חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב טוליפ ויקב מאיה היקב היווני של טוליפ משיקים לכבוד חג ראש השנה וחגי תשרי MARE NOSTRUM 2015, MARE WHITE 2016, סירה רזרב 2015, ו- White Franc 2016

לכבוד ימי הקיץ החמים, חג ראש השנה וחגי תשרי שבפתח, יקב טוליפ ויקב מאיה היקב היווני של טוליפ משיקים MARE NOSTRUM 2015, MARE WHITE 2016, סירה רזרב 2015, ו- White Franc 2016 מדובר ביינות הזוכים להצלחה ואהדה רבה בקרב חובבי היין

MARE NOSTRUM – 2015 מארה נוסטרום – יקב מאיה

רשמי טעימה שלי: בלנד ים תיכוני העשוי מענבי קריניאן, סירה, מורבדרה ודוריף. אף, נוגע בפירות יער שחורים ואדומים, לצד תיבול עשבוני ארץ ישראלי. פה, טאני במקצת, אדמתי, מתובל, גוף מלא, מאוזן בחמיצות תומכת. אופי, ייחוד, מורכבות ונוכחות פרי. סיומת טובה. הרבה יין.

בציר: 2015 , מילוי: יוני 2017
ייננות:
קליטת הענבים: לאחר בציר ידני בשעות הבוקר הענבים מגיעים ליקב במכלי פלסטיק של 300 ק"ג, ממוינים ידנית, מופרדים מהשזרות ומרוסקים.
תסיסה: לאחר הריסוק הוכנס התירוש של כל זן בנפרד לתסיסה של כ שלושה שבועות בטמפרטורה מבוקרת, הקריניאן הותסס בתסיסה ספונטנית.
יישון בחביות: היין התיישן כ 12 חודשים בחביות עץ אלון צרפתיות בנפח 225 ליטר.
לכל אורך תהליך היצור, הענבים והיין קיבלו השגחה צמודה וקפדנית על מנת למצות ולהביא את מלוא אופיים של זנים אלו, השילוב יוצא הדופן ביניהם והתבטאות אזור הגידול הים תיכוני.
כרמים:
כרם עין תות, זיכרון יעקב
– זן – קריניאן
– נטיעה – 1973
– גובה – 35 מטר
– קרקע – רנדזינות כהות ובהירות
כרם מטע
– זן – מורבדרה
– נטיעה – 2009
– גובה – 750 מטר
– קרקע – טרה רוסה ורנדזינות כהות ובהירות
כרם כפר יובל
– זן – סירה
– נטיעה – 1996
– גובה – 350 מטר
– קרקע – טרה רוסה, בזלת ורנדזינות כהות ובהירות
כרם כרמי יוסף
– זן – דוריף
– נטיעה – 1980
– גובה – 130 מטר
– קרקע – רנדזינות כהות ובהירות

תיאור יין:
זהו יין אדום עם גוף מלא עד בינוני מענבי קריניאן, סירה, מורבדרה ודוריף, אשר הותססו בנפרד, עורבבו לאחר הבציר והתיישנו יחד.
ליין ארומות פרי אדום ושחור בשל ומעושן בעל גוף מלא וסיומת ארוכה ונעימה.
היין ילווה ארוחות ארץ ישראליות ים תיכוניות דגים ובשרים.
אלכוהול:
14.5%
ייננים:
פרופסור יאניס פארסקאבופולוס
דוד בר-אילן
כרמים:
פרופסור קוסטאס בקסיאטאס
מחיר לצרכן: 135 ₪
כשר.

יקב מאיה – מארה ווייט MARE WHITE

רשמי טעימה שלי: צבע זהוב, צלול, שוליים בוהקים. יין של קיץ ומנות ראשונות. אף, פרי לבן לצד פרחוניות רעננה. גוף קל עד בינוני. פה, חביב, נעים לשתייה. עם אופי ים תיכוני ועומק מסוים שלוקח לסיומת טובה. 

בציר 2016  מילוי אפריל 2017

ייננות:

קליטת הענבים: לאחר בציר ידני בשעות הבוקר הענבים מגיעים ליקב במכלי פלסטיק של 300  ק"ג ממוינים ידנית מופרדים מהשזרות ומרוסקים, לאחר הריסוק הענבים מקוררים ומועברים לסחיטה ולשיקוע של כ 48 שעות.

תסיסה: לאחר השיקוע מופרד המיץ הנקי מהמשקעים ונכנס לתהליך של תסיסה קרה של כ 40 יום אחר כך מופרד היין מהמשקעים הכבדים וממשיך להתיישן בנירוסטה עם חלק מהמשקעים לתקופה של כ 5 חודשים נוספים.

לכל אורך תהליך היצור, הענבים והיין קיבלו השגחה צמודה וקפדנית על מנת למצות ולהביא את מלוא אופים של זנים אלו, השילוב יוצא הדופן ביניהם והתבטאות אזור הגידול הים תיכוני.

כרמים:

כרם גלבוע

  • זן – מרסן
  • נטיעה – 2009
  • גובה – 400 מטר
  • קרקע – רנדזינה כהה וטרה רוסה בעלת ניקוז טוב ופוריות בינונית

כרם שוני, בנימינה

  • זן – פרנץ' קולומבר
  • נטיעה – 1983
  • גובה – 15 מטר
  • קרקע – חרסיתית

 תיאור יין:

יין זה הינו שילוב ייחודי בין ענבי מרסן מהגלבוע וענבי פרנץ' קולומבר מגפנים בוגרות באזור בנימינה.

ליין ארומות פירותיות ורעננות גוף קל עד בינוני וסיומת חמצמצה מרירה ונעימה.

היין ילווה מאכלי ים ומאכלים קלים בצורה נפלאה.

