חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב עמק יזרעאל ממליץ על 2 יינות לבן ואדום – ויונייה רזרב 2017 וארגמן 2016 לכבוד ראש השנה וחגי תשרי

יקב עמק יזרעאל מתמחה ביצירה של יינות מזני ענבים אוהבי שמש, המתאימים במיוחד לאקלים המקומי. העשייה הייחודית ואופיו של היקב משקפים עולם חדש של יין ישראלי מקורי. יקב עמק יזרעאל הוא יקב בוטיק ישראלי. היקב הוקם בשנת 2011 מתוך חזון לעשיית יין ישראלי עכשווי. האנשים העומדים מאחורי היקב, בחירת זני הענבים בשילוב טכנולוגיית הייצור המתקדמת, משקפים עולם חדש של יין ישראלי מקורי. לכל אורך הדרך נשמרת תפישה ייננית שהתכונה המובילה אותה היא סקרנות ,חדשנות והקפדה על איכות בלתי מתפשרת, כל זאת במטרה ליצור יינות ישראליים חדשים שמשתלבים באופן הטוב ביותר עם התרבות , מזג האוויר והקולינריה הישראלית העכשווית. יקב עמק יזרעאל ממליץ על 2 יינות לבן ואדום – ויונייה רזרב 2017 וארגמן 2016 לכבוד ראש השנה וחגי תשרי. 

יקב עמק יזרעאל ויוניה רזרב 2017

רשמי טעימה שלי: באף, ניחוחות ארומטים של אגסים עסיסיים ובהירים, נקטרינה ואפרסק, פסיפלורה ורמזים לפרי הדר על מסגרת צמחים עדינה, משלימים בניואנסים פרחוניים של יסמין ופריחת תפוז. בפה, טעמי פרי לבן, מתעצמים על החיך. מלון עשיר, אפרסק לבן ותפוח עם רמזים ללימון. מורכבות, רעננות, ויטאליות, סוג של מתקתקות פרי נעימה וטעימה. היין מסיים באורך בינוני עם רמזים לתפוח אפוי ותבלינים. הגישו מצונן. תמורה נאה לכסף.

כרם: כרם עלמה

יישון: 10 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי

תיאור היקב את היין:  ין חדש מיקב עמק יזרעאל יין לבן ים- תיכוני ארומטי, המשלב איזון ומורכבות יחד עם פירותיות ורעננות.

הרכב זני: היין עשוי 100% ענבי וויונייה שנבצרו ידנית ונסחטו בעדינות בטמפרטורה נמוכה. היין עבר שקיעה קרה ועבר לתסיסה והמשך התיישנות על השמרים בחביות עץ למשך 10 חודשים.

התאמה לאוכל: היין יתלווה נהדר למאכלי חלב ודגים כשהוא מוגש צונן בימות הקיץ החמים אך לא פחות יתאים לליווי מאכלי קדירה ותבשילים חמים בימות החורף הקרים .

ייננים : יהודה נהר וארי ארל

אלכוהול: 12.5%

טמפ' הגשה מומלצת: 4-6 מעלות

מועד בציר : אוגוסט 2017

מועד הביקבוק : מאי 2018

כשר: כן. כשרות OK ורבנות מקומית

מחיר לצרכן: 80 ש"ח.

יקב עמק יזרעאל ארגמן 2016

רשמי טעימה שלי: זוהי לי הפעם השלישית על ציר בצירי הזמן, מבציר 2012, 2013, 2014, 2015, ועכשיו 2016, שאני טועם את הארגמן של יקב עמק יזרעאל. זהו זן ישראלי, שפותח כאן אצלינו על ידי פרופ' פנחס שפיגל מוולקני, ושלמה כהן ז"ל, מ"מכון היין", מהכלאה של זן קריניאן מקומי עם זן ענבים מפורטוגל הנקרא סוזאו. בדבר אחד אני בטוח, צוות הייננים ביקב, מתעקש כמו שהבטיח ללמוד את הזן, להתנסות, לתהות ואולי גם לטעות, לתת לו להעמיק שורשים, ולמצוא ממנו את החלקות ואחר כך את החביות הכי טובות, בכדי כל פעם לעשות עוד משהו כדי לתת, ארגמן מעט שונה, מעט, אחר, לבטח הרבה יותר בוגר. אני אוהב ככלל יינות "כבדים", עמוסי פרי, אין לי שום בעיה עם אלכוהול גבוה פונקציה של מופע שמש טובה ובציר מעט מאוחר בהיבט הבריקס. והארגמן 2016, מציג תמונה נאה שכזו רק שהאלכוהול כאן בפירוש "נשלט" ובהחלט לא גבוה. מצאתי פה שפע של פרי עסיסי, פאלט רחב עם מינעד ועושר טעמים, מורכבות, עומק, עניין, רמיזה ברורה לסוג של עשבוניות מתובלנת, אלגנטיות, איזון נהדר, חמיצות טובה רעננה ותומכת, וסיומת מתמשכת. נכון תעשו והוא לטעמי בפירוש כזה, אם תתייחסו ליין הזה כאל יין פרימיום בכל היבט של השקעה ותוצאה. כי הוא מרגיש, כמו יין שנותן תמורה נאה לכסף.

תיאור היקב את היין: זן ישראלי מקורי. יין רענן, ארומטי ומאוזן בעל טעמי פרי ותבלין עדינים, המשתלבים יחד בחמיצות מרעננת, עם סיומת ארוכה ונעימה.

מיקום הכרם בשפלת החוף מעניק לזן תנאים אידיאלים עבורו. הבציר נעשה באופן ידני והיין עבר להשריה קרה ותסיסה עדינה במכלים קטנים ובערבוב ידני בלבד. המשך התיישנות בחביות עץ בנפח 300 ליטר במשך 18 חודשים. זו ענבי הארגמן הוא זן ישראלי מקורי אשר מתאפיין בהתאמה מושלמת לאקלים הישראלי החם. הוא מגיע להבשלה מלאה עם רמות חומצה גבוהות ביחס לזנים אדומים אחרים. תכונות זניות אלה, בשילוב טכניקות הייננות היחודיות יוצרים יין רענן מורכב ומאוזן.עשיר בטעמי פרי ותבלינים עדינים עם סיומת פרחונית ארוכה ומענגת.

הרכב זני: ענבי ארגמן

כרם: גבעת ני"לי

התיישנות: 18 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי

אלכוהול: 13.9%

ייננים: יהודה נהר וארי ארל

טמפרטורת הגשה מומלצת: 14-16 מעלותC

מועד בציר: ספטמבר 2016

מועד ביקבוק: דצמבר 2017

כשר: כן. כשרות OK ורבנות מקומית.

התאמה לאוכל: היין מתאים באופן מושלם למאכלים ישראלים וים תיכוניים.

מחיר לצרכן: 160 ש"ח.

יקב עמק יזרעאל

קיבוץ חנתון (מחלף המוביל)

טלפון – 04-8708701

נייד – 054-3211345

פקס – 1534-8708701

[email protected]

שעות פעילות (יש לתאם ביקורים מראש)

ימים א'-ה' 9:00-15:00

יום שישי בתיאום מראש בלבד

יום שבת סגור

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top