חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב רקנאטי משיק בציר חדש ליינות הדגל – "ספיישל רזרב" – ספיישל רזרב אדום 2013 ספיישל רזרב לבן 2014 ומשיק בציר חדש ליין הישראלי הקדום "מראווי" 2015

בתאריך 17 ליוני משהו כמו חודש וחצי אחורה, קיימו אנשי יקב רקנאטי את האירוע החגיגי השנתי הנושא את הכותרת "טועמים את העתיד" במסגרת אירוע  זה, ניתנת לאורחים האפשרות לרכוש יינות עתידיים בהנחות משמעותיות של עד 35%. במשך שנים, אני מלווה עם רבים מחבריי חובבי היין את האירוע הזה ותמיד תמצאו אותי בין הראשונים להיכנס אל חדר החביות העצום והממוזג, היכן ששני יינות הדגל הספיישל ריזרב מוטעמים. לכך ישנן לא מעט סיבות אגואיסטיות ולו בשל העובדה שזמן קצר אחר כך, התור בכניסה לאולם הולך ומשתרך הולך ומתארך ולפיכך כמו בהרבה מקרים מי שמגיע בין הראשונים זוכה לטעימת בתולין, רגועה, נעימה, ממוזגת, חפה מקמצנות, ומי שראה אותי יודע, שאני לא מאלה שמיהרו לצאת את האולם והמטעימים מצדם לא מיהרו "לגרש" אותי שאצא החוצה. פועל יוצא מכך, שאת יינות הספיישל ריזרב המושקים, כבר יצא לי לטעום כבר קודם, ואני אשקר, אם אספר, שלא אהבתי את שניהם, ואני לא אשקר אם אספר, שאני מחזיק מסדרה זו, לא מעט יינות אצלי בבית במקרר. ספיישל רזרב אדום ולבן הינם יינות הדגל של היקב. יינות אלו מבטאים את המיטב שבכל שנת בציר, כלומר את החלקות שהניבו ענבים יוצאי דופן מהם יוצרים הייננים את היין הטוב ביותר בכל שנה ושנה, יין המייצג יקב, שנת בציר וטרואר.

גיל שצברג סמנכ"ל היקב ויינן, עידו לוינסון יינן ראשי, קובי ארביב יינן

יקב רקנאטי ספיישל רזרב אדום 2013

ספיישל רזרב אדום 2013 הינו יין בעל גוף מלא ועשיר ולו חומציות גבוהה ומאוזנת המעניקה יכולת התיישנות רבת שנים. ליין ניחוחות שוקולד ופירות יער, פלפל שחור ותבלינים ים תיכוניים. הרכב היין משתנה מבציר לבציר, וב-2013 הוא מורכב משילוב ייחודי של ענבי קברנה סוביניון מכרם קדיתא למרגלות הר מירון, עם ענבי סירה, מרסלאן וקריניאן.

רישמי טעימה שלי: כמו תמיד, אני "איש של יינות אדומים" והספיישל האדום, עושה לי את זה מחדש כל בציר ובציר. זהו יין מרשים. עם עומק נהדר, נוכח. מאוזן, מורכב ואלגנטי, עם אף כהה, מלא באופי, לעיתים נוגע בבשרניות, ופה שופע בפרי בשל, לא דחוס, נעים ורגוע, אם כי כרגע צעיר, חרף היותו נגיש לשתייה עכשווית. אבל מקיים הבטחה פוטנציאלית של יין נהדר. כמו תמיד, תירצו תקנו ותישתו. וכמו תמיד, תירצו, תשכיבו להתיישנות ולהשתבחות, ותמצאו כי השקעתם בתבונה ותקבלו גם בהמשך, תמורה נאמנה.

לאחר תסיסה במיכלים וסחיטה, היין עובר לחביות צרפתיות, כ-80% מהן חדשות. במהלך חודשי ההתיישנות הראשונים בחביות נשמרת תוצרת כל כרם בנפרד ולאחר מכן נערכת סדרת טעימות על מנת להחליט על הרכב הבלנד. עם סיום הרכבת הבלנד מוחזר היין לחביות להשלמת תקופת התיישנות של 18 חודשים, במהלכה הוא משתבח ומתעדן. על מנת לשמר את טעמיו הייחודיים בוקבק היין לאחר סינון גס בלבד והוא מוכן לשתייה כבר כעת אולם יתיישן היטב בבקבוק במהלך העשור הקרוב.

מחיר מומלץ לצרכן: 195 ₪

יקב רקנאטי ספיישל רזרב לבן 2014  (רוסאן/מרסאן)

ספיישל רזרב לבן 2014 הוא הבלנד הישראלי היחידי בו מככבים שני זנים ים תיכוניים יוצאי הדופן: רוסאן ומרסאן. זנים אלו מקורם בעמק הרון והשילוב בין המרסאן בעל הגוף המלא, והרוסאן המתובל, מפיק יין עשיר ומורכב במיוחד, ביטוי מקומי לשני זנים ים תיכוניים נפלאים.

