חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב לוריא – כרמי יוסף סיידא – פגישה עם יינן ויין

את ההבטחה שלי להגיע לאירוע ההשקה האחרון ביקב לוריא לא קיימתי. תירוצים, אף פעם לא חסר. ומצד שני, אני לא מפסיק לשמוע ולקרוא על היין של היקב הזה. גידי סיידא היינן ואני, מתכתבים בצ'אט כאילו אנחנו חברים של מיליון שנה. אז בטח שכבר היינו מוכרחים להיפגש. את הדרך מהצפון למרכז עשה גידי ראשון ולי זה אך ברור שאת המחווה הזו אני יודע שאצטרך לפרוע בביקור גומלין אצלו. אבל עד שאני אעשה את דרכי לספסופה, נתתי לגידי לספר וליין לדבר.

בלב הגליל העליון במדרונות המערביים שלמרגלות הר מירון בגובה של 840-890 מטר נטע יוסף סיידא נצר למשפחת חקלאים את כרמי הענבים של יקב לוריא.

הכרם הייחודי הנקרא כרם יוסף סיידא והזכיה בהכרה אודות איכות הענבים, הוליד את רעיון הקמת היקב המשפחתי.

גידי סיידא, בן לכורם, למד את אהבת האדמה מאביו עוד מילדותו.

היינות המיוצרים ביקב לוריא, מגיעים מהחלקות הכרם הטובות ביותר בכל שנת בציר.

" יקב לוריא הנו יקב בוטיק, הנמצא במושב ספסופה, משפחה של כורמים בגליל העליון. יש לנו 180 דונם כרמים כבר 20 שנה  אנחנו שנים מוכרים ענבים איכותיים ביותר שלנו ליקבי בוטיק בעיקר לסדרות דגל. אנחנו מוכרים את הענבים שלנו במחיר יותר יקר מהמקובל אולי בשוק וזאת בזכות האיכות של הענבים שלנו המגיעה בזכות הייחודיות של הכרמים היא מתבטאת בשלוש סוגי אדמה הנמצאים אצלנו יחד באותה קרקע והם טרה-רוסה, גיר, ובזלת, השיפוע הוא מפנה מערבי חזק שנותן לנו ניקוז ומכאן כנגזרת משטר השקיה מאוד מדויק, המינראלים האצורים בקרקע והטיפול האישי הפרטני והקפדני של אבא שלי, כולם במשך 20 שנה שאנחנו מוכרים ענבים עשו לכרמים שלנו שם של תוצרת איכותית מהרמה הגבוהה ביותר.

אני יכול לציין בגאווה רבה שעד היום כל מי שעשה שימוש בענבים שלנו ושלח את יינותיו לתחרות זכה. ביניהם טוליפ, פלטר, אור הגנוז, רמות נפתלי, בעבר הרי גליל, גת שומרון והרשימה מגיעה עד כדי כ- 30 – יקבי בוטיק מובילים.

בשביל לסבר את האוזן אם מחיר ק"ג ענבים נמכר בשוק ב-5-6 ₪ אז אנחנו מוכרים ב- 8-9 ₪ לק"ג. מחיר גבוה יותר מכל השוק. אנחנו לא מוציאים מדונם יותר מ-800-900 ק"ג ענבים. יש לנו כרמים של קברנה סוביניון, קברנה פרנק, שיראז, מרלו, סנג'ובזה, ברברה, פינו נואר, גוורצטרמינר, ופינו גרי. אבי הוא הכורם.

אני מיד אחרי השחרור מצה"ל ואני כיום בן 25, התחלתי ללמוד. היום אני ממשיך את לימודיי באוהלו בשלוחה של מכללת בולט ואני עדיין לומד ולומד.

את היינות הראשונים ביקב התחלנו להוציא ב- 2006, הבציר הראשון היינן דאז היה יריב לביא. בציר 2008 היין הוא כבר כולו שלי והלאה. אני עובד עם איתי להט כיועץ.

היינות : לוריא רוסו זהו בלנד של 40% סנג'ובזה, 20% ברברה ו-40% קברנה סוביניון, היין התיישן 18 חודש בחביות עץ חדשות. יין ייחודי בבלנד של הענבים היין לא שגרתי בסגנון שלו. היין מאוד מזכיר בארומה ובטעמים יינות איטלקיים והוא בהחלט מפתיע לטובה בפירותיות בולטת, חמיצות טבעית תומכת, מאוד ארומאטי. יקב רשמי טעימה – לוריא רוסו 2008 – יין שתי ועכשווי פירותי ונגיש, החמיצות בו אחרת ושונה, כזו הבאה טבעית מענבי הסנג'ובזה והברברה, ארומה פרחונית, הקברנה סוביניון תרם נפח וגב ועמוד שדרה ותחושה של מלאות של גוף, מאפייני יין איטלקי אבל עם הרבה יותר מורכבות וגוף וסיומת טאנית ארוכה ומושכת שסוגרת אותו.

