חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב וילה וילהלמה משיק מרלו 2009 GRAND RESERVE לאחר 7 שנות התיישנות בחביות ! ועוד שנה בבקבוק ! לכבוד פריחת האביב שולחן חג הפסח וראשיתו של הקיץ

גיל ומוטי גולדמן, דור שני לכורמים, הקימו את יקב וילה וילהלמה בשנת 2001, בוילה טמפלרית. המדשאות רחבות הידיים והבית העתיק על תקרותיו הגבוהות, חדריו הרבים ומרצפותיו העתיקות והמצוירות הם מקום שלו ומקסים לכל אירוע. עם סבלנות אין קץ מייצרים ביקב יינות מתיישנים בני עשר שנים ויותר. בוילה עצמה בית קפה ובראנצ'ים, מרכז מבקרים הממוקם במרתף היין הישן ואנשים עם סיפורים שתרצו לשמוע עוד ועוד…ז'אן ז'אק רוסו, הפילוסוף הצרפתי נהג לומר: "הסבלנות מרה, אך פירותיה מתוקים". זו בדיוק הפילוסופיה של יקב וילה וילהלמה, על פיה יש להעניק ליין את מידת הסבלנות לה הוא ראוי וליצור יינות מתיישנים ומורכבים. וילה וילהלמה על פי חזונם של גיל ומוטי הינה המקום בו החיים הטובים מתחילים, מקום המגיע אל הטוב שבכל אחד מאיתנו , מקום של שמחה ואנרגיה טובה. ביקב וילה וילהלמה אוהבים להסתכל על היינות שלהם כעל "חוויה החבויה בחבית" והנה בצאתה לאוויר העולם, צצה לפניכם אותה חוויה ומציגה עצמה לראווה במלוא הדרה. ביקב וילה וילהלמה מייצרים יינות במגוון סגנונות: אדומים, לבנים, קינוח ויין בסגנון פורט. היינות מספרים את סיפור היקב – כל יין זקוק לזמן משלו להשתבח ולהתיישן ואין לדחוק בו. יקב וילה וילהלמה משיק מרלו 2009 GRAND RESERVE לאחר כמעט 7 שנות התיישנות בחביות ! ועוד שנה בבקבוק ! לכבוד פריחת האביב שולחן חג הפסח וראשיתו של הקיץ.

יקב וילה וילהלמה מרלו 2009 GRAND RESERVE

היינות האדומים בסדרת GRAND RESERVE של יקב וילה וילהלמה מקורם בסלעי הבזלת של הגליל העליון והמשכם עם הפילוסופיה והסבלנות האירופאית של ייצור היין בוילה וילהלמה הטפמלרית.

תקופת היישון וההשתבחות הארוכה של יין זה ביקב עד השקתו העשירו את מורכבותו טעמיו והאלגנטיות הטמונה בו.

אני מאמין, שאני בין הראשונים שטועם יין זה. לבטח אני ראשון, בין אלה שכותבים על יין באשר הם. תרצו, תקראו לזה יין "פסיכי", תרצו, תגידו ש"אין דברים כאלה" תרתיי משמע. ידענים וצדקנים יגידו, ש"יין ככלל, אינו מסוגל להתיישן תקופה כזו ארוכה מבלי שיהיה כולו ספוג בעץ ואו חסר פרי לחלוטין או "חיים" לעמוד בזכות עצמו. מבלי שהיו לו קודם רמות חומצה היסטריות או אלכוהול בשמיים ואתם בטח קוראים את זה ואומרים לעצמכם, "לא. זה לא יתכן. הוא בטח טעה וכותב על יין משנת 2009 ואנחנו כבר בפסח 2018"… ובכן, אין כאן טעות. יש כאן פילוסופיה, תפיסת ייצור ייננית, שיטה ואמונה שזו הדרך הנכונה. ותאמינו או לא, ליין הזה מבציר 2009, בן הכמעט 7 שנות התיישנות בחביות ועוד שנה בבקבוקים, מוטי גולדמן קורא "יין חדש"…מדובר ביין מתיישן ומשובח כמו שרק וילה וילהלמה מייצר. היין התיישן שימו לב 83 חודשים והשתבח בחביות . לפני שנה, בוקבקו 2673 בקבוקים ממנו. במהלך השנה, היין התיישן בבקבוקים והוא כבר עכשיו  נחטף, על ידי כל אלה שחוו טעימה ממנו.

בציר: 2009

סדרהGRAND RESERVE

הרכב היין: 90% ענבי מרלו – אדמת בזלת

10% ענבי פטי וורדו – אדמת בזלת

הכרמים: כרם בן זימרה גובה 850 מטר

ביקבוק: 27.3.2017

סך בקבוקים: 2673 בקבוקים

כורם: מוטי גולדמן

יינן: עמרם סורסקי

התיישנות בחביות: 83 חודשים שהם כמעט 7 שנים !

אלכוהול: 13.8%

רשמי טעימה שלי: 

יין מרלו שהתיישן בכבוד ונועד לחובבי הז'אנר של ה"עולם הישן". תמורת סכום לא גבוה ולגמרי שווה תמורה אל מול ההשקעה, (לבטח של תקופת ההתיישנות והמעקב אחר התפתחות היין) תקבלו לטעום יין רגוע ונינוח. עגול בפינות, נעים, שיש בו מן הרכות. נועם השתייה. ייחוד ואופי החווייה. העושר. האלגנטיות והמורכבות. הגוף בינוני. העץ, עד כמה שזה עשוי לעמוד בדיסונס לנוכח משך ההתיישנות, פחות דומיננטי ונמצא ברקע. לעומתו מצאתי נוכחות של פרי אדום, לא מוגזם, אבל בהחלט קיים, עם חומציות נוכחת ומאוזנת. לא כבד מידי. לא עמוס מידי. בעל אופי אמיתי. לצד טעמי תבלינים כקינמון, עשבי תיבול יבשים, עלי תה, קפה אספרסו חזק ורמיזות לעור ולטבק, המלווים ריחות של סיגר. המרקם קטיפתי, הפה רך, עם מידה נאה ומכובדת של עושר המועצם על ידי שכבות יבשות של פטל שחור, על גבי שכבות קקאו. הסיומת טובה.  

מחיר מומלץ לצרכן: 110 ש"ח.

כשרות: לא.

לחברי המועדון מבצע השקה לפי המסורת ולפני היציאה לחנויות  480 ש"ח לשישיית בקבוקים. 

יקב וילה וילהלמה

הראשונים מושב בני עטרות

03-972-1988

צילום: דני רובין

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top