חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב נטע – חקלאי, צעיר, איכותי ודינמי. נטע, יקב חדש המשיק את יינותיו בימים אלה.

יקב חדש. מזל טוב. אתה מביט בנפשות הפועלות, יעל ואיגי וזורי, ואתה לא יכול להסתלק מהעובדה שמדובר באנשי ברבדו כרמי יוסף. אבל, אל תתבלבלו. ולאיגי אלוני זו נקודה מאוד חשובה והוא מבקש לשים עליה את הדגש. "אל תקשרו אותנו עם ברבדו" והוא דואג שזה יאמר ויישמע בכבוד הראוי. "זהו יקב חדש, העומד בזכות עצמו, סגנונית, מחשבתית, עם תפיסה  ייננית בסגנון אחר משל ברבדו". על פניו, ניתן לומר שלשלושה יש הכול "מן המוכן". יש להם כרמים מהיכן להביא את הענבים (נשענים על הכרמים של ברבדו כרמי יוסף וכשאין זן שהם צריכים הם קונים אצל אחרים) יש להם יקב היכן לייצר את היין (ברבדו כרמי יוסף יקב מודרני עתיר ידע ניסיון מיכון וטכנולוגיות) ויש להם יינן (זורי ארקין, טכנולוג מזון, רב ידע וניסיון, מנכ"ל יקב ברבדו כרמי יוסף, חתנו של פרופסור בן עמי ברבדו) ויש להם זרוע הפצה מיומנת משומנת היטב ומקושרת היכן שצריך, בדמותם של הזוג המקסים יעל ואיגי אלוני, משפחה כמובן של ברבדו שוסיוב. אז בעצם, למה לא? אז הכיוון שלהם ברור. הם מכוונים ליינות נגישים, קלים, עשויים היטב, עם תמונת מחיר נכון לכרגע שתיתן לכם עודף נאה מ- 100 ש"ח, והם יודעים ורוצים למצוא את עצמם כחלק בלתי נפרד מהיינות הנמכרים במסעדות. אז מכאן, שלוחה להם, ברכת הדרך לשגשוג ולהצלחה. נטע נולדה מתוך רצון של דור ההמשך שגדל וצמח ביקב כרמי יוסף. זורי ארקין – טכנולוג מזון, מנכ"ל יקב ברבדו כרמי יוסף בהווה והיינן של יקב נטע, ויעל ואיגי אלוני, בני המשפחה. השותפים הללו, חיו, נשמו וצברו ניסיון עשיר בגידול גפנים ובייצור יין, וספגו את אהבתם העמוקה ליין כבר כילדים, ליצור יין צעיר, קליל וחופשי ממוסכמות. תוך שהם נשענים על הידע המקצועי, המדעי והחיוני שלמדו לשם כך הוקם יקב נטע, יקב צעיר ופרץ גבולות, שייצר יינות מלאי אופי, קלים ונעימים לשתייה.

היקב מושתת על 3 יסודות מרכזיים: חקלאות, אנשים ותפיסה ייננית חדשה.

חקלאות – השלושה גדלו למשפחה ודורות של ייננים, כורמים ומגדלים. יינות יקב נטע מייצגים בלנדים איכותיים המייצרים סינרגיה עמוקה בן הזנים השונים. סגנון של היין ביקב נטע, ישמור על פילוסופיית ייצור ברורה תוך בחירה קפדנית בגפנים אשר ישקפו בצורה המובהקת ביותר את סגנון היין בכל בציר.

האנשים– דור ההמשך של המשפחות משלבים ידע רב ומקצועי ביותר בתחום היין, יחד עם תפיסת עולם חדשנית וצעירה. יקב נטע הוא למעשה מגרש המשחקים שלהם, בו ירכיבו מגוון בלנדים שונים בהתאם להחלטה שתתקבל על ידם מידי בציר.

פילוסופיית הייצור – התפיסה שמובילה להקמת נטע, היא סיטואציית הצריכה המשתנה והדינאמית, המבקשת לפגוש ולשתות יין ברגעי היום יום. נטע הוא יקב ים תיכוני, חדשני ויצירתי שייצר יינות איכות קלים, נגישים, ונעימים לשתייה, תוך התבוננות מעמיקה והקשבה לשינויים ולדינאמיקה בעולם היין וצרכני היין.

יקב נטע משיק עם הפתיחה שלו 2 יינות:
נטע לבן 2017 – בלנד של שרדונה 65% , סוביניון בלאן 35%. יין קליל ואלגנטי, פריך ורענן. האצילות האופייניות של השרדונה משתלבת היטב עם הרעננות הפרחונית של הסוביניון בלאן ליצירת יין מעודן, דק אך מלא נוכחות.

