חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב הרי גליל ממליץ על 2 מיינות הדגל של היקב והם אביבים 2016 ומירון 2014 – לכבוד פריחת האביב, שולחן חג הפסח ובואו של הקיץ

יינות האביבים והמירון שייכים לקבוצת ארבעת יינות הדגל של יקב הרי גליל לצד היראון והכרם יפתח. אלה יינות מושקעים המתחברים לחזון היקב להיות יקב חופשי ויצירתי בגישה ובעשייה שלו. ולפעול עם הטבע ליצירת יחסים ברי קיימא עם האדמה והכרמים הצומחים מתוכה. יקב שחי ומתפרנס מאוצרות הטבע כמקור לחומר גלם מהותי, ואך טבעי הוא לנסות לעשות את המקסימום כדי לשמור עליו, חי, בריא, חיוני ולאורך זמן. לכבוד פריחת האביב, חג הפסח ובואו של הקיץ יקב הרי גליל ממליץ על יינות הדגל אביבים 2016 ומירון 2014.

יקב הרי גליל  אביבים 2016

רשמי טעימה שלי: צבע זהוב צלול כעין הקש שוליים בוהקים. אף, בעל נוכחות חמאתית, הדרי עם פרחוניות לבנה. רמיזות לקליפת אשכולית ונגיעות גרידת לימון. בפה, הגוף מלא, עשיר נוכחות פרי בשל נהדר על הצד הרענן והטרופי לצד חומציות נוכחת ותומכת. ברקע, תיבול נוגע במתקתקות שאופפת מעגל שלם של טעמים. הסיומת ארוכה ורעננה. תמורה מצוינת למחיר. 

 אזור גידול: הרי הגליל העליון

הרכב זני: 94% שרדונה, 6% ויונייה

סגנון:  בלנד לבן מיינות הדגל, מורכב ברובו מענבי שרדונה ומעט ענבי ויונייה, ליין צבע זהוב בוהק ניחוחות עשירים של פרי בשל ורמיזות לחמאה ווניל. יין מאוזן עם חמיצות נעימה וסיומת ארוכה ומלטפת.

תהליך הייצור: היין תסס בחביות עץ אלון צרפתי חדשות והתיישן על משקעי השמרים במשך 5 חודשים.

 הבציר: עונת הגידול שקדמה לבציר 2016 החלה בחורף גשום והגפנים התעוררו לקרקע רטובה ותנאים טובים לצימוח. האביב החל מוקדם יותר מרב העונות וכתוצאה ההבשלה הוקדמה ברוב החלקות. תחילת האביב התאפיינה בצימוח נמרץ של הגפנים ועומס רב על הכורמים לעמוד במשימות הגידול בעונה. לאורך העונה מזג האוויר היה מתון וללא אירועי קיצון. הבשלת הפרי הייתה אחידה ומתונה לאורך העונה. בציר 2016 היה הקצר ביותר בכל שנות היקב והסתיים לאחר 8 שבועות. האיכות מבציר זה  מסתמנת כטובה במיוחד.

נתונים אנליטיים:          אלכוהול:   13%

חומצה: (גר/ל)  6.7

pH:             3.22

מתיקות:         יבש

אחסון ויישון: יש לאחסן במקום קריר וחשוך. בתנאי אחסון נאותים, היין ישמר היטב במשך שנתיים עד ארבע שנים ממועד הבציר.

טמפרטורת הגשה: מומלץ להגיש בטמפרטורה של כ-18 מעלות צלזיוס

מחיר לצרכן: 78 ₪

כשרות: כן.

יקב הרי גליל מירון 2014

רשמי טעימה שלי: צבע סגול אדום כהה השוליים בוהקים. אף, נוגע בפירות יער אדומים ושחורים. פריחה סגלגלה. תבלינים וקלייה. פה, רב מבע, עשיר בפרי טוב. תיבול. פלפל שחור. גוף מלא. חומציות נוכחת. נגיש ונעים לשתייה. איזון ואלגנטיות. סיומת ארוכה ומתובלת. נוהגים לכנות את המירון במחמאה "בייבי יראון" והוא אכן ראוי לכך ועומד בזכות עצמו בגאון. תמורה נאה למחיר. 

אזור גידול: הרי הגליל העליון

הרכב זני: 80% סירה, 10% קברנה סוביניון, 10% פטי ורדו

סגנון: ליין צבע סגול עמוק בוהק, בעל גוף מלא, מרקם קטיפתי וסיומת ארוכה ואלגנטית. המירון עשיר בניחוחות של אוכמניות, דובדבן שחור וריבת פטל, המלווים בארומות של שוקולד ותבלין ציפורן.

תהליך הייצור: היין תסס כשבועיים "על קליפות" בכ-C 28. תסיסה מלולאקטית מלאה

התיישנות: ו-16 חודשי יישון בחביות עץ אלון צרפתי.

הבציר: החורף שקדם לבציר 2014 החל בסופת שלג עוצמתית שסיפקה את רוב דרישות הקור של הגפנים. המשך החורף היה דל במשקעים. בתחילת מאי הגיעה מערכת גשם אשר פיצתה על החוסר במשקעים ואפשרה התעוררות הגפנים בקרקע לחה. מזג האוויר לאורך העונה היה מתון ואף קריר מהממוצע וללא אירועי קיצון. הבשלת הפרי הייתה אחידה והבציר התאפיין באיכויות גבהות מאוד.

נתונים אנליטיים:

אלכוהול: 15%
חומצה: (גר/ל) 6.0
pH: 3.64
מתיקות: יבש

אחסון ויישון: יש לאחסן במקום קריר וחשוך. בתנאי אחסון נאותים היין יתיישן היטב במשך חמש עד שבע שנים ממועד הבציר.

מחיר מומלץ: 108 ₪.

כשרות: כן.

יקב הרי גליל

 קיבוץ יראון ד.נ. מרום הגליל ישראל 1385500
טלפון 04.6868748 | פקס 04.6868506
[email protected]

צילומים: חגית גורן

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top