חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב סומק – יקב ידידותי לטבעונים – עם המלצה ל-6 – יינות 2 לבנים ו – 4 אדומים לכבוד ראש השנה וחגי תשריי שבפתח

אני מודה ומתוודה, שכבר די הרבה זמן לא טעמתי את היינות של יקב סומק. אני גם מודה שמאז ביקורי האחרון ביקב עם חבריי חברי חוג היין, זכרתי בחיכי את טעמם הנפלא של היינות ורשמתי לעצמי, איזו התלהבות רבה גילו כל חבריי מהיינות של היקב ואני יודע שהם לא היחידים. בדבר אחד אני בטוח, יקב לא בונה לעצמו שם מבלי שהוא מציג קבלות והיינות של סומק מציגים איכות עיקבית לכל אורך הדרך. יקב סומק הוא היקב בוטיק היחיד בארץ בעל אישור טבעונות מטעם אירגון הטבעונות הבינלאומי – The Vegan Society. היקב אינו כשר. יקב סומק הוקם בשנת 2002 ע"י ברק והילה דהאן, במטרה לייצר יין ברמה הגבוהה ביותר מכרמי המשפחה. ברק, דור חמישי לכורמים בזכרון יעקב.  יקב סומק הוא יקב משפחתי הממוקם במרכז המושבה זכרון יעקב. כרמי המשפחה נטועים באזור בקעת-הנדיב, ומעובדים ע"י משפחת דהאן מאז שנת 1882, באמונה כי מדובר באזור איכותי וייחודי לגידול ענביי יין. הייננית של היקב הנה הילה הנשואה לברק, שסיימה תואר ראשון בחקלאות מהאוניברסיטה העברית ונסעה לאוסטרליה על מנת להמשיך להעמיק את הידע היינני והמקצועי של עשיית היין והשלימה תואר שני בייננות באוניברסיטת אדלייד. עזר כנגדה וידו בכל. המוטו של משפחת דהאן הוא : "כל בקבוק יין של יקב סומק שנפתח הוא סופו של תהליך מהנה וארוך בו חברו האדמה, השמש, הגשמים והרוחות, לעבודת כפיים תשומת לב קפדנית, ואהבת היין." בכרמי היקב נטועים הזנים: אדומים – קריניאן, קברנה פרנק, מרלו, סירה, מלבק, גראנש, מורוודרה ופטי ורדו.  לבנים – שרדונה, רוסאן, שנין בלאן וויונייה. לכבוד ראש השנה וחגי תשריי שבפתח, יקב סומק ממליץ על 6 יינות מפורטפוליו היינות המכובד של היקב. 2 לבנים ו – 4 אדומים. כמה מהם, הותירו אותי עם חוויית טעימה, אותה הייתי מגדיר כמרגשת.

יקב סומק סירה 2011

רשמי טעימה שלי : אפתח ואומר שמדובר ביופי של יין. נוכח ומאסיבי. כזה ששולחן החג עם המנות העקריות ישתגעו עליו. הגוף בינוני עד מלא. הפה עשיר, עסיסי, נתמך בחומציות נהדרת. היין מציג הרמוניה עסיסית, שופעת חך. לצד מירקם עשיר, של תבלינים כמו, ציפורן והל, ופירות יער שחורים ובשלים, ונגיעות אדמתיות, עם קפה אספרסו ושוקולד מריר, שלוקחים אותך לכיוון הסיומת הארוכה. 

סוג היין יין אדום יבש

הרכב זני יין זה הופק מ- 100% ענבי סירה הגדלים בכרם המשפחתי באזור זיכרון יעקב.

התיישנות בחביות היין התיישן במשך 24 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי

אלכוהול 14%

כשר לא

ידידותי לטבעונים כן

מחיר לצרכן 100 ש"ח.

יקב סומק "כרם 13" בציר 2011 (נקרא על שם הכרם בו מטופחים הכרמים, למרגלות זכרון יעקב). מדובר ביין דגל פרימיום נוסף שמצטרף ליין הדגל "בקעת הנדיב". ה"כרם 13"יוצר בכמות מוגבלת

רשמי טעימה שלי: שילוב זנים שאנחנו הישראלים איננו מורגלים אליו ביום יום. הצבע מעט בהיר, באף, ארומות פרחוניות ובשרניות לצד גרגרי יער, פרי אדום, פלפל שחור ותיבול.  בפה, הגוף מלא. הטאנינים נעימים, רכים. הנוכחות של הפרי מורכבת, מרוכזת ועוצמתית, נוגעת בתיבול ייחודי, מפולפל ושונה. הסיומת חלקה, ארוכה, מתקתקה משהו. ייחודית. יין נהדר. מקסים בעיניי.  לא פחות.

סוג היין יין אדום יבש

הרכב זני יין זה הופק מענבי גראנאש ומורבדר הגדלים בכרם המשפחתי באזור זיכרון יעקב

התיישנות בחביות 24 חודשים

אלכוהול 14%

ידידותי לטבעונים כן

כשר לא

מחיר לצרכן 185 ש"ח.

