חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב אלכסנדר ממליץ לכבוד חג השבועות על – רוזה רוז'ה 2016 מסדרת הרזרב

יקב אלכסנדר, השוכן במושב הוותיק בית יצחק שבלב השרון, הוא יקב עילית משפחתי, אשר הפך עם השנים לאחד היקבים המובילים בישראל. היקב הוקם ב1996 על ידי יורם שלום, על הנחלה המשפחתית, ונושא את שם אביו אלכסנדר שלום ז"ל, ממנו קיבל את ההשראה והאהבה ליין. היקב ממשיך מסורת בת מאה ועשרים שנים של עשיית יין, שהחלה באיטליה, ובתוניסיה שם ייצרו סבו ואביו של יורם שלום יין ביתי. בשנות פעילותו צבר יקב אלכסנדר מוניטין מצוינים וקצר הצלחות רבות ופרסים מכובדים בארץ וברחבי העולם. אמנות עשיית היין של יקב אלכסנדר משלבת מסורת ותרבות יין משפחתית, תשוקה ויצירתיות, לצד ידע עדכני וטכנולוגיה חדשנית. הצירוף של תנאי הקרקע בכרמים, הממוקמים במיקרו אקלים אידיאלי לגידול ענבי יין, עם כורמים מסורים ומנוסים, הסוגדים לעבודתם, מבטיחים איכות ענבים אופטימלית. כל אלה, לצד טכניקות ייצור קפדניות וגישה אינטימית המעניקה יחס אישי לכל בקבוק – מאפשרים לנו ליצור יין אקסקלוסיבי, באיכות בלתי מתפשרת, שנה אחרי שנה. יקב אלכסנדר ממליץ לכבוד חג השבועות על – רוזה רוז'ה 2016 מסדרת הרזרב.

יקב אלכסנדר סדרת הרזרב

סדרת אלכסנדר רזרב הינה סדרת יינות אדומים, מכרם נבחר. היינות בסדרה אלגנטיים, מוכנים להגשה ומתיישנים היטב עם השנים. הכרמים גדלים בסמוך לכפר שמאי למרגלות הר מצפה הימים בגליל העליון בגובה 690 מטר מעל פני הים. היינות בסדרה זו מתיישנים במשך 24 חודשיים בחביות עץ אלון, תוך כדי בקרת טמפרטורה ולחות.

התכשיט המשפחתי המלווה את סדרת אלכסנדר רזרב שימש לקשירת הצעיפים והשכמיות אשר לבשו נשים יהודיות בטוניס והוא עשוי יציקת כסף בעיטור סמלי הדג והציפור.

יקב אלכסנדר רוזה רוז'ה 2016 מסדרת הרזרב

תיאור היין על פי היקב: יין רוזה רוז'ה, מסדרת אלכסנדר רזרב, עשוי מענבי GSM שגדלו בכרמי היקב בכרם בן זימרה. הענבים ליין זה נבצרו במיוחד לעשיית רוזה. זהו איננו רוזה של "בלידינג" (פועל יוצא של ניקוז תירוש ממיכל של ענבים שנבצרו לעשיית יין אדום כדי לרכזו, ומתאימים בעיקר לעשיית אדום). רוזה אלכסנדר מתאפיין באלכוהול נמוך (13%) ובשילוב ייחודי של חומציות טבעית רעננה וגבוהה, תולדת מועדי הבציר, יחד עם גוף רחב מוצק ומלטף, תולדת השריית הזגים, התסיסה בעץ חלקי (25%) ובחישת המשקעים. ניחוחותיו פירותיים ותבליניים יותר מאשר פרחוניים והם עוצמתיים ומתמידים. גם צבעו עמוק, כתוצאת תהליך ההשריה שעבר.

רשמי טעימה שלי: לא בכל יום, יוציא חובב היין הממוצע 150 ₪, על יין רוזה, יין שמראש לא מתיימר להביא עמו יכולות או כוונות התיישנות על ציר הזמן. מאידך, די בלהביט בבקבוק היין המרשים ובתווית היין המהודרת ומושכת העין, בכדי לרצות לטעום ולראות איך היין. כי, אין זה רוזה, "סתמי" קליל, "שתי ועכשווי", שיוצא מיקב כזה או אחר, כחלק מהתנסות, או רצון להעשיר את פורטפוליו היינות שלו. נהפוך הוא. מדובר ברוזה " מושקע" כזה, רחב יותר, עשיר יותר, מעט "שמן" יותר, המוגדר בעגה "גסטרונומיק" יין שמלווה אוכל, בניגוד ליין רוזה "פשוט" שכוון להיות "בריזר" מרענן של אבטיח וגבינה על יד, בשקיעה על המרפסת (לא שזה רע חלילה). הוא מגיע בבקבוק מהודר, עם תווית מרשימה, הצבע משגע, ורוד אדמדם עשיר, מבריק בשוליים ובוהק בגוון של תות שדה ודובדבן אדום. והוא כולו משדר יוקרה ואיכות מצודדת עין. האף, נשלט ע"י הגראנש עם תות שדה טרי אליו חוברים יחדיו הסירה והמורוודר בארומות ספייסיות של אבטיח אדום ודובדבן. הפאלט מציג גוף בינוני, רענן, ממוקד בתות שדה. הסיומת מינראלית ויבשה. קחו את הרוזה עם המנות הראשונות, הקישים והפשטידות של חג השבועות, ולא תתאכזבו.

סוג היין: יין רוזה יבש

הרכב זני הענבים GSM: ענבי מורבדר, 40% ענבי גראנאש, 20% שיראז 40%

תווית היין: תווית מתכתית המשלבת כסף וברונזה, האיור הינו פרט מטבעת של אח השייכת לאוסף התכשיטים הטוניסאים מבית אלכסנדר.

טמפרטורת הגשה מומלצת: 8-10 מעלות.

יינן: יורם שלום

אלכוהול: 13%

מחיר מומלץ לצרכן: 150 ₪.

כשרות: כן.

יקב אלכסנדר

ת.ד. 8151 בית יצחק
טל: 09-8822956
דוא"ל: [email protected]
שעות פעילות: ימים א'-ה' 9:00 – 17:00
יום ו' 9:00 – 13:00

צילום: אייל קרן צילום קולינארי

 

 

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top