 

 

היין השני הגראנד ויטאל הוא למעשה יין הדגל של היקב. הוא הושק  לפני כשלושה שבועות. היין השתבח 20 חודשים בחביות עץ חדשות. הפרי ביינות שלנו מאוד עוצמתי זה דורש מאתנו חודשי יישון ארוכים בחבית. רשמי טעימה – יקב לוריא גראנד ויטאל 2008 – יין שמתאים ליישון ולשמירה ארוכה, האף מעט מאופק מבקש להשתחרר בדיקנטר, גוף עשיר ומלא ארומה עשירה ומתובלנת עושר של פרי טעמי פירות יער שחורים בולטים, מרקם אלגנטי ומורכב. היין מאוד עוצמתי כזה שיתעגל עם האוכל.

יש לנו גם יין שנמכר רק ביקב הוא נקרא הינון היין יצא לנו צעיר וקל בגלל שלא מיציתי בו את כל הפוטנציאל של הענבים, היין הזה התיישן 6 חודשים.

 

בזכות איכות הענבים שלנו קורה שלא אחת יקבי בוטיק לוקחים מאתנו טון של ענבי קברנה סוביניון, טון של מרלו ואו טון של ענבי שיראז אותם הם מוהלים אצלם ביקב בענבים אחרים משלהם וזאת על מנת לחזק את היינות שלהם.

אני חושב שמה שמייחד את יקב לוריא הבסיס שלנו זה הכרם והפרי האיכותי. תראה, אפשר להשקיע בחביות הכי איכותיות וישנם הרבה יקבים שעושים את זה. אפשר להשקיע בציוד טכנולוגי ומיכון מתקדם גם כאן למי שיש הון ישקיע בציוד, כולם יכולים לעשות את זה בסופו של דבר ולפיכך הייחודיות מגיעה מהענבים.

השנה היקב מרחיב את סל מוצריו ובשבוע הבא אני בוצר בבציר 2011, גוורצטרמינר ושרדונה שאותו שאני מייצר בשיטת סור-לי עם חבית מסתובבת עם ספירלת קירור ומתחילת התסיסה היין כבר נמצא בחבית. בסך הכול יתווספו לשניים האדומים שניים לבנים זה פרט להינון שכפי שציינתי הוא יין צעיר שנמכר רק ביקב.

טווח המחירים: הרוסו נמכר במבצע חג ב- 85 ₪ במקום כרגיל בכ- 100-120 ₪ לצרכן. הגראנד ויטאל נמכר במבצע חג ב- 165 ₪ במקום ב- 180 ₪. מכל יין נעשו ביקב 10,000 בקבוקים. נותרו  מהם לא רבים."

חברת "בין הכרמים" ע"י גיא הבעלים ודורון מנהל השיווק, ועוד נציג בצפון הארץ, היא חברת השיווק וההפצה של היקב והיא מקיימת מערך נרחב בכל רחבי הארץ פרט לאילת כרגע.

תפיסת העולם של גידי סיידא היינן הצעיר מושתתת על איכות הפרי בכרם  ושמירה על מה שהכרם נתן לו. הוא חושב שהתחרות בין היינות הטובים בקטגוריה של יינות הדגל והרזרב של היקבים היא טובה היא חשובה והיא חיונית לתעשיית היין בארץ וטוב שכך. אצלו הכרם נמצא בפרונט.

היקב מייצר גם מיצי פירות טבעיים לחלוטין מיץ רימונים ללא חומר משמר הלקוחות בעיקר הם אנשים הצורכים את הנוזל בכדי להתחזק ולהתרפא ממחלות. מיץ תפוחים העשוי מתפוחי גראנד סמית. שניהם ב-20- לליטר.

היינות כשרים בהשגחת ועד הכשרות או.קיי. ללא חשש טבל ערלה ושביעית

יקב לוריא

046980105 גידי סיידא 0525254570

מושב ספסופה ד.נ מרום הגליל 13875

[email protected]

WWW.LUERIAWINERY.COM

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top