "תיירות יין". באירוע עיתונאים וכתבי יין מקדים שקיימה הנהלת הפסטיבל הגיעו מרבית הייננים ואו נציגי היקבים לסוג של מפגש חברתי אם תירצו, ייצוגי אם תרצו של היקבים הוותיקים לצד גם יקבים חדשים שהצטרפו רק לאחרונה לקבוצה הכל כך מכובדת של יקבי מטה יהודה. כששאלתי את ידידי זאב דוניה היינן של יקב סוסון ים מה דעתו על מפגש העיתונאים? השיב: הייתי מאוד רוצה לראות כאן כפליים אנשים ויותר". גם חלק מהיקבים כמו קטלב ונבו ו-לה טרה פרומסה ושריגים, ואחרים, נעדרו ועל כך חבל. עכשיו אתם בטח שואלים לקראת הפסטיבל, על מה אני ממליץ לטעום? ומה כדאי לשתות? ואת מי אפשר לראות? ובכן כך: תיאורטית תמיד תוכלו לבחור ולהתחיל את הטעימה שלכם בחשודים המידיים קריא היקבים הבולטים ביותר של שורת יקבי יהודה. ביקבים אלה, תמצאו את היקבים, קסטל, צרעה, ופלם, יקבים שגם תוכלו למצוא אותם בנבחרת הליגה הלאומית של יקבי ישראל. אבל, וזה אבל גדול. אתם לא יכולים להרשות לעצמכם לפספס, את כל השאר ובמיוחד יקבים שאולי אתם שומעים עליהם בפעם הראשונה כמו למשל יקב כרמא, או יקב הדר, כי לכל יקבי הבוטיק של מטה יהודה יש סיפור, יש גם אמירה, ותמצאו כאן לא מעט יינות מקסימים וטעימים.

חגיגת יין ענקית ביקבי מטה יהודה
בסופי השבוע שבין ה-30 בנובמבר עד ה-22 בדצמבר
אירוע פתיחה: יום חמישי 29 בנובמבר בשעה 19:30 במלון יד השמונה
עם טעימות ממבחר יינות של 33 יקבים מאזור מטה יהודה

התרגשות גדולה שוררת בקרב עשרות היקבים במועצה האזורית מטה יהודה בתקופה זו, כששני אירועים מכוננים עומדים בפתח. הראשון הוא הישורת האחרונה של הבקשה להגדיר את מטה יהודה כאזור יין רשמי, ובכך לזכות בהכרה עולמית, ממש כמו טוסקנה באיטליה או בורגון בצרפת.

האירוע השני, והחשוב לא פחות, הוא 20 שנה לפסטיבל היין של מטה יהודה, אירוע שיחגוג את העשייה הענפה של היקבים באזור, ויאפשר לחובבי יין מכל רחבי הארץ להכיר מקרוב את החקלאות, היקבים והאנשים העומדים מאחורי היין, וכמובן את שלל היינות האזוריים, שזוכים להצלחה רבה בארץ ובעולם.

אירוע הפתיחה של הפסטיבל יתקיים ביום חמישי, 29 בנובמבר, במלון יד השמונה, ובו כל 33 היקבים המשתתפים בפסטיבל יגיעו עם היינות הנבחרים שלהם לחגיגת יין אמיתית שלא כדאי להחמיץ.

המבקרים יוכלו לטעום ממבחר יינות משובחים מכרמי האזור ולהכיר את הייננים ובעלי היקבים, סביב שולחנות בר עם מוסיקה וליהנות מהאוויר הצלול כיין לנופם של הרי ירושלים אשר מקיפים את המלון הפסטורלי הטובל בירוק.

עלות הכניסה: 60 ₪ כולל כוס יין וטעימות ללא הגבלה.

ב- 4 ימי שישי של הפסטיבל יתקיימו סיורי יין מודרכים שישלבו ביקור ב- 3 יקבים שונים בכל פעם עם טיול בין נופיה התנ"כיים של מטה יהודה. עלות סיור: 100 ₪ לאדם.

היקבים המשתתפים בפסטיבל – חלק מהם גם יקבים כשרים:
יקב יפו, יקב עמק האלה, יקב נבו, יקב רמ״א, יקב רביב, יקב קטלב, יקב עגור, יקב קסטל, יקב כרמא, יקב מצודה, יקב צובה, יקב ברבדו, יקב טפרברג, יקב מוני, יקב צרעה, ויקב פלם, יקב כרם ברק, יקב גיזו, יקב יהודה, יקב הנס שטרנבך, יקב רוגלית, יקב שורק, יקב סוסון ים, יקב שריגים, יקב ספרה, יקב קלע דוד, יקב לה טרה פרומסה, יקב קדמא, יקב יפו, יקב צפרירים. 

פסטיבל היין ה- 20

של יקבי מטה יהודה

29.11.18 בשעה 19:00 אירוע הפתיחה המסורתי במלון יד השמונה

לצפייה בחוברת הפסטיבל לחצו כאן

פרטים במוקד המידע *8108

או בטל. 02-9958650

מטה יהודה. מובילים באיכות החיים

SAVE THE DATE
www.tour-yehuda.org.il

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top