חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב עגור – שוקי ישוב – יינן עם ביצים מנירוסטה !

אצל שוקי ישוב, היינן של "יקב עגור", השקט, הוא אחד הפרמטרים הכי חשובים הנחוצים בסביבתו הקרובה. 14 שנה הוא מתגורר עם רעייתו בבית שבמושב עגור אותו החליף בדירה שבעיר. הבית שבמושב, שבו בנה את ביתו, נטע את כרמו ובנה את אהבתו "יקב עגור" נמצאים בתוך השקט ויופיו של הטבע הגולמי. כשהתקשרתי אליו והודעתי, על כוונתי לבקר אותו, השיב: "תפסת אותי בזמן פנוי. בוא אני מחכה לך. נשתה קפה. עזוב אותך מיין"…

נו באמת !

ומצד שני, איך בכלל אני מתחיל להעלות על הכתב ולתמצת בשורות ובמשפטים מפגש בין חברים שהחל בחיבוק חם ואוהב ובשיחה על מרפסת הבית עם כוס קפה שחור של בוקר ונמשך שעתיים וחצי רצופות אחר כך ביקב ובכרם ועל שני בקבוקי יין.

החוכמה שבמפגש עם שוקי ישוב היא ההקשבה דהיינו לתת לשוקי לדבר, לפתוח את שתי האוזניים ולסתום את הפה. וגם אם החלטתם לדבר, טוב תעשו אם זה יהיה בטונים נמוכים. ואם בשאלות ששאלתם עסקינן, תוציאו שאלה ומכאן תהיו מוכנים להפליג עם שוקי למסע של תשובה והגיגים.

והאמינו לי. יש מה לשמוע ויש ממי ללמוד ויש ממי להסכית ולהחכים.

וכך, בעוד אנו יושבים על כוס קפה וכוסות של יין, אני מקשיב ושוקי מדבר, פה ושם אני יורה שאלה והוא לא מאפשר לי להכין אפילו עוד אחת, כי הוא כבר נמצא בעיצומה של התשובה והתשובות שלו באות מהמקום הכי נקי, הכי טהור, הכי מחושב והכי אמיתי ותוך כדי התשובה, רק הוא מרשה לעצמו לקטוע את קו דיבורו שלו, כשהוא אומר לי: "ששש…תקשיב לשקט"…ו"תראה את הנחליאלי הזה"…..

מבחינת היין ומבחינת היקב אליבא דה שוקי, לא השתנה דבר. שוקי עשה יין, שוקי עושה יין ושוקי יעשה יין. ומבחינתו זה מה שחשוב.

היקב עובר שינוי. ביום ההולדת ה- 11 של היקב לפני כשנה, הכריז היקב על כניסתם של משקיעים מחו"ל שביקשו להיכנס כשותפים ביקב, עם השקעה כספית מצדם בציוד ובמיכון ובפרסום ובתכנית עסקית שנפרשה לכמה שנים קדימה. היו שקראו לזה ציונות, היו שקראו לזה אהבה ליין לארץ ישראל, ליין של יקב עגור ולאיש מאחורי היין שוקי ישוב והיו שקראו לזה מיזם ותכנית עסקית המשלבת את הכול אבל כזו שבשורה התחתונה תסתכל על זה כאל ביזנס לכל דבר. זה השתנה והיקב עבר טלטלה והשותפות לא החזיקה ימים. לאלה שנכנסו ליקב בכל תרועה רמה כמשקיעים ושותפים נמאס והם החליטו לעזוב גם את כוונתם לנסות ולהשתקע בארץ למגורים ושנת הניסיון בעבורם הסתיימה. אל תחפשו סיבות ואל תנסו "לחפור" למה? הניחו לזה.

זה עדיין היה ונשאר היקב של שוקי. ועדיין היין הוא יין של שוקי. והוא זה שמעיד על עצמו "שוקי הוא ראש קשה". עימותים מקצועיים של מועצת מנהלים מול יינן בשאלות של עצמאות והחלטות מקצועיות, הם משהו ששוקי לא ידע אותם קודם. והוא לא מוכן לתת לאיש להתערב לו בעשיית היין. והוא מכנה את זה "בעיית מנהיגות" והוא דורש שהגבולות יהיו מסומנים, ברורים, ידועים לכל.