אלכוהול:

12.5%

ייננים:

פרופסור יאניס פארסקאבופולוס

דוד בר-אילן

כרמים:

פרופסור קוסטאס בקסיאטאס

מחיר

79 ₪

 כשר.

יקב טוליפ סירה רזרב Syrah Reserve 2015

רשמי טעימה שלי: אלגנטיות מופגנת בפרי איכותי הנוגע בתבלינים. גדוש, עסיסי, עם עץ נוכח, אופי ומגע שופע פרי מאסיבי. סיומת טובה וארוכה.

סירה רזרב' של יקב טוליפ קיבל הכרה, הן בישראל והן מחוצה לה, כיין בעל איכויות יוצאות דופן. זהו יין בסגנון עוצמתי, שיושן תקופה ארוכה בחביות.

סירה רזרב 2015 של יקב טוליפ יוצר מ-95% ענבי סירה איכותיים, מהכרם הצפוני שבכפר יובל ליד מטולה, בתוספת 5% פטיט ורדו ממושב מטע.

הענבים נבצרו בבציר ידני סלקטיבי ואיכותי.

התירוש עבר השריה קרה למשך 3 ימים ולאחר מכן הותסס בטמפרטורה של °23 – °26, למיצוי הארומות האופייניות לזן הסירה.

יישון בחביות: היין התיישן 16-18 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי להתבגרות עדינה והשתבחות.

לפני הביקבוק עבר היין סינון גס בלבד, לשימור טעמיו.

תיאור היין: זהו יין מרשים בעל צבע בורדו – שחור עמוק וצפוף, מאופיין בארומות של פירות יער בשלים, ובפה הטעם מלא, פירותי ועשיר, מלווה בטעמי שוקולד וקפה.

ליין סיומת ארוכה ונעימה, והוא ילווה בצורה מושלמת מנות מורכבות, כמו גם גבינות עשירות ובשרים צלויים.

  • אחוז אלכוהול: 15%
  • תאריך בציר: ספטמבר 2015, תאריך בקבוק: ינואר 2017
  • מחיר לצרכן: 109 ₪
  • כשר

יינן: דוד בר-אילן

 יקב טוליפ White Franc 2016

רשמי טעימה שלי: צבע זהוב שקוף וצלול. שוליים בוהקים. חנפנות, על הצד הטוב של המושג. אף, פרחוני, הדרי, נוגע בתות ובפירות לבנים. הפה, עסיסי, שופע בפרי, נוגע במתקתקות כיפית, מהנה מאוד, נעימה לשתייה, הרבה רעננות של קיץ, במיוחד כשהיין מוגש צונן. יין שנשים תתרפקנה עליו. 

ווייט פרנק 2016 הינו בלנד מקורי ויצירתי המשלב 65% מענבי הזן האדום קברנה פרנק, אשר נסחטו בעדינות מירבית על מנת למצות רק מיץ טרי ופירותי, בתוספת 35% סוביניון בלאן רענן וחמצמץ.

מקור ענבי הקרבנה פרנק הוא מכרם ניר שבמושב מטע (גובה 700 מ'). הענבים נבצרו באופן ידני ברמת הבשלה הדומה ליין אדום, על מנת שלא להתפשר על הפירותיות והמורכבות שהזן מציע בהיותו בשל. הענבים נסחטו באופן שרק מיץ בהיר, רענן ועדין הופק מהענבים. התירוש הותסס בטמפרטורה נמוכה ע"י שמרים המותאמים לזנים לבנים, ותסיסתו הופסקה ע"י קירור עמוק של המיכל.

ענבי הסוביניון בלאן נבצרו בפלאטו של כרם בן זמרה (גובה 750 מ'), ועובדו ביקב בצורה עדינה ואיכותית לקבלת יין לבן רענן וירקרק. בתום תקופת הצללה של שני היינות, נקבע הבלנד הסופי.

ווייט פרנק 2016 הוא בלאן דה נואר חצי יבש בעל גוון מהפנט של ברונזה, ארומה של תותי שדה, תפוחים, ופריחת הדרים. בפה היין מתקתק ורענן, וניתן ליהנות ממנו כאפריטיף או לליווי מנות מגוונות מן המטבח הים תיכוני.

  • מועד הבציר: אוגוסט – ספטמבר 2016. מועד ביקבוק: דצמבר 2016.
  • יינן: דוד בר אילן
  • מחיר: 79 ₪
  • כשר.

אודות יקב טוליפ

יקב טוליפ הוא שילוב מופלא בין אהבת האדם והתשוקה לעשיית יין. היקב הוקם ב-2003 על ידי רועי יצחקי בכפר תקוה כעסק חברתי המעסיק את חברי הכפר, מבוגרים בעלי צרכים מיוחדים, המשתלבים ביקב כאחד האדם. במרוצת השנים קטף יקב טוליפ מדליות והכרה בינלאומית וחרט על דגלו יינות איכות אשר השילוב ביניהם יוצר יינות וממסכים יוצאי דופן.

אודות יקב מאיה

יקב מאיה הוקם ב2013, יקב בוטיק עם קונספט חדשני ופורץ דרך. היקב מייצר יינות איכות בסגנון ישראלי-ים תיכוני, שנועדו ליצור התאמה מושלמת לעולם הקולינריה הים תיכונית. על מנת להגשים מטרתם, צורפו לצידו של יינן היקב, דוד בר אילן צמד פרופסורים מומחים מיוון, פרופ' יאניס פארסקאבולוס ופרופ' קוסטאס בקסיאטאס על מנת לשלב בייצור היין טכנולוגיות וידע מתקדם בגידול וייצור יינות בסגנון זה.

יקב טוליפ

יין שאוהב אנשים

יקב מאיה

תפיסה ים תיכונית אומנות ישראלית

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top