רישמי טעימה שלי:  זהו יין מהנה מאוד "כייפי" אם תירצו. האף, ארומאטי ומורכב, מביא עמו נגיעות מינראליות, עשבוניות, והרבה תיבול נהדר, אולי גם במעט, קלייה ורמיזה מעושנת, עם פרי לבן בשל. הפה, טעים עם פרי לבן בשל, מגעו עשיר בפרי, נעים בחך, החבית נוכחת ומלטפת ברקע. חמיצות טובה מעניקה גוו ומשתלבת היטב במירקם כולו. זהו יין מאוזן, אלגנטי, מלא בנוכחות. הסיומת מתובלת וממושכת נעימה, נוגעת במרירות קלילה שחולפת. הגישו קר. יופי של יין.

לאחר סחיטה ותסיסה מבוקרת ואיטית, התיישנו היינות על משקעיהם משך שמונה חודשים בחביות עץ אלון צרפתי. על הבלנד הסופי הכולל 60% רוסאן ו 40% מרסאן הוחלט רק בתום תקופת היישון. בכדי לשמר את אופיו המורכב ואת החומציות הטבעית הגבוהה שבו, היין לא עבר כלל תסיסה מאלולקטית.

ליין גוף מלא ועשיר, חומציות טובה ומאוזנת וסיומת מורכבת וארוכה.

מחיר מומלץ לצרכן: 150 ₪.

ים תיכוני אמיתי: יקב רקנאטי משיק בציר חדש ליין הישראלי הקדום

"מראווי" 2015

כן. אתם יכולים להרים גבה. וכן. אתם יכולים לתהות תהיה על השם המוזר ועל הזן המוזר ולומר בקול רם שאף פעם לא שמעתם על זן ענבים הנקרא מראווי ועוד על זן שנחשב מאוד ארץ ישראלי. אולי, אם הייתי אומר לכם "חמדני" במקום מראווי, זה אולי היה מצלצל למישהו אצלכם אבל רק אם הוא נושק לגיל ה-70 והוא יליד הארץ, ואז אולי, הוא טעם פעם מהענבים האלה באיזו סוכה של איזה חקלאי פלסטיני. אמרתם יינות ים תיכוניים ויינות של מטבח ארץ ישראלי תואמי אוכל, אמרתם יקבי רקנאטי ויינני היקב גיל שצברג, עידו לוינסון וקובי ארביב, ממשיכים להעיז ולדחוף קדימה את המושג ואת המותג. המראווי הולך להכנס למסעדות וניחשתם נכון כיין של אוכל. הוא לא יין מורכב הוא גם לא ממש כזה שמשאיר לכם אפטר טייסט ארוך בפה, אבל חרף היותו "פשוט" ולא עשיר בטקסטורה, הוא מעניין, הוא טעים, ואני ממש לא יודע מאיפה הוא מביא איתו אף המזכיר ולו במעט את הפטרוליות של הריזלינגים שמעניקים לו נקודות זכות נוספות..גם האלכוהול שלו לא גבוה, וזה לגמרי בסדר באקלים שלנו, והוא בהחלט יכול להוות תמיכה רעננה למיני מאכלים. המשוכה היחידה שתצטרכו לחצות, היא מחירו של היין, אבל על ייחודיות עניין וסקרנות, אפשר גם לשלם.

"מראווי" הוא זן ענבים מקומי עתיק ויוצא דופן, ומוצאו ממש מכאן, מארץ ישראל. זהו אינו עוד זן בינלאומי שיובא לכאן בעבר, דוגמת זני הענבים שהביא איתו הברון רוטשילד, אלא אחד כזה שגדל באדמת המקום, שורשי, ואזכורים רציפים לנוכחותו ולאיכותו קיימים החל מהתקופה הרומית. בתקופת הכיבוש הממלוכי, ולאחריו העותמאני, השלטונות המקומיים אסרו על הכנת יין וכך זני הענבים הארץ-ישראליים ששימשו להכנת יין נכחדו לאיטם.

בזכות טעמו הנפלא, שרד המראווי את האיסורים, וכורמים המשיכו לגדלו, ליהנות מפריו הטעים וככל הנראה אף להכין ממנו יין בסתר. הזן כמעט נעלם כליל אבל בעזרתו של דר' שיבי דרורי החוקר את הזנים האבודים באזור, הצליחו ביקב רקנאטי למצוא כרם מראווי בודד אחד, שממנו מפיקים את היין הישראלי, כמו לפני 2,000 שנה.

יקב רקנאטי גאה להציג את הבציר החדש של המראווי, יין המביא עימו ביטוי טהור, עתיק וכן של טרואר ארץ-ישראלי, דרך זן חבוי, זן קדום ונפלא, הגדל פה ממש מאז ומעולם. מראווי 2015 תסס והתיישן כ-10 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי (חביות שאינן חדשות) והוא מתאפיין בארומת פרי הדר ובמינראליות יוצאת דופן.

מן המראווי 2015 יוצרו 3950 בקבוקים בלבד.

מחיר מומלץ לצרכן: 119 ₪.

יקבי רקנאטי

ת.ד. 12050 אזור תעשיה עמק חפר
טלפון: 04-6222288, פקס: 04-6228828
[email protected]

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top