חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב דלתון יין הדגל מתתיה 2013

כך אומר אלכס הרוני הבעלים של יקב דלתון: " יין הדגל מתתיה יוצא פעם ב …כשלא יודעים מתי הב..הבא. היין הראשון הושק ב- 2006, השני הושק ב- 2008, והנוכחי המושק הוא מבציר 2013. בשווקים בחו"ל במיוחד, יש הרבה מאוד אנשים שמחכים ליין הזה.
יין זה, הנו הפנינה בכתר יינות הפרימיום, של יקב דלתון. זה יין הדגל והומאג' שהושק לכבוד יום הולדת ה- 70 של אבא שלי מתי הרוני. חלפו מאז שנים. והוא מלווה ומייעץ ונותן, ותמיד נמצא להיות אוזן קשובה לצורכי היקב. זהו יין מיוחד שנעשה רק בשנים הכי מיוחדות שיש.

יקב דלתון יין הדגל מתתיה 2013 הוֹמָאז' – מֶחְוָה, ביטוי להוקרה שרוכש אלכס הרוני לאביו מתי הרוני. 

אפתח ואומר שמדובר ביין "גדול" ולו על שום העובדה, שהוא מקפל בתוכו מסורת של מעט מאוד השקות 2006, 2008, והנוכחית 2013, המלמדות שהיין יוצא כפי שאלכס הרוני אומר: "רק בשנים מאוד מאוד טובות ומיוחדות", ועל שום העובדה שמדובר ביין פרימיום, היין הכי גבוה של היקב ומדובר ביקב עתיר שם, ידע, כרמים וניסיון, שחגג 20 שנים ממש רק לאחרונה ובכלל, על שום העובדה שמדובר ביין שהוא הוֹמָאז' – מֶחְוָה, ביטוי להוקרה שרוכש אלכס הרוני לאביו מתי הרוני. יין זה מייצג את מיטב העשייה ביקב דלתון ומיוצר רק בשנות בציר מצטיינות. שם היין, מהווה מחווה למתי הרוני, בעלי היקב, ולחזונו אשר הביא את יקב לדלתון למקומו המכובד בתעשיית היין הישראלית.

רשמי טעימה שלי: צבעו, רובי כהה ועמוק, עם שוליים בוהקים. באף, דומדמניות שחורות ופרי דובדבן שחור, עם רמזים של פריחת סיגליות, ארז וקינמון. פה, עשיר ומורכב, עם פרי יער שחור ועשיר, קקאו כהה, תאנים בשלות וקרם דה קסיס, מצטרפים לתאווה העדינה לצד, שוקולד מריר בגימור. זהו יין אלגנטי והרמוני, עם עמוד שדרה איתן, חומציות תומכת ומאוזנת בדיוק רב. יין זה מציג פרופיל טעם ליניארי עקבי, עם גימור מלוטש, מלטף וארוך.

סוג היין: אדום יבש

הרכב היין: יין זני עשוי 100% ענבי קברנה סוביניון.

הכרם: היין הינו עירוב של שתי חלקות מצטיינות של זן הקברנה סוביניון מכרמי היקב במרום הגליל. החלקה הראשונה הינה קברנה סוביניון מחלקת אלקוש מס 6 זוהי חלקת קברנה סוביניון הכי איכותית בכרם הדגל של דלתון. האדמה בכרם הינה לבנה, גירית מאוד וחרסיתית. גובה הכרם כ- 650 מטר מעל פני הים. החלקה השנייה נמצאת בכפר שמאי, בגובה 600 מטר מעל פני הים, הגפנים בה נטועים במדרון באדמה אבנית מאוד בשילוב טרה רוסה וגיר האופייניים לכרמי מרום הגליל. בכרם ניתן למצוא הרבה אבני קוורץ עגולות.

תהליך ייצור והתיישנות: לאחר התסיסה הועברו היינות הנפרדים לחביות עץ אלון צרפתי חדשות לתקופה של כשנה. עם תום השנה הורכב הבלנד. הרכבת הבלנד נעשתה על ידי בחירת חביות מצטיינות מכל יין, ולאחר מכן חזר היין ליישון נוסף בחביות לעוד כשנה.

כמות בקבוקים: סה"כ יוצרו 7660 בקבוקים + 80 מגנומים ו 28 בקבוקים של 3-5 ליטר

רשמי טעימות מטעם היקב: ליין צבע אדום אטום. הוא מתאפיין בניחוחות עשירים של פירות יער ותבלינים כגון ציפורן והל ומעט עלי טבק. היין בעל גוף כבד. בפה מורגשת נוכחות קטיפתית אך מוצקה ועושר רב של פרי. החביות נותנות רובד נוסף של טעמים, בעיקר שוקולד מריר וקפה. זהו יין שיוכל להתיישן במשך שנים ארוכות

.כשרות: יינות דלתון כשרים למהדרין וכשרים לפסח. היינות הם תחת השגחה של הרבנות של מרום הגליל, הרב יוסף אלמשעלי; בית דין יורה דעה, הרב שלמה מחפוד; הרב מרדכי אונגר ממונסי ניו יורק.

אלכוהול: 14.5%

טמפרטורת הגשה מומלצת: 18-20°C

מחירו לצרכן: 470 ש"ח.

יקב דלתון

פארק התעשייה דלתון
מרום הגליל, 1381100
04-6987683

 

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top