חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב אור הגנוז – הר סיני – יין קינוח מחוזק בסגנון קהור קברנה סוביניון – מרלו – 2014 – יין ייחודי ומיוחד. אל תרשו לעצמכם לשתות אותו לבד.

cid_330cd4be-a43e-4dcf-8b39-2b897c449614

נו טוב…אתם כבר יודעים שאני אוהב אותם מתוקים. יינות שאת החך, את בית החזה והכי חשוב את הטועמים ואת חמימות הלב הם מפנקים. 2 יינות מחוזקים בסגנון פורט הוצאתי השבוע ממרבצם אצלי במחסן היין לחמם את בני הבית והאורחים ביין מתוק לצד הקינוחים. בואו ותצטרפו אלי לטעימה.

דבר היקב: לאחר מחקר מעמיק של עשרות שנים, בהן בחנו כל רגב אדמה, כל מדרון וכל שנת בציר אשר שונה מקודמתה, הבדלנו בין הכרמים והחלקות ויצרנו יין ייחודי אשר מאפיין את תבנית נוף מולדתו בצורה נאמנה.

יין הר סיני בסגנון קהור מיוצר בטכנולוגיה עתיקה ושילוב של ציוד ומכשור חדיש ומודרני. היין מופק מענבי קברנה סוביניון ומרלו, מכרמי היקב, אשר הגיעו לבשלות אופטימלית, נבצרו ידנית עם שחר ומיד הופרדו והוקפאו ביקב בסביבה מבוקרת למשך 3 ימים. לאחר הליך מיצוי, מיץ הענבים חומם על אש טבעית פתוחה של עצי זית ולאחר התסיסה היין יושן בחביות עץ אלון צרפתיות תחת כיפת השמיים במשך 12 חודשים.

מפרט טכני:

סוג: יין קינוח אדום מתוק (בסגנון "קהור")

יין אדום מתוק בשיטת "קהור", צרפת. הענבים ליין נבצרו בבציר מאוחר ב- 29 בריקס בחלקה אחת של קברנה סוביניון, יבול נמוך של 350 ק"ג לדונם. הקפאה תחילה, בישול על עצי זית בהמשך, ויישון בחביות בחוץ. יין ללא מגבלת התיישנות.

אומר על היין יהודה כמיסה היינן: "הגעתי אל ההר סיני במקרה. ביין קהור מבשלים את התירוש ב'בן מרי' (סיר בתוך סיר מים). ניסינו ולא הצלחנו. החלטנו לא לזרוק את הענבים, אלא חיממנו אותם – לא בישלנו – ויצא היין כפי שהוא. זה לא יין מבושל. היין מרוכז פעמיים. פעם אחת מהקפאת ענבים במשך שלושה ימים ופעם שנייה מהריכוז בחימום, ולאחר מכן היין עבר יישון במשך 12 חודשים בחביות בחוץ".

זנים: קברנה סוביניון, בתוספת מרלו, ללא פירוט אחוזי הרכב הזנים.

רשמי טעימה שלי: יצא לי השבוע, לשלוף ממרבצם אצלי במחסן היין 2 בקבוקי יין קינוח מחוזק של יקב אור הגנוז. האחד הר מירון יין בסגנון פורט מבציר 2014, והשני הר סיני יין קינוח מתוק בסגנון קהור. מבין השניים זה היין המועדף עלי. מצאתי בו מבנה, מורכבות ועומק. שפע של פרי יער שחור ודחוס, פה ליקרי משהו, עוגת פירות עשירה בפירות יבשים בדגש על צימוקים, תאנים, חרובים ושזיפים שחורים מיובשים לצד שוקולד כהה, קרמל, תבלינים, נגיעות אדמתיות וטאנינים מאובקים, וסיומת ארוכה. יופי של יין ייחודי ומיוחד. אל תרשו לעצמכם לשתות אותו לבד.

אזור גידול: מרום הגליל

בציר: 2014

כוהל: 15%

קלוריות: 92 קק"ל ל – 100 מ"ל

בריקס: 29

חומצה: g/l 4.9

PH: 3.75

משקל סגולי: 1.045

טמפ' תסיסה: 10°C – 14°C

זמן תסיסה: 37 ימים

התיישנות בחבית עץ אלון צרפתי: 12 חודשים – תחת כיפת השמיים

טמפ' הגשה מומלצת: 14°C – 16°C

הערות טעימה מטעם היקב:

הר סיני 2014 הינו יין קינוח אדום עשוי מענבי קברנה סוביניון ומרלו, צבעו אדום – בורדו עמוק, ארומה של צימוקים, דובדבנים, שזיפים, פולי קפה, עץ אלון קלוי ושוקולד. טעמו מלא, רך ומורכב וסיומת מרשימה, ארוכה ונעימה.

יינן: יהודה כמיסה

כשר לפסח בהשגחת הבד"צ ירושלים של העדה החרדית – לא מבושל

תאריך מילוי: אפריל 2016

מחיר לצרכן: 95 ₪. – יופי של תמורה.

יקב 'אור הגנוז', הנו יקב בוטיק אשר הוקם בשנת 2005 בלב אזור היין, למרגלות הר מירון. היקב מנוהל ע"י הישוב החרדי-שיתופי אור הגנוז, המנהל את אורח חייו עפ"י הרעיון שיתופי-קיבוצי שמעודד אורח חיים של עבודה לצד לימוד פנימיות התורה. כל עובדי היקב הם תושבי היישוב.

יינות יקב 'אור הגנוז' מבוססים על כרמים ותיקים אשר גדלים באזורי היין האיכותיים בארץ. מרכז המבקרים של היקב ממוקם בישוב אור הגנוז אל מול כרמי היקב ונופו של הר מירון.

בעלי יקב "אור הגנוז" מדגישים יותר מכל את המשפט שאומר: "יין טוב מתחיל בכרם". כרמים אלו, בעלי היסטוריה של מאות שנים, ממוקמים בגבהים שבין 700-900 מטרים מעל פני הים, נהנים מהאקלים הייחודי של אזור מרום הגליל, המתאים בעיקר לגידול זני ענבי איכות.

 השילוב המנצח בין אזור הכרמים האיכותי, רמת המיון הממוקדת וניסיון הרב של יינן היקב מעניק ליינות 'אור הגנוז' את הטעמים והניחוחות המייחדים אותם.

מתחילת דרכו התחייב יקב 'אור הגנוז' לייצור יינות איכותיים ברמה בינלאומית, זאת מבלי לאבד את האווירה הכפרית והחקלאית המאפיינת את האזור.

הכרמים, הגפנים והענבים נבחרים וממוינים על פי רמות האיכות, כך שלכל יין יש את האופי האישי שלו.

download-1יקב אור הגנוז

13909
ד.נ. מרום הגליל, ישראל

יקב : 04-6990836

[email protected]

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top