חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב אפק (לשעבר יקב A.G) משיק רוזה 2017 ו – 2 יינות שרדונה 2017, בסגנונות ומאזורי טרואר שונים, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי

מטלפן אלי ידידי היקר אהרון ג'לח מיקב אפק (לשעבר יקב A.G) ואומר: "אני עוקב אחר סיקורי היין שאתה מעלה לכבוד החג. אתה כותב יפה, על היינות של כולם, אבל מה איתי"? אז הנה יקירי, לא שכחתי אותך, ובהחלט יש מקום לתת במה ראויה, ליינות כמו שלך.  יקב אפק הוקם על ידי משפחת ג'לח בשנת 2008 . לאחרונה, שינה היקב את שמו מיקב AG ליקב אפק וגם תוויות הבקבוקים זכו לרענון ומיתוג מחודש. היקב, מייצר מספר מצומצם של יינות בכמויות קטנות בלבד. יקב אפק, זוכה מידי שנה במדליות בתחרויות בארץ ובחו"ל, והוא מתגאה בלמעלה מ- 28 מדליות ותעודות זכייה! המתנוססות על קיר מרכז המבקרים של היקב. ערבי היינן שמקיימים חלי ואהרון ג'לח בביתם, מושקעים בכיבוד עשיר על השולחן וקבוצות של כ- 15 איש נהנים מדי שבוע ושבוע מטעימות של יינות היקב והסבריו של היינן, ואלה ערבים שזוכים לעדנה, לביקוש ולהיענות רבה. השנה, היקב זכה בתואר יקב הבוטיק הטוב ביותר בתחרות טרה וינו עד 10,000 בקבוקים, והשרדונה זכה במדליית- על DOUBLE GOLD. יקב אפק, משיק רוזה 2017 ו – 2 יינות שרדונה 2017, בסגנונות ומאזורי טרואר שונים, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי. כשהגיעו אלי 3 בקבוקי היין לטעימה, הבחנתי כי במארז 2 בקבוקי שרדונה מבציר 2017. תמהתי על כך ומיד שאלתי את אהרון הכיצד? והאם לא נפלה אצלו טעות. אהרון חייך מאושר ואמר: "אם תבחין בתוויות, תראה כי אמנם מדובר בשני יינות שרדונה מבציר 2017 אבל מדובר ביינות שהגיעו מאזורי טרואר שונים אחד מהשני ולפיכך תמצא ותטעם כי הם שונים סגנונית ובכלל ולא לחינם אחד מהם הביא הביתה מדליית זהב כפול". ובכן אהרון לא טעה. ועדיין, לכל אחד מיינות השרדונה המומלצים כאן, אופי, אישיות, וייחודיות, העומדת בפני עצמה וזאת ולמרות העובדה שמדובר באותו זן ענבים השרדונה, בשיטת עשייה דומה ביקב ובאותה תקופת יישון ועדיין, ישנם כמה וכמה ניואנסים ובראשם הטרואר, המבדלים בין היינות. 

יקב אפק רוזה 2017

רשמי טעימה שלי: צבע, אדמדם בהיר צלול ונקי עם שוליים בוהקים. האף נעים, מקסים, עם שלל פירות קיץ כמו תותים, אפרסק ואבטיח ופריחת עלי ורד. החך, הוא חד ונקי, עם מעט מורכבות ועם הרבה כיף. היין הוא נמוך אלכוהול, יבש לחלוטין, אבל בהיר ועדין בפה, עם חומציות פירותית טובה בטעמים של תות, פטל ודובדבן אדום, עם רמזים פרחוניים של עלי ורדים. זהו  יין קיץ מושלם, קל קריספי ופירותי, שתייה קלה ורעננה מאוד עם גימור עדין. צאו למרפסת, הביטו אל השקיעה, קחו גבינה וקנחו בעוגת פירות מרנינה.

תיאור היקב את היין: רוזה ארומאטי רענן ופירותי מלא חיים ושמחה, יין נפלא כאפריטיף מעורר תיאבון לקבלת פנים, לסלטים, גבינות וקינוחי פרי.