כבר כמה שנים שוקי מביט קדימה לטווחים ארוכים. יש לו תכנית ליין והיא מדברת על בלנד של סירה ומורבדרה. ושוקי אומר : "את היין הזה שאני עושה עכשיו ואני קורא לו "לים" אני צריך להצדיק. ואני זה שעושה את היין ואני זה שנתתי לו את שמו. לא פרסומאים ולא מועצת מנהלים. ואני בא ומוכיח אחרי כמה שנים שיש לי יין טוב וזה יין שיעשה טוב למי שישתה אותו ואני יודע שאני אשא ברכה בעמלי. אני חייב להוכיח. גם לעצמי. גם כמנהל עסק. אני חי פה אין לי מאיפה להפסיד ואף אחד לא רוצה להפסיד ואת מה שאני אומר לך, אני אומר לעצמי, חזור ואמור".  

שוקי אסיר תודה למשקיעים-שותפים. לדבריו, הם השקיעו במותג, הם השקיעו בפרסום, הם השקיעו בניהול והם השקיעו ביקב החדש השקעות נפלאות ומבורכות ועליהן שוקי אומר : "אני מברך אותם ומנשק אותם ואהיה אסיר תודה להם כל ימיי, גם אם הם עזבו. כי לא הייתי מגיע לאיפה שאני היום בלעדיהם." אבל….הוא אומר : "המיתוג, הביא עמו עלייה בביקוש ליין שלנו ואני כיקב, לא מצליח לעמוד בדרישה ובביקוש ואז מתכנסת מועצת מנהלים, שאין לי בה רוב…שמנסה להכתיב לי כיינן החלטות מקצועיות שימנפו כסף אבל עומדות בסתירה לאייך שאני עושה את היין שלי. ואז הם באים אליי המשקיעים שותפים שלי ואומרים לי: אנחנו נורא אוהבים את היקב, נורא אוהבים אותך, נורא אוהבים את היין שאתה עושה, אבל אנחנו  רוצים לצאת. וסופו של דבר, וזה לא יעזור כלום. אני המנהל"

שבועיים אחרי שהכריזו על תכנית עסקית לשלוש-ארבע שנים קדימה לגידול היקב להיקפי ייצור של 60,000 בקבוקים המשקיעים התחרטו.

שוקי ישוב הוא האחרון שהמונח "מכירת חיסול" יימצא בכלל בלקסיקון שלו. הוא אומר : "יקב עגור זה אני" והלוואי והייתי מספיק עשיר כדי לומר חברים, אני קונה אתכם נכנסתם ברוכים אתם בבואכם וברוכים תהיו בצאתכם אני לא בליגה שלכם. אני עושה יין ואמשיך לעשות יין כל ימי חיי זה הבית שלי וזה היקב שלי ומי שייפגע במוניטין של יקב עגור ויסנדל את האפשרות לעשות יין בבצירים 2011,2012,2013 ייכנס למלחמת עולם וכמי שכבר חווה מלחמה ולא רוצה מלחמה וכבר עבר מלחמה, אם צריך אין אלוהים.

בציר 2011 נעשה כולו בהשקעה עצמית של שוקי. כמות הבקבוקים היא שוות ערך לכ- 12,000 בקבוקים של יינות אדומים. המימון הגיע בזכות מכירתם של חביות יין שלמות ותשלום עליהן מראש. השליטה חוזרת לידיו של שוקי, המיצוב של היקב ממשיך להישמר גבוה ומלאי היין הנמצא ביקב מכסה את ההשקעה של השותפים. שוקי אומר : "אני פתוח כספר גלוי וידיי נקיות. כזה אני. השותפות עם המשקיעים, נעשתה בידידות ומי שבא לבנות עם כוונות טובות ועם רצון להשתקע לא ייתן ידו להרוס את שבנה. אני הממשיך. החברים מפלוגת הצנחנים ששרתו עם שוקי בצבא וחובבי היין שאוהבים את שוקי ישוב ואת יקב עגור ואת היין שהוא עושה, מעניקים לשוקי מטרייה של הגנה וגם חיבוק אוהד.

