חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב מִּדְבָּר משיק 2 יינות לכבוד חג השבועות רוזה 2017, ו- שרדונה REZERVE 2016

לפני כשבוע ימים, התקיים במתחם התחנה שבתל אביב פסטיבל היין סאלוט 2018. אתמול והיום מתקיים במרינה שבהרצלייה פסטיבל היין "יין לבן על הים", עמדות ההטעמה של יקב מדבר הומות כתמיד בקהל צמא לטעום מיינות היקב ולא לחינם. בשני האירועים האחרונים, הייתה לי הזכות והחוויה לטעום מהיינות החדשים הרוזה והשרדונה ואני מבקש להציג אותם כאן בפניכם. על ייצור היין ביקב מדבר, מופקד שחר לנדמן יינן היקב. השנה כמו בשנים הקודמות, מקפידים ביקב להגשים את החזון – יין ישראלי מדברי,  מענבים שמקורם בכרמים מובחרים  סמוך למצפה רמון לבד. לטעמם היין, גם השנה, טעים, מעניין, ויוצא דופן. זו תוצאה של כרם ייחודי בגובה 800 מ' מעל פני הים. יובש מוחלט, הבדלים חדים בטמפרטורת יום ולילה, קרינת שמש חזקה ומינראליות אזורית באדמת הלס והסלע, ששומרים על רעננותו ומורכבותו הטבעית של הענב ובאים לידי ביטוי ביין. יקב מִּדְבָּר משיק 2 יינות לכבוד חג השבועות רוזה 2017, ו- שרדונה REZERVE 2016.

יקב מדבר רוזה 2017

רשמי טעימה שלי: צבעו ורוד עם גוונים כתומים צלול וחד עם שוליים בוהקים. באף, רמזים ארומאטיים פרחוניים עדינים של עלי כותרת של ורדים,  אשכולית אדומה, ניחוחות גרגרי יער ופרח כתום. בפה, טעמים של מנדרינה, תות ורימון. הגוף, רענן עם אופי פירותי מעט, מתערבב עם מינראליות רפה. שני הזנים ממלאים את הפה, חדים, יבשים ומורכבים. בעוד הגרנאש מספק את עמוד השדרה עם רמזים למלון ולדבש, הסירה מרים את ניחוח היין. הסיומת ארוכה. צאו עם היין למרפסת. קחו עמכם צלחת פירות. פשטידות, עוגות וגבינות של שבועות. תמזגו מהרוזה ותתחילו ליהנות.

סוג היין: רוזה יבש
הכרמים: אזור מצפה רמון רמת הנגב הגבוהה
הרכב זני: בלנד המורכב מ- 70% גרנאש ו- 30% סירה
קרקע: לס אלוביאלי , קרקע גירית כ 35%
אלכוהול: 12.6%
צוות הייננים: שחר לנדמן
דייגו צ'יורלטי – יועץ מפנזנו שבקיאנטי איטליה
תיאור היקב את היין: יין רוזה קלאסי, ורוד כתמתם. ארומות של פירות אדומים רעננים, וטעמים של תות שדה ופטל מינראליות וחומצה מאוזנת האוחזת בפה, בגוף בינוני היין מרענן, קל לשתייה, מומלץ להגשה קר מאד. ענבי הגראנש נבצרו בבציר מוקדם ויועדו לרוזה נסחטו, הושרו קצרות על הקליפות, בנפרד מענבי הסירה, אשר התירוש לתסיסה, הופק לאחר ריסוק (בלידינג).

כשר: כן
מחיר מומלץ לצרכן: 85 ש"ח.

יקב מדבר שרדונה RESERVE 2016

רשמי טעימה שלי: 

רשמי טעימה שלי: צבע, זהוב בהיר, צלול חד ונקי, עם שוליים בוהקים. באף, אגוזי מקדמיה, אגסים מוזהבים בשלים, מלון כתום, שסק ונקטרינה לבנה, לצד פריחת תפוחים ארומטית. הפה, עסיסי עם חומציות נקייה ותומכת מסביב לשולי החך, מגלה קינמון, אגס אפוי, קוקוס, ורמז לדומדמניות בהירות. הגוף משיי, בינוני עד מלא וארוך, עם אחיזה קלה של אלון. היין שומר על פינה עסיסית וגימור נקי ותמציתי. שרדונה עשוי היטב.

סוג היין: לבן יבש
הכרמים: רמת הנגב הגבוהה, אזור מצפה רמון, נחל צין
הרכב זני: על טהרת ה- 100% ענבי שרדונה
קרקע: לס אלוביאלי , קרקע גירית כ 35%
אלכוהול: 13.3%
צוות הייננים: שחר לנדמן,
ייעוץ – אסף פז, דייגו צ'יורלטי.
תיאור היקב את היין: יין לבן יבש בעל צבע צהוב בהיר, גוף בינוני, עמוד שדרה חומצי בשילוב ארומות של לימון, תפוח צהוב ואגס. יין פריך הנתמך בחומציות מרעננת פירותיות נעימה המשתלבת עם טעמי קליית החבית ומינרליות המגיעה מהקרקע. הענבים נבצרו בבציר ידני בסוף חודש יולי ועברו תסיסה ארוכה וקרה במכלי נירוסטה. לאחר התסיסה היין ישב על משקעיו הדקים לתקופה של 6 חודשים בחביות עץ אלון צרפתיות והונגריות ועורבב אחת לחדש ע"פ טעימה. היין לא עבר תסיסה מאלולקטית ע"מ לשמור על רעננות וחדות הפרי.
כשר: כן
מחיר מומלץ לצרכן: 100 ש"ח.

מהלך הבציר ועיבוד הענבים בכל השלבים, כולל ביקבוק היין נעשה בהשגחת הרב הראשי לערד הרב יוסף אלבו, ובהשגחת חוג חתם סופר בני ברק הרב דב לנדאו. 

היין כשר למהדרין, כשר לפסח, כשר לקידוש גם לדעת הרמב"ם והבית יוסף.

יקב מִּדְבָּר

יין במדבר זה מה שאנחנו עושים!

רחוב סדן 10 רובע האומנים ערד

08-866-2100

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top