חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב היוצר ממליץ לכבוד חג השבועות 2018, על 3 יינות – בראשית רוזה, 2017, Legato ויונייה, 2017, מוסקטו, 2017 – יינות קלילים, אביביים ונגישים ברמת התמורה למחיר. 

יקב היוצר מבית יקבי ארזה, הממוקם כאגף נפרד בסמיכות ליקבי ארזה שליד ירושלים, הוא יקב בוטיק משפחתי שנוצר משיתוף פעולה בין משפחת שור, משפחת הייננים הוותיקה בארץ המייצרת יין משנת 1847, לבין פיליפ ליכטנשטין, יינן צרפתי בעל שם עולמי. המשפחה נטעה כרמים בכל אזורי היין המובחרים החל מהגליל העליון בצפון ועד רמת הנגב בדרום מתוך הבנה כי בכל חלקה מתקיימים תנאי גידול עם מאפייני פרי שונים. כל כרמי היקב עומדים תחת פיקוח קפדני בכדי לוודא תנאי גידול מיטביים לכל גפן. המסע בעקבות יין היוצר החל במוחו ובליבו של אמן היין פיליפ ליכטנשטיין, יחד עם משפחה המייצרת יין מזה דורות. בחזונם בחרו להרכיב יין שכולו יצירה המשלבת מקום, זן ויוצר כמקשה אחת מעוררת השראה.
ליכטנשטיין למד את סודות המסורת הצרפתית של ייצור היין, ועלה לארץ עם חלום אחד – להביא את הניחוחות והעונג החושי מכרמי פרובנס להרי ירושלים.
בחדרי החביות הקרירים של היקב יוצר היינן האמן את יצירתו ומביא לרקיחה מרגשת של זנים ייחודיים, טעמים וניחוחות המשתלבים יחדיו לכלל יצירת אמנות נפלאה.
כך נוצרת שרשרת קסומה המחברת שמונה דורות של מומחיות ביין, חלום של יינן צרפתי ואשכולות ענבים מכרמים שטופי שמש ישראלים – למפגש מעורר השראה.
פיליפ ליכטנשטיין יצר סדרות יוקרתיות המבוססות על זנים ים-תיכוניים ייחודיים אשר זכו לפרסים בארץ ובעולם.
בתכנון היין שם לעצמו היינן כמטרה לתת לטעם הפרי לשלוט בתמהיל הטעמים, על פני הדומיננטיות של טעמי העץ. כל יינות היוצר עברו התיישנות ארוכה מאוד בחביות עץ אלון, תוך בחירה ספציפית של סוג וגיל החביות בכדי לשמור את טעמי החבית, אך לא לאבד את ביטויו של כל זן וזן. לכבוד חג השבועות 2018, ממליץ יקב היוצר על 3 יינות קלילים, אביביים ונגישים ברמת התמורה למחיר. בראשית רוזה, 2017, Legato ויונייה, 2017, מוסקטו, 2017.

יקב היוצר בראשית רוזה, 2017

רשמי טעימה שלי: הצבע בהיר צלול ומבריק השוליים בוהקים. באף, ומאוד ברקע, ניחוחות פריחת ורדים עדינים וניחוחות תותים. הסגנון יבש. בפה, הגוף קל. החומציות נוכחת. מלווה בטאניות. רמיזות לרימון חמצמץ ולמרירות נעימה של אשכולית אדומה.

תיאור היין על פי היקב: בעל צבע סלמון בהיר, עם ניחוח של אפרסק, תותים ואגס מתוק.

הכרם: כרם בכפר קיש, נטועה גרנאש, בגובה 250 מטר לערך.

האדמה: טרה רוסה.

אקלים: ים תיכוני.

טיפול ביקב: הענבים נבצרו באמצע אוגוסט 2017 ואחרי קבלת הענבים הופק המיץ בשיטת בלידינג. המיץ קורר ואחרי שפייה נקייה המיץ הותסס.

נתונים אנליטיים:
בציר: 2017
זנים: גרנאש
אלכוהול: 12.5%
pH: 3.58
חומציות כללית: 5.9

מתיקות: יבש

התאמה לאוכל: רב תכליתי.

טמפרטורת הגשה מומלצת: 8°C – 12°C

מחיר מומלץ לצרכן: 39.90 ₪.