יקב סומק "בקעת הנדיב" 2010

רשמי טעימה שלי: כמה פעמים יצא לכם לומר על יין כלשהו "וואו". כמה פעמים טעמתם יין שעשה לכם כל כך טוב שרציתם לחבק את הבקבוק או כמוני לקלל את עצמך שפתחת אותו ולא השארת אותו לפתיחה באיזה אירוע מכובד.  אני אוהב אותם "כבדים", "שריריים" נוכחים ובעלי גוף, בעלי אופי, ואמירה. עוצמתיות ופרי עשיר, בולט לפנים, מתובל, עם הרגשה שאתה יכול "ללעוס" את תכולת החך הרחבה, עם חמיצות ראויה תומכת גוו ומאוזנת היטב וסיומת ארוכה, ארוכה, מתמשכת ומענגת. איזה יופי של יין. "וואו" כבר אמרתי? 

סוג היין יין אדום יבש

הרכב זני יין זה הופק מענבי קברנה פרנק, פטי וורדו, וקריניאן, הגדלים בכרם המשפחתי באזור זכרון יעקב.

התיישנות בחביות 30 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי

אלכוהול 14%

כשר לא

ידידותי לטבעונים כן

מחיר לצרכן 160 ש"ח.

יקב סומק קריניאן 2012

רשמי טעימה שלי: מביני עניין ויודעי יין מקשרים בארץ את שם זן הענבים "זינפנדל" עם היינן זאב דוניה בסוסון ים. כך הדבר כשאומרים את שם זן הענבים "קריניאן" אסוציטיבית הוא מתקשר ליקב סומק, כך גם ליקב ויתקין, ואין להתפלא על הסמיכות הגיאוגרפית בין ויתקין לסומק. הקריניאן של יקב סומק, כך גם היין הזה, מביא עמו כבר "מסורת" קריניאנית של יין זני עשוי נכון ומהטובים בישראל או לפחות בין השניים הכי טובים שבנמצא בישראל. הנשען על ענבי קריניאן מחלקה יחידנית SINGEL VINYARD בת מעל 40 שנה! באזור זיכרון יעקב. מצאתי בו אלגנטיות, וים תיכוניות, ומורכבות, ותיבול, ופרי נהדר, חומציות תומכת ואיזון מצוין. יופי של יין. תענוג. לא פחות.

סוג היין יין אדום יבש

הרכב זני יין זה הופק מ- 100% ענבי קריניאן הגדלים בכרם המשפחתי ענבי קריניאן מחלקה יחידנית בת מעל 40 שנה באזור זיכרון יעקב.

התיישנות בחביות

אלכוהול 14.5%

כשר לא

ידידותי לטבעונים כן

מחיר לצרכן 125 ש"ח.

יקב סומק שרדונה 2014

רשמי טעימה שלי: שרדונה מדויק ועשוי היטב. אף, לימוני ועשבוני מאוד ארומאטי ורענן, מביא עמו אננס, ותפוח ואגס, לצד תבלינים. פה, עשיר. אלגנטי. פרי מצוין ועשיר ממלא את החך. נגיעה חמאתית. מורכבות, פירותיות וחומציות מצוינת תומכת גוו, באיזון נהדר. סיומת ארוכה מהנה מאוד.

סוג היין יין לבן יבש

הרכב זני היין הופק מ- 100% ענבי שרדונה הגדלים בכרם המשפחתי באזור זכרון יעקב

אלכוהול 14%

התיישנות בחביות כ-12 חודשים בחביות עץ אלון גדולות, עבר תסיסה מלולאקטית חלקית והתיישן על שמרין בשיטת SUR LIE

כשר לא

ידידותי לטבעונים כן

מחיר לצרכן  85 ש"ח.

יקב סומק "הדרך הלבנה" 2014 ( נקרא על שם הדרך הרומית העתיקה החוצה את אזור הכרמים של בקעת הנדיב.)

רשמי טעימה שלי:

סוג היין יין לבן יבש

הרכב זני בלנד של ענבי רוסאן, שנין בלאן וויונייה הגדלים בכרם המשפחתי באזור זכרון יעקב.

רשמי טעימה שלי: יין לבן ה"מקפל בחובו" יכולות לחבור להרמוניה שלמה. מצד אחד פרחוניות ומתיקות של פרי, מצד שני חומציות טבעית ארומאטיות ורעננות ומצד שלישי טעמי קשת של פירות קיץ כתומים כמו משמש מיובש ומילון לצד ותבלינים כמו ג'ינג'ר והל ומצאתי גם ליים ואשכולית. הסיומת טובה.

אלכוהול 14.5%

התיישנות בחביות 12 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי

כשר לא

ידידותי לטבעונים כן

מחיר לצרכן 95 ש"ח.

 

יקב סומק

הרצל 16, זכרון יעקב. 

טל: 04-6397982,

נייד: 050-5346490/1 

דוא"ל: [email protected]

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top