חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב בזלת הגולן משיק "מאגמה" (בלנד) 2015, וקברנה סוביניון (זני) רזרב 2015, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי.

בשנת 1998 לאחר שנים של יצור יין ביתי, הרחיב יואב לוי, בעל היקב את העשייה והיה ליקב בוטיק. את הסיוע והייעוץ ההתחלתי קיבל היקב מהקולגות ביקבי רמת הגולן, ומהיינן פיטר זילברברג, אמריקאי שלימד אותו את רזי המקצוע. היקב שוכן בסמוך לחורשה ולמקור נביעת מים ומשקיף על הכנרת. סוד קסמו של המקום טמון באדמת הבזלת הפורייה והעשירה, בתנאי אקלים מיוחדים לאזור ובתהליכי ייצור טבעיים וקפדניים.
בשנת 2000 הוכשר שטח אדמה בקדמת המושב עליו הוקם מבנה היקב הנוכחי. היקב דוגל במשנה צנועה וממוקדת לייצור יין מזני ענבים אצילים בלבד – ומהם ייצור יין איכותי ביותר.
לאחר התסיסה נשמר היין ללא סינון בחביות להשבחת הטעם והארומה. כ-75,000 בקבוקים מייצר היקב בשנה, והשאיפה להגיע לייצור של 100,000 בקבוקים לשנה בעתיד הקרוב.
ב'בזלת הגולן' מאמינים בקשר העמוק עם רמת הגולן ואכן, לוגו היקב מורכב ממטבע עתיק, אשר נמצא בחפירות ארכיאולוגיות באתר גמלא שברמת הגולן. על המטבע מוטבע דיוקנו של האל היווני דיוניסוס – אל היין והפריון, אבי הצהלה, שמחת החיים והחגיגה האינסופית.
משנת 2004 היקב כשר. משנה זו היקב זוכה במדליות ופרסים שונים וגם להכרה רחבה של אוהבי יין. עובדה ידועה היא, שיואה לוי היינן, בוצר את ענבי היין שלו האחרון ברמה. אין לו בעיה עם אלכוהול גבוה ביינות שלו, והוא אינו מנסה "להילחם" עם כוחות הטבע והשמש בטרואר הכרמים שלו. ויחד עם זאת, ובאופן עקבי, היינות של בזלת הגולן, איכותיים, מאוזנים היטב, ונותנים תמונת מראה של בית גידולם וטביעת ידו המקצועית של יואב היינן. לכבוד ראש השנה וחגי תשרי, משיק יקב בזלת הגולן 2 יינות אדומים. הראשון בלנד אדום "מאגמה" מבציר 2015, והשני קברנה סוביניון מסדרת הרזרב, מבציר 2015, שני היינות ראויים ככאלה שיכבדו את שולחן החג.

יקב בזלת הגולן מאגמה 2015

רשמי טעימה שלי: יואב לוי היינן, קרא ליין הזה בלנד מאחר וביין 25% ענבי מרלו, אבל את "המשחק" האמיתי ביין הזה, הוא עשה דווקא עם 75% ענבי הקברנה סוביניון, אותם הביא מכרמים שונים/ חלקות שונות. התוצאה הנה קברנה סוביניון/מרלו, אבל לגמרי לא טיפוסי, מאחר והקברנה סוביניון של יואב, שולט ביד רמה ביין, בעוד, המרלו מעדן את היין ומעגל את הקצוות, מעניק אופי, מתינות ואיפוק לקברנה. יין עשוי היטב. מאוזן. חומציות נוכחת. סיומת ארוכה.   

היין הראשון שהיקב מייצר כבלנד.
הרכב זני:
50% קברנה סוביניון מכרם יחיד בקדמת צבי, 500 מטר מעל פני הים.
15% קברנה סוביניון ברונזה.
10% קברנה סוביניון רזרב – מכרם בצפון הגולן 950 מטר מעל פני הים.
25% מרלו מצפון הגולן – 800 מטר מעל פני הים.
יישון בחביות: היין יושן בחביות עץ אלון בין 8 – 20 חודשים.
תיאור היין על פי היקב: טעמו כדומדמניות שחורות. צבעו חזק. יין מפתיע בטעמו וייחודו.
טמפרטורת הגשה מומלצת: ºC 22º-18
אלכוהול: 15%
פקק: שעם

כשר: כן.

מחיר מומלץ לצרכן: 95 ₪.

יקב בזלת הגולן קברנה סוביניון רזרב 2015

רשמי טעימה שלי: מניסיון של בצירים קודמים ומהיכרות ארוכה בשנים עם יינות היקב ועם סדרת הרזרב של היקב, אודה ואתוודה שהצטערתי לפתוח את היין עכשיו ולו בגלל שיש לו לרץ למרחקים ארוכים הזה, כוח לעוד שנים רבות קדימה. 20 חודשי החבית, ו- 16% אחוזי האלכוהול, לצד פרי מצוין, עושים את היין כבעל נוכחות ואופי קברנה סוביניוני מובהק עם מוחצנות מתבקשת אבל לא כזו החורגת מאיזון נדרש ומאלגנטיות ומורכבות מידתית מתבקשת. פרי יער שחור וכחול, לצד קאסיס וליקוריץ, קפה טבק וניל ושוקולד, דחוסים, מרוכזים, נוגעים בעץ, ובמתקתקות אלכוהולית עוצמתית. הפרי עסיסי, שופע, הגוף מלא. החומציות נוכחת. עמוד השדרה איתן. הרבה יין. הרבה עולם חדש. הרבה מאוד הנאה עם סיומת מהנה.

זן: יין זני עשוי על טהרת 100% ענבי קברנה סוביניון

 כרם: צפון הגולן, כרמים: מחפי ושעל (צפון רמת הגולן) גובה 1000-1050 מטר מעל פני הים.

 תהליך ייצור: בציר ומיון ידני, מעיכה והפרדת שזירות, תסיסה במכלי נירוסטה.

יישון בחביות: 20 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי ואמריקאי.

 ביקבוק: משפחת ווינברג.

 תיאור היין על פי היקב: בעל צבע אדום עמוק, עשיר ומתובל עם נגיעות של שוקולד, פטל שחור. מרקם קטיפתי וסיומת ארוכה עם נוכחות מרשימה.

פוטנציאל יישון : בעל פוטנציאל יישון גבוה.

טמפרטורת הגשה מומלצת: ºC 22º-18

 אלכוהול: 16%

 פקק: שעם

כשר: כן.

 מחיר מומלץ לצרכן: 140 ₪.

יקב בזלת הגולן

מושבה קדמת צבי, רמת הגולן 12421
טל: 04-6965010 נייד: 050-8485010
[email protected]

צילומים: אייל קרן צילום קולינארי 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top