חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב רמת הגולן גאה להשיק: בציר חדש לירדן קברנה סוביניון כרם אל רום מבציר 2014 לצד חשיפת מהלך שיווקי חדשני וראשון מסוגו של היקב "Wine Up" אפליקציה חדשנית ראשונה מסוגה להנגשת תחום היין למלצרים, סומליירים ומסעדנים.

 

במסיבת עיתונאים שקיימו השבוע אנשי יקב רמת הגולן לצד השקת קטלוג 2018 של "שקד-היכל היין" נהפך מתחם HIGH& בתל אביב למפגן מושקע, מדהים, מאורגן למופת של יין. יאיר שפירא מנכ"ל היקב החדש חשף מיזם חדש שעיקרו מהלך שיווקי חדשני וראשון מסוגו של היקב הנקרא WINE-UP והוא יישום אפליקציה המאפשר לחובבי יין, מסעדנים, מלצרים, וסומליירים, להנגיש את נושא היין, זני הענבים, מגוון היינות, ועוד. ויקטור שונפלד היינן הראשי של היקב, סיפר על שנת הבציר 2014, וערך עבור האורחים טעימת יינות אדומים של היקב מבציר 2014 ירדן מרלו אודם 2014 מכרם יחידני, ירדן סירה כרם בראון 2014 כרם יחידני, ירדן קברנה סוביניון 2014, וחתן ההשקה ירדן קברנה סוביניון אלרום 2014 כרם יחידני. יקב רמת הגולן משיק בימים אלה בציר חדש לאחד היינות המבוקשים ביותר של היקב – ירדן קברנה סוביניון כרם אל רום 2014. זהו בציר שמיני ליין שהושק לראשונה מבציר 2001 (הקברנה בכרם זה ניטע לראשונה בשנת 1983) והיה ליין האדום מכרם יחידני המוביל של יקב רמת הגולן, שסלל את הדרך לבאים אחריו והיה לנושא הדגל בתחום המרתק של יינות מכרם יחידני.

יקב רמת הגולן – ירדן קברנה סוביניון אלרום 2014 כרם יחידני 

רשמי טעימה שלי: זהו יין שנמצא בתחילת דרכו חרף היותו מבציר 2014. הצבע כהה עמוק יפיפה ומרשים. השוליים בוהקים. האופי קברנאי למישעי אם כי מתון לפי שעה. באף, עשבוניות ונגיעות ירקרקות. וניל. שוקולד. קפה. הפרי בולט בחזית. בפה, הגוף מלא. רב-עושר. קטיפתי. עוצמתי. הפרי נוכח. עמוק. מפגין פוטנציאל. מדויק. נכון. עשוי לעילא. חומציות מאזנת. נגיעות של מתקתקות. לטעמי, אם היין כל כך טוב כבר עכשיו, אני משתוקק לטעום, מה יהיה ממנו אחר כך. שאפו.

וכך מספר ויקטור שונפלד, היינן הראשי של היקב: "על יינות כרם יחידני שלנו נכתב רבות, אך מה שאנשים לא יודעים הוא, כי מאחורי השם הזה נמצאת פילוסופיה שלמה של גידול ויצירה. ובעיקר, זאת הדרך של היקב להציג ולספר את סיפור אזור הגידול הכל כך מיוחד – הגולן."

"אפשר ליהנות מהיינות היוצאים מהגולן בכל מיני רמות. ברמה הבסיסית, אפשר ליהנות מהם כי הם פשוט יינות טעימים. ברמה אחרת, ניתן ליהנות מהם כביטויים חושניים של האזור הגאוגרפי שלנו. למשל, ניתן ליהנות מהר חרמון אדום כיין צעיר וטעים, שהוא ביטוי של הגולן כפי שהוא מתפרש על ידי חמישה סוגים של ענבים בורדולזיים שנעשו בסגנון נגיש ומיידי. אנחנו יכולים גם ליהנות מאיך שהאזור שלנו בא לידי ביטוי ביין מזן אחד, כמו ירדן קברנה סוביניון, אשר עשוי ממבחר כרמים הפזורים ברחבי האזור.

דרך נוספת ליהנות מהגולן היא על ידי שתיית יינות שמגיעים מאזור ספציפי, מכרם ספציפי. סוג כזה של הנאה מאפשר לנו לחוות את האזור שלנו בדרך נוספת, שונה. יינות מכרם יחידני מאפשרים ליהנות מזמן וממקום מאוד ספציפיים, לחוות כיצד זן ענבים אחד מפרש את הנקודה הגאוגרפית הספציפית שבה גדל, בשילוב תנאי מזג האוויר של עונה אחת. במובן מסוים, זוהי הדרך האינטימית ביותר לחוות את האזור המיוחד הזה שלנו. אם נוכל לדמות את החוויה של ירדן קברנה סוביניון להאזנה לתזמורת, אזי חוויית השתייה של יין מכרם יחידני, כמו יין ירדן קברנה סוביניון כרם אל רום, היא כמו האזנה לקונצרט מוזיקה קאמרית, או אולי אפילו לביצוע של נגן סולו.

