חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב סומק ממליץ על "בקעת הנדיב" 2012 ו"כרם 13" 2013, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי.

יקב סומק הוקם בשנת 2002 ע"י ברק והילה דהאן, במטרה לייצר יין ברמה הגבוהה ביותר מכרמי המשפחה.
ברק, דור חמישי לכורמים בזיכרון יעקב, גדל כששורשיו נטועים עמוק במסורת המשפחתית והאהבה ליין טבועה בו מאז ומעולם. היכרותו האינטימית עם כל חלקה וגפן ונחישותו לשלב שיטות עבודה ידניות מסורתיות על מנת להפיק את המיטב מהכרמים, מביאה לתוצאות מדהימות באיכות הענבים של היקב. היינות ביקב סומק מיוצרים ללא שימוש במרכיבים מן החי ולכן קיבלו את תו Vegan Friendly. נגישותו של היקב לכרמים שבבעלות המשפחה והמטופלים באופן אישי על ידי ברק דהאן בעלה של הילה ייננית היקב, האירוח האישי, מרכז המבקרים האינטימי והמטופח, חדר הטעימות ועבודתה המוקפדת של הילה, באים לידי ביטוי ביינות היקב שמושך אליו קהל רב של שוחרי וחובבי יין מהארץ ומחו"ל. יקב סומק ממליץ על זוג יינות פרימיום אדומים יבשים הנמצאים עתה בחנויות היין, וטוב ונכון תעשו אם תשימו עליהם יד והם יקב סומק "בקעת הנדיב" 2012 ו- יקב סומק"כרם 13" 2013, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי.

הייננית הילה דהאן, סיימה תואר ראשון בחקלאות מהאוניברסיטה העברית ונסעה לאוסטרליה על מנת להמשיך להעמיק את הידע היינני והמקצועי של עשיית היין והשלימה תואר שני בייננות באוניברסיטת אדלייד. השילוב בין השניים מביא ליקב מסורת, ידע וניסיון של גידול הכרמים באזור זיכרון יעקב, יחד עם ידע טכנולוגי ויינני.
העבודה ביקב מתבצעת בשיתוף פעולה מלא של השניים כאשר מילת המפתח היא מקצוענות ללא פשרות והנאה בעשייה. ביקב סומק מאמינים, בכורמות בלתי מתפשרת המאפשרת לענבים להגיע לאיכויות גבוהות במיוחד ומתבטאת בכל יין, האוצר בתוכו את הטבע והטרואר האופייניים לאזור בקעת הנדיב.

כרמי היקב נמצאים באזור בקעת הנדיב למרגלות זיכרון יעקב ואותן החלקות מעובדות ע"י המשפחה מאז שנת 1882.
מסורת טיפוח הכרמים העוברת מדור לדור מקנה ניסיון רב בגידול ובהכרת הטרואר המקומי.
הטיפול המיוחד בגפנים, זמירה קפדנית, דילול והשקיה מועטה מביאים ליבולים נמוכים ולאיכות ענבים גבוהה במיוחד.

יקב סומק כרם 13 בציר 2013

רשמי טעימה שלי: באף, ניחוחות גבישיים פרחוניים של לבנדר סגול, עם רמזים לאדמה. האף מפתה ומתובל, עם רמזים של עשבי תיבול מיובשים, קליפת הדר, דובדבן ותות. בפה, הגוף בינוני פלוס, פועל על החך. חומציות טובה, משולבת עם פירות אדומים. היין מאוזן להפליא ומורכב רבדים. הסיומת טובה ארוכה ומתמשכת.

סוג היין: אדום יבש

הרכב היין: היין עשוי מענבי גראנאש ומורבדר הגדלים בכרם המשפחתי באזור זיכרון יעקב.

תיאור היקב את היין: נקרא על שם הכרם בו מטופחים הכרמים למרגלות זיכרון יעקב.

אלכוהול: 14%

כשר: לא

מחיר מומלץ לצרכן: 145 ₪.

יקב סומק בקעת הנדיב 2012

רשמי טעימה שלי: צבע, אודם כהה עמוק, עם רמזים של גווני סגול. באף, אבקת שוקולד כהה, עם רמזים של פירות יער שחורים, פלפל שחור ונגיעות קלייה, אוכמניות ובשומת פריחת לילך, נגיעה ירקרקה ועשבי תיבול, כמו ערער ומרווה. בפה, גוף מלא, כניסה רכה המתפתחת על חומציות טובה, עם טאנינים רכים. פרי נהדר, גרגרי יער צפופים כדובדבנים, אוכמניות, שזיפים כהים. מבנה נהדר. עקבות של עץ אלון. סיומת ארוכה וממושכת.

סוג היין: אדום יבש

הרכב היין: היין עשוי מענבי קברנה פרנק, פטי וורדו, וקריניאן, הגדלים בכרם המשפחתי באזור זיכרון יעקב.

תיאור היקב את היין: צבע אדום יפיפה, ארומות של שזיפים סגולים, פירות יער שחורים ואספרסו. גוף מלא ועשיר. טאנינים מוצקים, חמיצות ראויה, בשרנות וסיומת ארוכה ומודגשת.

התיישנות: בחביות עץ אלון צרפתי 36 חודש

מחיר מומלץ לצרכן: 160 ₪.

כשר: לא

אלכוהול: 15%

היינות ביקב סומק מיוצרים ללא שימוש במרכיבים מן החי ולכן קיבלו את תו Vegan Friendly

יקב סומק

04-6397982
050-5346491
[email protected]
הרצל 16, זיכרון יעקב

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top