חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב גינתון ממליץ לכבוד פריחת האביב, שולחן חג הפסח וראשיתו של הקיץ על גינתון ברברה 2013 חוויה מתקתקה ומפנקת

יקב גינתון שבמושב גינתון בישר על מכירת יינות טרום חג בתאריכים ה- 22.3 – 23.3 ואני בעוונותיי דווקא בערב הפתיחה, הייתי קצת עסוק בטעימת יינות איך לא, ביקב אחר…בשישי בבוקר בשעה סבירה שכזו בסביבות 09:30 לפי שעון הקיץ שהתחלף לפני כמה שעות שמתי את פעמי ליקב גינתון. כשאני הייתי ממש בכניסה ליקב, דורון כהן היינן היה בדרכו החוצה למכולת לקנות קצת מצרכים. "מה אתה עושה פה בשעה שכזו"? הוא שאל. "אנחנו פותחים עד שעה" הוא הוסיף. אבל הוא אחז בידי, ואמר "בוא אחרי ליקב". "היה ערב נפלא אמש" הוא אמר. "באו אנשים בדיוק כפי שציפינו". הוא הוציא 4 בקבוקים מהמקרר, פתח בקבוק יין לבן גוורצטרמינר מבציר 2016 מזג לי, שלף 2 כסאות ישב מולי ושאל: "נו, מה קורה בעולם היין בארץ? יש יקבים חדשים"?…4 יינות של היקב טעמתי ואחד מהם עליו אכתוב עבורכם לכבוד הפסח, שבה את חיכי. משהו בייחודיותו ובעיקר בחנפנותו, משך אותי כמו דב אל דבש. יקב גינתון ממליץ לכבוד פריחת האביב, שולחן חג הפסח וראשיתו של הקיץ על גינתון ברברה 2013 חוויה מתקתקה ומפנקת.

יקב גינתון הוא יקב בוטיק המהווה תחביב שבו מושקעים מספר שותפים. היקב שוכן במושב גינתון שבאזור השפלה. חזון היקב "לעשות יין מאהבה ומתוך אמונה שלכל בקבוק סיפור משלו המקרב ומאחד בין אנשים". תחילת הדרך של היקב, הייתה בשנת 1999 בחדר קטן, צמוד לביתו של דורון במושב גינתון הנמצא בשפלה סמוך ליער בן שמן. בנג’ו דוק ודורון כהן, חברים מעל 40 שנים, אליהם חבר טל דוק, אחיו של בנג’ו, ובעקבות התגובות החמות והמפרגנות לבקבוקים הראשונים שיוצרו בחדר קטן זה, החלו להתמקצע ולהתפתח. בשנת 2003, עבר היקב למבנה נפרד, ומאז הינו יקב בוטיק המייצר יין איכותי וייחודי.

יקב גינתון ברברה 2013

רשמי טעימה שלי: הפתעה נעימה וטעימה זימנה לי טעימתו של היין וככה זה כשהיינן יושב מולך לא לוגם יחד אתך מוזג לך יין אחר יין מתוך 4-5 בקבוקים, מביט עליך ומחכה למוצא פיך ואני כמו תלמיד טוב, מקבל את הנמזג אל תוך הכוס, מריח, טועם, שוקל כל מילה, ומביע דעה. מסתבר שהענבים ליין הזה נבצרו בבריקס גבוה ויתרה מזו, גם הסוכר השיורי נותר ביין והתוצאה, הצבע, עמוק כהה אדום עם שוליים בוהקים. באף סחרור שופע של פרי יער אדום ושחור. הפה, מפתה, עם רבדים ברורים של מתיקות. לא כזו המכבידה אלא כזו המלטפת ומפנקת ומתרפקת וממלאת את כל חלל הפה בפרי שופע עגול, מרוכז עמוס חלק ועשיר. אם חיפשתם כאן מאפיינים זניים של ברברה או חמיצות טבעית המזוהה עם הזן, היא לא קיימת. היא נבלעת במתקתקות ויחד עם זאת היא נמצאת ברמה המאזנת ולטובה. 24.5 חודשים התיישן היין בחביות עץ אלון והנוכחות הזו הוסיפה לו מורכבות ונפח המענגים את החך. תרצו תקראו לו "יין חנפן", "פופוליסטי", ואין בליבי ובחיכי ספק שיהיו רבים שיאהבו אותו. הסיומת ארוכה מתקתקה מהנה ונעימה. אה-מה-מה, אין הרבה ממנו. אני לקחתי. ומה אתכם? 90 ש"ח, ששווים כל לגימה. ולא שוכנעתי שביקב (לצערם כמובן) יצליחו לשחזר את ההנאה.

סוג היין: יין אדום חצי יבש/מתוק

זן הענבים: ענבי ברברה

כרמים: כרמי יוסף.

תיאור היין על פי היקב: ענבי הברברה המרכיבים יין זה, נבצרו בכרמי יוסף בבציר מאוחר עם רמת סוכר גבוהה במיוחד. היין בעל גוף מלא ומודגש. צבעו עז. מתגלגל על הלשון וממלא את הפה בטעמי פירות עשירים ובשלים עם סיומת ארוכה. היין בסגנון אמרונה, עם מתיקות קלה ורמת אלכוהול גבוהה.

בקבוקים: 280

אלכוהול: 17.5%

בקבוק: 750 מל"ל.

כשרות: לא.

מחיר לצרכן: 90 ש"ח.

יקב גינתון

הזית 19 מושב גינתון

[email protected]

052-2848748 טל

050-3932403 בנג'ו

052-2584421 דורון

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top