חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יין ישמח לבב אנוש… היין שיעשה לכם את ארוחת החג מנהלי מחלקות היין בסניפי "טיב טעם" ברחבי הארץ מעניקים טיפים שחשוב לדעת, לפני רכישת יין

כל מארח/ת, מתלבט/ת איזה יין להגיש בארוחת החג. רשת טיב טעם תציע בסניפיה, לקראת החג, שבפתח במחלקת היינות מגוון טעימות רחב של יינות.

מנהלי מחלקות היין בסניפי "טיב טעם" ברחבי הארץ מעניקים טיפים שחשוב לדעת, לפני רכישת יין:

כלל ראשון וחשוב, יצאתם מחנות היין, אל תשאירו את היין ברכב. השמש וחום הרכב הפנימי הורסים את היין. יש להקפיד על אחסון נכון של בקבוקי היין בבית ועד לפתיחתם יש לאחסנם בשכיבה במקום חשוך וקריר.
ישנם יינות לבנים שיודעים להשתבח על ציר הזמן. אך ככלל לפני רכישת יינות לבנים יש להקפיד לרכוש יינות צעירים מהבציר האחרון, את שנת הבציר ניתן לראות על תווית היין.
יינות אדומים יודעים להשתבח אך גם כאן חשוב ומומלץ להתייעץ עם מומחה היינות בסניפים על שנות בציר מוצלחות תנאי אחסנה בחנויות ופוטנציאל ההתיישנות של היין שחשקתם בו.
יין לא אוהב חום. יין לא אוהב אור. יין לא אוהב שינויי טמפרטורות ויין לא אוהב זעזועים ככלל עדיף כמה שפחות לטלטל את היין יתר על המידה לאחר רכישתו.
יינות מומלץ לשמר במקרר יינות ייעודי ובמידה ואין עדיף להחזיק במקום הכי מוצל ואפל בבית.
לאחר פתיחת היין ובמידה נשאר יין יש לאטום את היין בחזרה באמצעות פקק השעם או פקקי וואקום ייעודיים ומשאבת ואקום אותם לרכוש בסכום נמוך בחנויות היין הייעודיות ובאתרי קניות בחו"ל כמו אי ביי או עלי אקספרס. ניתן לשמר יין לאחר שנפתח על השיש במטבח לא ליד מקור חום ואו במקרר הביתי אך לא יותר ממספר ימים.
הטמפרטורה המתאימה לאחסון בבית היא בין 14 ל– 16 מעלות צלזיוס.
לשתייה, רצוי להשתמש בכוס יין עגולה שקופה עשויה זכוכית שקופה או קריסטל. מומלץ לשתות יין לבן מכוס בעלת נפח קטן יותר ויין אדום מכוס בעלת נפח גדול יותר. מומלץ לרכוש הביתה כמה כוסות יין טובות ואיכותיות של יצרנים ידועים כמו ריידל, שולטס ויזל, ועוד. מחירה של כוס יין איכותית תנוע מכ-45 שקלים עד לכ-180 שקלים.
כמות היין שנמזגת לתוך הכוס בכל מנת מזיגה היא עד כשליש הכוס.
כדי למצות את ההנאה מהיין, יש לפתוח את פקקי היין ביינות האדומים כחצי שעה לפני הארוחה על מנת לאפשר ליין "לנשום" "להיפתח" בכדי שנוכל לחוות את מלוא הארומות והטעמים שביין. לאחר המזיגה, הביאו את כוס היין אל אפכם ותנסו למצוא ביין על ידי הרחה עמוקה, כל איזכור של ארומה המוכרת לכם מכל מינעד ומגוון הריחות בתאי הזיכרון שבמוחכם. רק אז, יש לערסל אותו מעט בכוס על ידי תנועה סיבובית על מנת לאפשר לארומות שביין להתערבב עם החמצן שבאוויר, ואז להריח ולשאוב הנאה מהארומה ורק אז להביא את היין אל פיכם ללגום. למלא את חלל הפה. לא למהר לבלוע. לאפשר לבלוטיות הטעם שבלשון לעשות את שלהם, תחפשו מתיקות מליחות מרירות חומציות, טעמי פרי, איזון הנאה, נעימות לגימה, אורך הסיומת שלאחר השתייה וטעם מסיים. ביינות הלבנים אין צורך לפתוח כשעה לפני הארוחה.

צילום: אלעד גוטמן

חג שמח

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top