חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב גוש עציון ממליץ על 3 יינות – סוביניון בלאן 2016, נחל הפירים סירה מורבדרה 2014, פינו נואר 2014, לכבוד פריחת האביב, שולחן חג הפסח וראשיתו של הקיץ

הכול התחיל משיח פטל. בגינה של משפחתנו, גדל שיח פטל שחור על הגדר והוציא פרי מידי שנה. הכמויות גדלו וכבר אין מקום. עוגות הפטל והגלידות נמאסו. היה צורך למצוא משהו לעשות עם הפרי. כשחבר הציע לשרגא לנסות לעשות מהפרי יין, הוא התלהב, והעסק התחיל לצבור תאוצה. בשלב ראשון שרגא עושה רק יין מפטל (פעם ראשונה בשנת 90). שנה אחר כך הוא כבר החליט לעשות קצת יין מענבים ונסענו, בשעת לילה מאוחרת, כל המשפחה לתל ערד לבצור את השאריות של הבוצרת. בשנים האלה היו אלו כמויות קטנות אבל לאט לאט היקב כבש עוד חלקים בבית. המשפחה ניסתה להיאבק בהתחלה, אחרי הכול- מי רוצה חביות עץ באמצע הסלון? אבל בסופו של דבר, לא ניתן היה לעצור את החלום. בשנת 1995 הוחלט להגדיל את כמויות היין ולהתמסר לעניין בצורה רצינית יותר, באותה שנה "היקב" מייצר כ- 5000 בקבוקים. שנה אחר כך הענבים כבר נלקחים מאזור גוש עציון, והחלום ממשיך לרקום עור, גידים, ארומות וטאנינים. בשנים הבאות, שרגא רוזנברג פורש מניהול בית האבות שבו עבד כ-20 שנה ותמר עזבה את עבודתה כמהנדסת. שניהם מתמסרים לחלוטין לעסק החדש שמתחיל לגדול ולדרוש יותר עבודה. שרגא נוטע כרמים במורדות היישוב אפרת. יחד,  הם החלו בבניית היקב בצומת גוש עציון. בשלב זה, מצטרפים גם קיבוצי הסביבה- ואנחנו מתחילים לחדש את גידול הענבים שאפיין את האזור בעת העתיקה. בשנת 2005 נחנך יקב בוטיק חדש, יקב גוש עציון. כיום, נטועים בגוש עציון מעל 600 דונם של כרמים ובמרכזם עומד היקב בניהולו של שרגא. יקבי גוש עציון מהווים את חידוש מסורת היין והחקלאות היהודית המפוארת שהתקיימה באזור מאות שנים ומטרתו לבסס את אזור גוש עציון כאחד מאזורי היין החשובים והפוריים בארץ ובעולם. עם פתיחת היקב החליטו שרגא ואשתו תמר ז"ל לפתוח בצמוד ליקב מרכז תיירות הכולל כיום מסעדה, גן אירועים, כרם תיירותי ומרכז מבקרים המציע: סיוריי יין, טעימות מודרכות, וגן ארכיאולוגי בו ניתן ללמוד על תרבות היין העתיקה ועל הדמיון הגדול בין ייצור היין המסורתי לבין הייצור המודרני. יקב גוש עציון עם 3 יינות סוביניון בלאן 2016, נחל הפירים סירה מורבדרה 2014, פינו נואר 2014, לכבוד פריחת האביב, שולחן חג הפסח וראשיתו של הקיץ.

יקבי גוש עציון "נחל הפירים" סירה מורבדרה 2014

רשמי טעימה שלי: בלנד GSM. צבעו אדום סגלגל בגווני ארגמן עם שוליים בוהקים. אף ארומאטי, מביא עמו פרחוניות, לצד תבלינים ופרי יער שחור. פה, גוף בינוני. פרי נוכח עם נגיעות תיבול ומעט מתקתקות מרומזת. רכות. איפוק. ים תיכוניות. מקדם גסטרונומי. סיומת טובה.

הרכב זנים: 54% סירה 36% מורבדרה ו10% גראנש = GSM
על הייצור: ענבי היין נבצרו בבציר ידני. היין עבר תסיסה לאורך שבועיים ולאחר מכן שהה בחביות עץ אלון צרפתיות למשך 12 חודשים. היין עבר סינון קל ובוקבק באפריל 2016.