אי אפשר לומר שהאזנה לתזמורת פחות טובה, מהנה, מהאזנה למוזיקה של הרכב קאמרי. למעשה, הכי כיף להיות מסוגל ליהנות משניהם. הקשבה למורכבויות ולאינטראקציות של תזמורת היא בסופו של דבר חוויה שונה מאשר לשבת במופע "פרטי" יותר, אולי אינטימי יותר, של מוזיקה קאמרית."

על היין:

ירדן קברנה סוביניון כרם אל רום 2014 נוצר כולו מענבים שגודלו בכרם אל רום, הממוקם בצפון רמת הגולן בגובה שנע בין 1,000 ל-1,100 מטר מעל פני הים.

התיישנות:

היין התיישן במשך 18 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי.

תיאור היין על פי היקב:

ירדן קברנה סוביניון כרם אל רום 2014 מציג שילוב ניחוחות ארומטיים של פירות יער בשלים, דובדבן ושזיף, לצד מאפיינים של שוקולד מריר, טבק מקטרות, אדמה, תבלינים ועץ אלון צרפתי. זהו יין קברנה סוביניון מכרם יחידני עשיר, מרוכז ויחד עם זאת רענן, המצטיין בסיומת ארוכה ומענגת.

פוטנציאל התיישנות:

בעוד שירדן קברנה סוביניון כרם אל רום 2014 מהנה לשתייה כבר עם צאתו, הוא ישביח לאחר כמה שנות התיישנות בבקבוק ויישמר במיטבו כעשור ויותר משנת הבציר.

יין ואוכל:

מומלץ לשתייה לצד נתחי אנטריקוט צרובים במחבת, צלעות טלה בגריל, או קיש בצל מקורמל, פטריות וגבינת גרוייר.

על ייחודיות בציר 2014:

החורף שקדם לבציר הביא עמו תקוות גדולות להמשכו כאשר התחיל עם חודש דצמבר רטוב וקר במיוחד. בשיאה של מערכת זו נמדדו באחד הכרמים שלנו טמפרטורות שוברות שיאים של 17 מעלות מתחת לאפס, אולם ארבעת החודשים הבאים אופיינו בטמפרטורות מעט גבוהות מהרגיל ועם 58% בלבד מממוצע הגשמים. החודשים מאי עד אוקטובר היו לשמחתנו מעט קרירים מהרגיל, ללא כל אירועי מזג אוויר קיצוניים. הבציר התחיל מעט מאוחר ונמשך רק 12 שבועות, פרק זמן קצר יחסית לעונות הבציר. עונת הגידול היפה יחד עם יבולים מעט נמוכים מהממוצע הסתכמה בבציר יוצא מן הכלל.

היין יוצר במהדורה מיוחדת של כ- 5,000 בקבוקים, כאשר כאלף מתוכם מיועדים לייצוא.

להשיג בחנויות היין והמסעדות המובילות ובחנות היקב. מחיר כ- 295 ₪.

Wine Up 

אפליקציה חדשנית ראשונה מסוגה להנגשת תחום היין למלצרים,

סומליירים ומסעדנים.

יקב רמת הגולן ממשיך להוביל בחדשנות ומשיק אפליקציה ייעודית ראשונה לענף המקצועי בתחום הברים והמסעדות (ברמנים, מלצרים, מסעדנים, קניינים, מנהלי תחום ועוד).

האפליקציה, שנקראת WineUp, תכיל בין השאר סרטוני הדרכה בווידיאו, מילון מונחי יין וזני ענבים, היכרות עם אזורי גידול יין שונים בעולם, טיפים למהלך שיחה על יין עם הלקוח במסעדה, התאמת סגנונות יין שונים לסגנונות מטבחי העולם וכמובן – חומר על כל יינות היקב בשפה נגישה, קולחת וקלילה.

אפליקציית WineUpהיא שירות איכותי בעל ערך מוסף לאנשי התחום, מעין קורס דיגיטלי חינמי למידע מקיף על עולם היין, שיהווה כלי חשוב להעלאת הידע והמקצועיות.

לדברי יואב דור, סמנכ"ל שיווק ומכירות יקב רמת הגולן: "האפליקציה נולדה במטרה להעניק לעוסקים בענף המסעדנות והיין כלי עזר שיסייע להם לתת שירות טוב יותר ללקוחותיהם. בעתיד הקרוב WineUpתתפתח ותתרחב להיות לעזר עבור צרכן הקצה, בהתלבטותו מול מדפי היינות או מול תפריט היין במסעדה.

קידום תרבות היין בישראל ועידוד הצריכה הם חלק מהאסטרטגיה של יקב רמת הגולן והאפליקציה היא נדבך נוסף שיסייע במאמץ".

בשלב השני צפויה האפליקציה לעבור התאמה גם לשימוש אנשי מכר יין בחנויות.

את האפליקציה WineUp ניתן להוריד ב-google store


שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top