רשמי טעימה שלי: בלנד לבן, יבש. מדויק. באף, פרחוניות הדרית לבנה לצד רמיזה טרופית ארומטית. בפה, פרי נוכח. מאוזן. חומציות טובה ותומכת שנמשכת אל סיומת יבשה.

נטע אדום 2016 – בלנד של 50% מרלו, 20% סירה, 15% פטיט ורדו, 15% פטיט סירה. יין בעל מרקם חלק ורך, צבע אדום ארגמני מושך, מאופיין בססגוניות פירותית רעננה, עמוק ומלא רבדים. חינני ובעל הרמוניה נהדרת בין מרכיביו. יין אדום שבהחלט מתאים גם לחום יולי – אוגוסט.

רשמי טעימה שלי: בלנד אדום, יבש. עם עדיפות נוכחת לטובת המרלו. באף, תיבול. תבלין חם. פלפל שחור. ירקרקות "מרלואית". בפה, חומציות טובה. מאוזנת. פרי טוב. נגישות נעימה. רכות טעימה. מגע תיבול מעקצץ. שימוש מדוד ומאופק בעץ משאיר ברקע סוג של מורכבות. סיומת בינונית נוגעת קלות במרירות.

דף יינן  NETA  לבן  2017

הרכב זנים:

היין הוא ממסך של הזנים שרדונה וסוביניון בלאן, תוך שמירה על רעננות פרחונית ותחושת פרי טרי, מלא חיים.

שרדונה 65% , סוביניון בלאן  35%

אלכוהול  –  12%

PH –   3.5

סוכר שארי –  3.1 גר/ליטר

על הבציר:

הבשלת הענבים בשנת 2017 התאחרה מעט, כשהשרדונה נבצר בתחילת אוגוסט ב 22 בריקס, הסוביניון בלאן נבצר באמצע אוגוסט  ב 21.5 בריקס.

ויניפיקציה ויישון:

שני הזנים הותססו בנפרד בטמפרטורה קרה  9-10 מעלות צלסיוס, שמטרתה תסיסה מאוד איטית ומבוקרת , שמירת ארומות הפרי ורעננות.

מאפייני היין:

יין בעל גוף קל ואלגנטי, פריך ורענן, האצילות האופייניות של השרדונה משתלבת היטב עם הרעננות הפרחונית של הסוביניון בלאן ליצירת יין מעודן, דק אך מלא נוכחות.

כשר: לא.

מחיר מומלץ לצרכן: 70 ₪.

דף יינן NETA אדום  2016

הרכב זנים:

היין הוא ממסך שמגוון מרכיביו כוונו לייצר יין קל לשתיה אך עשיר בצבע ובעל משרעת ארומתית פירותיות.

מרלו  50% , סירה 20%, פטיט ורדו 15% , פטיט סירה 15%

אלכוהול – 14%

PH –  3.8

סוכר שארי –  3.2 גר/ליטר

על הבציר:

בציר 2016 היה נוח , פיצוי על בציר 2015 המאתגר. הבציר אופיין בטמפרטורות חמות יחסית באביב אך ללא עומסי חום כבדים בחודשי ההבשלה  המשמעותיים , יולי ואוגוסט.

ויניפיקציה ויישון:

הענבים נבצרו בדרגת הבשלה בינונית ( בריקס 23-24 ) ,  לאחר השרייה קרה  בטמפרטורה של 5-6 מעלות למשך 48 שעות, השרייה שמטרתה מיצוי צבע וארומות עדינות מהזגים, החלה התסיסה הראשונה. עם העלאת הטמפרטורה במכלי התסיסה בהדרגה עד ל 25 מעלות.

התירוש נסחט אחרי 14 ימי השרייה עם הזגים, והיין שהתקבל יושן במשך 8 חודשים בחביות עץ ישנות.

מאפייני היין:

יין בעל מרקם חלק ורך, צבע אדום ארגמני מושך, מאופיין בססגוניות פירותית רעננה, עמוק ומלא רבדים. חינני ובעל הרמוניה נהדרת בין מרכיביו.

יין אדום שבהחלט מתאים גם לחום יולי – אוגוסט.

כשר: לא.

מחיר מומלץ לצרכן: 80 ₪.

צילום בקבוקים ושותפי היקב: אורי גרון

צילום כל השאר: דני רובין

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top