כשרות: רבנות, בד"ץ עדה חרדית

יקב היוצר Legato ויונייה, 2017

רשמי טעימה שלי: הצבע, צלול בהיר ונקי בגוונים צהובים ירקרקים עם שוליים בוהקים. באף, נגיעות הדר, אפרסק ומנגו עם רמזים פרחוניים מאוד נעימים. הפה, מרענן. יבש. חלק. החמיצות טובה ונוכחת. טעמים עדינים של לימון ואפרסקים מתעכבים על חך מורכב, עם תחושה של מלאות. הסיומת טובה.

תיאור היין על פי היקב: בצבע צהוב בהיר עם גוון ירקרק, בעל ריחות של פרחים לבנים ומשמש, אגס ואפרסק, עגול וארוך בפה.

הכרם: כרם ויונייה נטוע מ 2013 בהר ברכה בשומרון בגובה 780 מטר מעל פני הים. אדמה

טיפול ביקב: הכרם נבצר בימים הראשונים של חודש ספטמבר 2017  בהבשלה מלאה. המיץ הופרד עם קבלת הפרי וקורר. אחרי שפייה המיץ הנקי הותסס במיכל נירוסטה בחום מבוקר במשך חודש. היין נשמר "על השמרים" שלושה חודשים נוספים. אחרי תהליכי שפייה וסינון היין מולא בהתחלת פברואר 2018.

נתונים אנליטיים:

זן ענבים: ויונייה

אלכוהול: 13%

PH: 3.26

חומציות כללית: 7.4

מתיקות: יבש

אדמה:  רנדזינה דקה על סלע גירית עם אבנים בולטות.

אקלים:  ים תיכוני.

התאמה לאוכל: יין לבן בעל גוף ועוצמה, מתאים במיוחד לתבשילי דגים, לעוף צלוי ולגבינות  עתירות שומן.

טמפרטורת הגשה מומלצת: 8°C – 12°C

מחיר מומלץ לצרכן: 69.90 ₪.

כשרות: רבנות, בד"ץ עדה חרדית

יקב היוצר מוסקטו, 2017

רשמי טעימה שלי: חנפנות נעימה ובלתי מחייבת, היא מילת המפתח ביין מתקתק דל באלכוהול ומבעבע קלות זה. צבע, צלול נקי ובהיר עם שוליים בוהקים. האף מרמז על אפרסק בשל, פרחוניות הדרית ופרי הדר. החך, אינו תועה רחוק מדי מהרושם הארומאטי הראשוני, ומביא בגיזוז עדין בעל "פאזיות" נעימה, עוד אפרסק יחד עם טעם מנדרינה, מגע של משמש ופרי הדר מתוק, יחד. זהו יין מהנה, מתוק, תוסס ורענן, שהצעירים והנשים שבחבורה יתאהבו בו במהרה. הגישו צונן.

תיאור היין על פי היקב: בעל צבע צהוב בהיר, מאוד פרחוני עם ניחוח של ורד, לבנדר ולימונית  ופירותי- לימון ואשכולית, יין מבעבע מתקתק ורענן.

הכרם:  כרמי מוסקט באזור לזיו שעל חוף הים התיכון, בין רומא לנפולי באיטליה.

טיפול ביקב: אחרי סחיטה עדינה ושפיה המיץ תוסס בחום נמוך, אחרי הפיכת חלק מסוכר הענבים לכוהל המיץ מקורר לחום שלילי ע"מ  לגרום לקיפאון בתהליך התסיסה שנעצר. היין נשמר בחום נמוך לאורך כל תהליך ההצללה על מנת לשמור גם על המתיקות וגם על גז התסיסה עד הבקבוק.

נתונים אנליטיים:         

זן ענבים: מוסקט קנלי

אלכוהול: 6%

PH: 2.95

חומציות כללית: 5.9

מתיקות: 160גרם/ליטר

אקלים: ים תיכוני.

התאמה לאוכל: להגיש קר, מעולה לאפריטיף עם מלוחים וגבינות יבשות וגם ללוות  קינוחים, במיוחד קינוחים עשירים בשמנת.

טמפרטורת הגשה מומלצת: 6°C – 10°C

כשרות: רבנות, בד"ץ עדה חרדית

מחיר מומלץ לצרכן: 34.90 ₪.

להשיג ברשתות השיווק ובחנויות היין המובחרות

יקב היוצר

[email protected]
02-5351442

צילום הבקבוקים: איל קרן צילום קולינארי

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top