שוקי, משמש כמרצה בבית הספר ליין שורק של ניר שחם. סדרת ההרצאות שהוא מעביר במסגרת זו, מבוקשת מאוד והנושא שלה "אתיקה ואסטטיקה בעשיית יין" שם הוא מדבר על מנהיגות של ייננים.

לדבריו: "יינן זה סוג של חיה שזה לא משנה אם זה היינן אבי פלדשטיין מול שמואל בוקסר, או שוקי ישוב מול מועצת המנהלים, או היינן מיכה ועדיה ביקב הרי גליל מול הנהלת היקב, או הייננית נעמה מועלם מול הבעלים של יקב דלתון ועוד, אל תיכנס לתחום הזה של להיות יינן שכיר ביקב, אם אין לך ביצים מנירוסטה. לא מיכלים. ביצים. כי אתה צריך לעמוד מול כוחות שוק במשבר וכשאתה מגיע לצומת של החלטות ואתה בסך הכול שכיר מושתן ומרוויח אולי בדרגת השכר מרוויח הכי פחות, אתה צריך להיות מסוגל שני דברים. או בכוח הלשון האינטלקט והמנהיגות שלך לבוא ולהכתיב לכוחות שוק אימתניים לאן אתה רוצה ללכת כשאף אחד לא מבין על מה אתה מדבר ולשמור על העצמאות שלך. זה לא רק ביין, זה נכון גם בהמון מקצועות. ואת זה, אני נסה להעביר לתלמידים בבית הספר ליין. לעשות יין ברמת הנוסחא, אפשר לקרוא בספרות ואפשר להיכנס לאינטרנט ולהוריד את החכמה כולה אבל תדעו לכם שיינן צריך להיות טיפוס. ומה הופך אותו לטיפוס? זה היכולת שלו להלחם כשצריך להגן על עקרונותיו ועצמאותו המקצועית."

שיחה ארוכה וממושכת ניהלנו ואין כמו כוס של יין טוב במזג אוויר נפלא ללגום מול הכרם.

יקב עגור בלאנקה 2010 – היין עשוי מבלנד של כמעט חצי חצי של ענבי יוהנסברג ריזלינג, ו- ויונייה מ-3 – תסיסות נפרדות של שלוש חלקות שונות של ויונייה ותסיסה של יוהנסבורג ריזלינג . האף ארומאטי עם פרחוניות, פרי טרופי, חמצמצות, פריכות ורעננות.

יקב עגור שמירה מיוחדת יין ארכיון מבציר 2003 – שלפתי את היין באקראי. שוקי שאל : "מה לקחת?" הראיתי לו את הבקבוק. הוא אמר: "בוא ונפתח. ככה בלי הכנה מיוחדת בוא ותראה מה יין של יקב עגור יודע לתת". היין עשוי מ- 85% ענבי קברנה סוביניון ו- 15% ענבי מרלו שהופק מחלקת כרם מיוחדת הנטועה בהרי יהודה. היין בוקבק בחודש אוגוסט 2005 ונעשו ממנו בסך הכול 1400 בקבוקים. באף, ארומה של פירות יער שחורים,עשבי תיבול ותבלינים בעטיפה רכה מאוד של טאנינים שהתרככו עד כדי קטיפה מלטפת. 20 חודשי היישון בחביות, החומציות התומכת והפרי המצוין, מחזיקים ביין וככל שהוא נפתח בכוס עולה מורכבותם של הטעמים והארומות מביאים עמם שוקולד מריר איכותי וכוס קפה אספרסו ורמיזות של טבק ועץ אלון. איזה יופי של יין ואיזו התבגרות והשתבחות מכובדת.

 

יקב עגור
מושב עגור, משק 17
עמק האלה, ישראל
טלפון: 02-9995423
פקס: 02-9992088
אימייל: [email protected]

 

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top