חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב הבוטיק גרוס ממליץ על יין הדגל "שוהם" BLACK ONYX 2014 לכבוד פריחת האביב שולחן חג הפסח וראשיתו של הקיץ

כבר תקופה די ארוכה אני מלווה את ידידי היינן יהודה גרוס, היינן והבעלים של יקב הבוטיק גרוס. אני אוהב את הצניעות שלו מחד, ואת הבולטות של היינות שלו באירועי הטעמה כמו "תערוכת היין הכשר בירושלים" או "תערוכת סומלייה" או אז אתה יכול לראות המון רב ממלא את עמדת ההטעמה ואתה לא יכול שלא לשמוע את ההתרשמות החיובית עד כדי מתלהבת מהסובבים. יהודה היינן אינו חושש מלעשות את יינותיו "מלאים", "כבדים" ועשירים בפרי עסיסי (בדיוק כמו שאני אוהב). יהודה גרוס, דור שני למשפחת מגדלי אתרוגים נחשף ליין וליין איכותי של יקב מרגלית, בעת שהיקב שכן בתוך פרדס באזור חדרה, שם למשפחת גרוס יש פרדסי אתרוגים, כאן החלה האהבה, מכאן התפתחה הסקרנות, חולפות להם שנים, וב- 2011 החליט יהודה שהוא בשל מספיק לעשות יין בעצמו במבנה בתוך חצר בית המשפחה בפתח תקווה. 10,000 בקבוקים ייצר יהודה בשנה הראשונה, לא לפני שהטעים ותיקן ושינה ולמד מכל מלוויו ומוריו, ואלה, חבריו, ומכרי המשפחה, היו הראשנים שדאגו שמלאי היינות פשוט ייעלם. זוהי לי הפעם השנייה שאני מסקר את יין הדגל שוהם BLACK ONYX. בפעם הקודמת זה היה יין משנת הבציר 2013 והפעם אני טועם ומסקר עבורכם את בציר 2014. נוהגים לומר ש"סוס מנצח לא מחליפים" ואם תכתבו בגוגל את שם היין והיקב, תגלו עד כמה היין מבוקש ונחשב בשוק היין הכשר בחו"ל ואת מחיר היין בדולרים. מדובר ביין דגל מהודר, רב נוכחות המגיע באריזת קרטון שחורה ומהודרת נושאת את הלוגו של יקב גרוס באותיות זהב. יקב הבוטיק גרוס ממליץ על יין הדגל "שוהם" BLACK ONYX 2014 לכבוד פריחת האביב שולחן חג הפסח וראשיתו של הקיץ.

יקב גרוס BLACK ONYX 2014

רשמי טעימה שלי: בשעה שיקבים רבים בארץ לרבות חלק מהיקבים הגדולים והמסחריים בחרו הפסח הזה לצאת עם מגוון יינות זולים של 3-4 בקבוקים ב- 100 שקלים, בתחרות על כיסו של הצרכן, יסלחו לי כל אותם צרכנים שמבקשים לעצמם "לכבד" את שולחן החג שלהם ביינות זולים, מאחר ואני הולך לכתוב כאן על יין לא זול. 150 שקלים עולה יין הדגל הפרימיום של יקב הבוטיק גרוס ואם תשאלו אותי לנוכח עסקת החבילה המוצעת כאן של מארז מהודר, בקבוק מפואר ויין נהדר, המחיר המבוקש כאן בעבורו אינו יקר. כי בשעה שאתם מעמידים בקבוק יין שכזה על שולחן החג, הוא מפאר ומהדר בנוכחותו את שולחן החג, וכשאתם מוזגים ממנו אל כוסות היין, מביטים בצבעו הכהה והעמוק, מתלהבים מהארומות העולות ממנו אל אפכם ומטעמו העשיר שילווה עבורכם את המנה העיקרית, אתם תביטו אל היין, אתם תדברו איתו, עליו, ותכירו בערכו. צבעו אדום כהה, עמוק, נוטה לאטום. השוליים בוהקים. באף, פרי יער שחור וכחול. שזיף בשל. דובדבן שחור. נגיעות קאסיס, ועשבוניות. בפה, זהו יין ״כבד״, "רחב", "עבה", מאוד "קברנאי" ו-"שרירי", שמעניק תחושה ״לעיסה״. הגוף מלא. החמיצות נוכחת. אלגנטיות. מורכבות, עומק ועושר של פרי. איזונו נאה, נוכחותם של פירות יער אדומים ושחורים בולטת לטובה בעסיסיות שממלאה את החך, מסגירה תחושה נעימה, טעימה, של מתקתקות פרי ואלכוהול ושגם לוקחת לסיומת מלטפת ארוכה וממושכת. יופי של יין.

הרכב היין: 96% ענבי קברנה סוביניון ו- 4% ענבי קברנה פרנק

הכרמים: הענבים ליין זה נבצרו משתי חלקות כרם ייחודיות בפלאטו בגובה 790 מטר של כרם קדיתא שבגליל העליון תנובת הכרם היא אורגנית, כמעט נטולת השקייה והתערבות מינימאלית בגידול.

תיאור היין על פי היקב: היין בעל גוף מלא מביא עמו ארומות וטעמים של פרי יער שחור דובדבנים בשלים ועשבוניות.

התיישנות: היין התיישן 14 חודש בחביות עץ אלון צרפתי.( בבציר הקודם היין התיישן 12 חודש והפעם תקופת היישון התארכה במעט ).

אלכוהול: 14.8%

מחירו מומלץ לצרכן: 150 ₪.

כשרות: כן.

 

יקב גרוס

מושב נחלים רחוב דן 18

‏050-566-6332‏

צילום: אייל קרן צילום קולינארי

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top