חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב וילהלמה TIMELESS 917 להתיישן ולהשתבח בכבוד

לכבוד הפסח, הייתה לי הזכות לסקר יין מרלו מתיישן של יקב וילה וילהלמה. החלטתי, להוציא מהאוסף הפרטי יין מתיישן נוסף משל היקב והפעם בסדרת ה TIMELESS בלנד של קברנה סוביניון ומרלו מבציר 2005 שהתיישן 917 ימים, בוקבק ב- יולי 2008 ומאז הוא משתבח בבקבוקים עד לימים אלה, שזה שימו לב 13 שנים! היין מוצע למכירה ביקב כ"יין מתיישן" ולמוטי גולדמן בעל היקב איתו שוחחתי בערב החג הייתה הצעה / בקשה אליי בזו הלשון: "תפתח את ה- 917, חשוב לי שתטעם אותו. חשוב לי שתביע את דעתך על היין המתיישן הזה". אז הנה, לכבוד ערב חג פסח שני, אני טועם אותו בשבילי, בשבילו ובשבילכם:

יקב וילהלמה TIMELESS 917 קברנה סוביניון מרלו 2005

רשמי טעימה שלי: היו לא מעט הסתייגויות והרמת גבות וגם נשמעו לא מעט הערות, שנים אחורה, עת הודיעו דאז, אנשי יקב וילה וילהלמה הבעלים והכורם מוטי גולדמן והיינן עמרם סורסקי על השקתה של סדרת "המתיישנים" של היקב "סדרת TIMELESS". היו שקראו לזה דאז, "מיץ של נגריות" ( השפעת העץ על היין ) וטענו ש"הסגנון הזה פשוט לא עובד", ושזה "מיץ של עץ". והיו שאהבו, או לפחות מאלה, שנתנו לכך צ'אנס. והנה, חולפות להן השנים, והרבה יין זרם, פה ושם. וביקב וילה וילהלמה, מוצעים עדיין למכירה יינות מתיישנים מבציר 2005, 2006, 2007 ואנחנו חברים, כבר בשנת 2018. ובטח תסכימו איתי, שזה לא מעט שנים עבור יין. כל יין. ומה שהיה מושפע פעם מ- 917 ימים, של מגע עם עץ חדש של חביות אלון צרפתי ואמריקאי, נטעם היום אחרת. לגמרי אחרת. גוף עגול, מרוכך, מציג הרמוניה בין עץ לפרי, מורכבות, עומק, חן, אופי, בשלות נעימה, נינוחות טעימה. תיבול ירקרק, תה יבש, פרי אדום שחור, איזון, טאנינים נעימים, מתינות. סוג של איפוק ו"ביישנות", עידון. נוכחות. אלגנטיות. סיומת קצרה. הפתעה. 

סוג היין: יין אדום יבש

תיאור היין על פי היקב: דוגמה ליין משתבח ומלא, כאשר כל המרכיבים, הארומות, הטעמים ותחושת החך, מגיעים בכוס לאיזון ומייצרים חוויה מיוחדת במינה. פרי בשל ומתובלן, שימוש מושכל בחביות, בתוספת למרכיב הזמן הביאו לידי ביטוי את הפוטנציאל הטמון בפרי המגיע מכרם בן זמרה.

כרמים: כרם בן זימרה גליל עליון.

שנת בציר: 2005

סדרה: TIMELESS סדרת "המתיישנים" של היקב

הרכב היין: זנים קברנה סוביניון 75% + מרלו 25%

רשמי טעימה מטעם היקב: צבע בורדו עדין המשתנה להילה בעל גוון ערמוני. אף מורכב בעל ארומות של פירות בשלים, שזיף בשל מפולפל, תבליני רוזמרין ומנטה, טבק, עץ חרוך מעושן ונגיעות עור שזוף. הפה בינוני עד מלא ופירותי. שזיף, דומדמנית שחורה, פלפל ירוק ועץ ארז מלווים חמיצות מעודנת וטאנין רך.

התאמה לאוכל: יין מתאים לאוכל ילווה נהדר מנות בשר על האש, תבשילי קדרה מלאים וגבינות קשות ומיושנות.

אלכוהול: 13.8%

השתבחות: 917 ימים בחביות אמריקאיות וצרפתיות חדשות

תאריך ביקבוק: 12.07.2008

מחיר מומלץ לצרכן: 150 ₪.

נקודות מכירה: למכירה ביקב בלבד

יקב וילה וילהלמה

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top