סוג היין: רוזה יבש

הרכב זני: היין עשוי מבלנד של 65% ענבי קריניאן שנבצרו במיוחד לרוזה והשאר "בלידינג" באחוזים שווים של ענבי קברנה סוביניון, מרלו, ו- שיראז על מנת לתת מעט יותר נפח ביין.

המלצת הגשה: לשתות מקורר 10C-12 מעלות.

אלכוהול: 12.8%

כשר: כן. מהדרין ראש העין.

מחיר מומלץ לצרכן: 90 ש"ח.

יקב אפק שרדונה כרמי גוש עציון 2017

רשמי טעימה שלי: באף, תווים של פרי הדר לבן, פרחוניות וניחוחות מורמים של אגוז קלוי ואגוזי קשיו, נתמכים על ידי שכבה מורכבת ועדינה של ניואנסים לאלון משולב היטב. בפה, נוכחות פרי ארוכה, בעלת "משקל טקסטורה" עשיר, לצד טעם של לימון, פרי ענבים ורוד, שקדים ובריוש. היין אמנם צעיר, אבל יש בו מן האלגנטיות. הגוף בינוני, עם טעמים טריים, בשלים, פירות לבנים עגלגלים ו"מתוקים", מתובלים בעדינות עם אלון. איזון טוב וסיומת כייפית חומצית ארוכה ורבת משמעות.

תיאור היקב את היין: שרדונה בעל צבע צהוב עמוק, בעל ניחוחות של פרחים מתוקים יסמין ולילך, הפה מלא, עגול מאוד הסוף מרגש ועוצמתי וטעמי החבית משלימים נפלא את הטעמים הטרופיים, אננס ופסיפלורה, הסיומת ארוכה וחומצית.

סוג היין: לבן יבש

הרכב זני: 100% ענבי שרדונה.

כרמים: ראש צורים גוש עציון 950 מטר מעל גובה פני הים. בציר ב- 22 בריקס.

ביקבוק: יוני 2018

התיישנות: 6-8 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי

PH: 3.42

אלכוהול: 13.2%

המלצת הגשה: לשתות מקורר 10C-12 מעלות

כשר: כן. מהדרין ראש העין.

מחיר מומלץ לצרכן: 120 ש"ח.

יקב אפק שרדונה כרמי הר ברכה, ההר הגבוה, 2017

רשמי טעימה שלי: באף, ניחוח של אשכוליות ואפרסק לבן, תפוח ירוק, עם מגע של פריחה כתומה. בפה, החיך חוֹוֶה ריכוז של פרי הדר, עם מגע ומרקם אגוזי שמנת ופירות לבנים. איזון, עדין ורענן, של פירות וחומציות וגימור ארוך ומתמשך.

תיאור היקב את היין: שרדונה רזרב ארומאטי ועדין, היין התבגר בחביות עץ אלון משובחות במרתפי היקב, הוא בעל ארומות של תפוחים ירוקים, הדרים ופירות טרופיים. הפה, בעל טעמים של קוקוס לבן ו-וניל ומתפתח בכוס.

סוג היין: לבן יבש

הרכב זני: 100% ענבי שרדונה.

כרמים: הר ברכה, ההר המרכזי. בציר ב- 19 בריקס.

ביקבוק: יוני 2018

התיישנות: 6-8 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי

PH: 3.41

אלכוהול: 12.2%

המלצת הגשה: לשתות מקורר 10C-12 מעלות

התאמה לאוכל: גבינות חצי קשות ולבשרים קרים.

כשר: כן. מהדרין ראש העין.

מחיר מומלץ לצרכן: 120 ש"ח.

ניתן להשיג בחנויות היין המובחרות בכל רחבי הארץ ובמרכז המבקרים של היקב וטוב תעשו אם תגיעו לערבי היינן שהיקב מקיים ואז חֲוָוייָתכם תהיה שלמה ומרובה.

יקב אפק מבית A.G 

היינן: אהרון ג'אלח

עליית הנוער 14 , ראש העין
050-4287676/7

קרדיט צילום הבקבוקים: איל קרן צילום קולינארי

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top