חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב הבוטיק "נבו" ממליץ על 2 יינות פרימיום אדומים פטי וורדו 2014 ו- מרלו 2014, לכבוד פריחת האביב, שולחן חג הפסח וראשיתו של הקיץ

לפני כשבועיים, קבלתי פנייה בדואר האלקטרוני מ- TripAdvisor פורטל האינטרנט האמריקני הידוע המפרסם מידע וביקורות אודות יעדים ועסקים שונים ברחבי העולם אשר מסייעים למשתמשי האתר לתכנן טוב יותר את חופשותיהם לכתוב את התרשמותי מביקורי האחרון ביקב נבו. בביקורי זה טעמתי לראשונה מיינות בציר 2014 ולפיכך, היה לי קל מאוד ואפילו לזכות גדולה לרשום המלצה חמה על היקב, על היינות ועל איריס ונבו בעלי הבית והיקב המארחים. וכך תיאר בפניי נבו חזן הבעלים ויינן היקב את שנת הבציר: "בציר 2014 במילה אחת : ברכה. זהו הבציר שהיה לפני שנת השמיטה. שנה שבה לא עשינו יינות כלל. 2014 עבורנו הייתה שנה של שפע. טעמים צבעים, כמות פרי, ועוצמות יוצאות דופן. יינות מבציר זה מתיישנים בבקבוקים. בתנאי ששומרים על היין בצורה ראויה, אפשר ליהנות מהם בעוד כעשור ומעלה."…ובכן, נבו לא טעה. מי כמוהו מכיר את פאר יצירתו ומעשי ידיו. אז ברשותכם, נתחיל מגבוה. מיינות  הפרימיום של היקב. יינות מובחרים, ראויים, איכותיים, בפירוש יינות לא זולים, אבל כיאות ליינות פרימיום, הם יכבדו את נוכחותם ומחירם כמלווי אוכל על שולחן החג, יינות שתוכלו לדבר אתם. יינות שתוכלו גם אחר כך לדבר עליהם עם האורחים לשולחן ובכל אשר תיפנו. יקב הבוטיק "נבו" ממליץ על 2 יינות פרימיום אדומים פטי וורדו 2014 ו- מרלו 2014, לכבוד פריחת האביב, שולחן חג הפסח וראשיתו של הקיץ.

יקב נבו פטי וורדו 2014 

הענבים ליין זה הגיעו מחלקת כרם הנטועה על אדמה סלעית על הר. היין התיישן 24 חודשים בחביות עץ אלון. 12 חודשים מהם בחביות חדשות. 12 חודשים מהם בחביות בנות שנה. זהו יין עם עוצמות מרוכזות נוגע בקטיפתיות. זה יין שמבקש לעצמו את הזמן. היין צעיר עם פוטנציאל השתבחות והתפתחות. (בבציר 2013 נבו לא עשה פטי וורדו זני על שום העובדה שהוא לא מצא לנכון שהיין יכול לעמוד בפני עצמו)

רשמי טעימה שלי: צבעו, כהה ועמוק. השוליים בוהקים. ליין, גוף מלא "כבד", אף ופה, עמוסים בפטל שחור, פרחוניות סגלגלה, רמיזה לבשר מעושן, פרי משולב בתבלינים, ודובדבן חמצמץ. יין מורכב, אלגנטי, עמוק, סיומת טובה וארוכה עמוסה בטעמים. שתו אותו עתה, או קנו אותו ותשלחו אותו לשכב לישון. יש לו כוח של אצן למרחקים ארוכים.

כשרות: כן.

מחיר מומלץ לצרכן: 170 ₪.

יקב נבו מרלו 2014

חלקת המרלו ניטעה בשנת 2010. למעשה, זו החלקה הראשונה שנבו נטע, ולפניה הענבים היו נרכשים מכורמים אחרים. הבחירה של הקרקע והכנה, נטועים על אדמת סלע, לוחות של סלע, עד כדי כך שישנם מקומות, שהיה צורך להביא אליהם אדמה כדי לנטוע בה שתילים. בחלקה הספציפית הזו יש כ- 4 דונם. בבציר 2013 יצא המרלו הראשון שהפך בין לילה לשיחת היום אצל חובבי היין. נבו אומר "שהמרלו של 2013 היה מטורף. ואם המרלו של 2013 היה מטורף, אז המרלו של 2014 פסיכי לגמרי"…והוא הציג בפני את זרוע ידו ואומר "תראה "שערותי סומרות" אני מתרגש מהיין הזה. זו חלקה שאני מוציא ממנה כ- 400 ליטר לדונם אני לא מדלל. אין מה לדלל שם. זה יין שהפתיע אותי ברמות. האלכוהול ירד והחומצה הטבעית עלתה. עשיתי ממנו כ- 1200 בקבוקים. חביות עוצמתיות של "בוטס". לא לחינם, נבו השאיר את היין הזה לסוף טעימת האדומים.  הוא מסתייג מהכינוי יין דגל. או פרימיום, אבל הוא יודע שהוא מחזיק ביהלום תחת ידיו.

רשמי טעימה שלי: המרלו הזה לא פחות מנפלא. באף, פרי יער כחול ושחור אוכמניות טריות, דובדבן ופטל, עשב טרי ריבת פטל ודבש לצד נגיעות של אגוז מוסקט, קליפת תפוז, עשבי תיבול, עץ אלון, פרחוניות סגלגלה. פה, עשיר ואלגנטי. עמוק. מורכב. עוצמתי. רב-מבע. חמיצות מאוזנת וסיומת ארוכה מפתה נוגעת בפולי קקאו. וואו איזה יין. לא פחות. לרוץ ולקנות ולשתות. או לקנות ולשלוח לישון. כך או כך תרשמו לעצמכם חוויית שתייה שאין הרבה כמותה. מהמרלו היותר טובים וטעימים שנראו כאן בסביבה לאחרונה.

כשרות: כן.

מחיר מומלץ לצרכן: 220 ₪.

יקב נבו

משק 57, מושב מטע

היקב – 052-607-1780
נבו –052-607-1866

[email protected]

לניווט ב- Waze

תמונות: אייל גוטמן

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top