על הכרם: כרם המורבדרה ממוקם בגובה 850 מטר, טרסה במפנה צפוני. כללית זן המורבדרה הינו עתיר יבול ,אולם על מנת לקבל יין מרוכז וארומטי טופל הכרם באופן שיבוליו היו 700קילו לדונם. כרם הסירה ממוקם באזור נחל הפירים, סמוך לאמת הביאר. בגובה 800 מטר, במפנה מערבי. יבולים נמוכים במיוחד- 500 קילו לדונם. אדמת הגרם אדמת גיר קשה מעורבת באדמת טרה רוסה.

מאפייני היין על פי היקב: ליין צבע אדום סגול, הארומה אקספרסיבית, מתובלת ואדמתית. היין בעל גוף בינוני עם טאנין רך, פרי בשל ומתובל וחמיצות מתונה ומאוזנת.

אחוז אלכוהול: 13.5

היין מוכן לשתייה אך צפוי להתיישן היטב במשך חמש שנים נוספות.

כשרות: כן.

מחיר מומלץ לצרכן: 79 ש"ח.

יקבי גוש עציון פינו נואר 2014

רשמי טעימה שלי: זהו יין על טהרת 100% ענבי פינו נואר שלא היו צריכים להסתגל לאקלים הישראלי הים תיכוני ולו על שום העובדה שהם גדלים בכרם באזור גוש עציון שיודע אקלים קר מהו. צבעו, ארגמני אדום על הצד הבהיר עם גוון סגלגל מבריק ושוליים בוהקים. אף, מתובל. נוגע בפרי יער אדום. פה, אלגנטי. שופע בפרי. מדויק. רמיזה קרמלית. נוכחות עץ. רכות נעימה. סיומת טובה. יין שבהחלט ינעם לחובבי הזן.

הרכב זנים: 100% פינו נואר

מיקום הכרמים: אבו נופל, הכרם דולל עד כדי יבולים נמוכים של 400 קילו לדונם. זן ענבים ייחודי זה, נמצא כמתאים מאוד לאזור גוש עציון, בשל הקור העז השורר באזור בחורף, וטמפרטורות נמוכות בלילות במהלך הבשלת הענבים. באזור שטחים פתוחים הפונים לכיוון מערב, ורוחות אחה"צ מייצרות שבירה מוקדמת של עומסי החום בקיץ, ואוורור טוב במיוחד של הגפן. עובדות אלו מקלות על זן ענבים זה, המזוהה עם האזורים הקרים ביותר באירופה, להכות שורשים גם בארצנו.
אחוז אלכוהול: 14%
על הייצור: בציר ידני , יבולים נמוכים , 400 קילו לדונם , השרייה קרה של המיץ והקליפות לפני תחילת התסיסה, תסיסה במשך 3 שבועות.

התיישנות: ישון בחביות עץ אלון צרפתי בנפח 300 ליטר במשך 17 חודשים.
מיקום הכרמים: אבו נופל
מאפייני היין: גוף בינוני , צבע סגול כהה

כשרות: כן.

מחיר מומלץ לצרכן: 119 ש"ח.

יקבי גוש עציון סוביניון בלאן 2016

רשמי טעימה שלי: יין לבן זני על טהרת 100% ענבי סוביניון בלאן. צבעו, זהוב כעין הקש צלול ומבריק עם שוליים בוהקים. אף, רענן. קייצי. פירותי. פרחוני. רמזים להדרים, דשא קצוץ, פרי לבן ורמיזה טרופית. פה, בעל חמיצות רעננה. נפלאה. הגוף קל עד בינוני, עם נוכחות נעימה של פרי לבן, תפוח, לימון ופירות טרופיים. יין מלא מבע כייפי ומהנה, המעניק תמורה מצוינת למחירו.

הרכב זנים: 100% סוביניון בלאן.

על הכרם: אבו נופל מפנה מערבי, הכרם נטוע על קרקע של גיר גרוס מעורב באדמת טרה רוסה, על תשתית של סלע גיר. הקרקע רדודה ומנוקזת במיוחד, ויחד עם זאת אדמת הטרה רוסה מאפשרת מים זמינים לשורשי הגפן. על קרקע זו גדלים ענבים מרוכזים יותר, עם גרגירים קטנים יותר, המניבים טעמים מרוכזים יותר.
אלכוהול: 13.5%
P.H: 3.3
על הייצור: בציר ידני , יבולים של 800 קילו לדונם, תסיסה קרה וארוכה.
מיקום הכרמים: אבו נופל מפנה מערבי
מאפייני היין על פי היקב: חומציות גבוהה, עדין ופירותי ומאופיין בטעמים טרופיים.

כשרות: כן.

מחיר מומלץ לצרכן: 65 ש"ח.

יקבי גוש עציון

טל: 02-9309220

פקס: 02-9309156

צומת גוש עציון, ת.ד 1415 אפרת

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top