חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב רמת הגולן ממליץ על הר חרמון לבן 2016 ו-ירדן מלבק 2014 לכבוד פריחת האביב, שולחן הפסח וראשיתו של הקיץ 

ליקב רמת הגולן כ- 6,000 דונם של כרמי יין מניבים. הכרמים מחולקים ל- 430 חלקות ותת חלקות, כל אחת משתרעת על פני כ-19 דונם (נכון לתחילת בציר 2016). מרגע הגדרתה, כל חלקה ממופה ומקוטלגת ונמצאת במעקב מתמיד של פרמטרים שונים כגון מיפוי מוליכות קרקע, מיפוי צימוח, בדיקות מצב מים בגפן ועוד. מהידע שנאסף לאורך השנים ניתן ללמוד על אפיוני החלקה, יכולותיה, מהלך התפתחותה ובריאותה. מידע זה הנו כלי חיוני לקבלת החלטות במהלך השנה ובעת הבציר. סדרת הר חרמון הוא חלק מרגש ומשמעותי בנוף של רמת הגולן. בכל עת ובכל עונה, ההנאה ממנו לובשת צורה חדשה, מתפתחת ומענגת. סדרת הר חרמון – מציעה יינות איכות נגישים ומלאי טעם, המעניקים חוויה מאוד מהנה, כמו קפיצה קטנה לפסגה ובטווח מחיר שווה לכל נפש.  סדרת ירדן – אין מרשים יותר מהחיבור המושלם בין יצירת האומנות של הטבע לבין היצירתיות של האדם. זו מהות סדרת ירדן, סדרת הדגל של יקב רמת הגולן, המשלבת בין ענבי היין הנבחרים, יצירת האומנות של הטבע ברמת הגולן, לבין היצירתיות של יינני היקב. יקב רמת הגולן ממליץ על הר חרמון לבן 2016 ו- "ירדן" מלבק 2014 לכבוד פריחת האביב, שולחן הפסח וראשיתו של הקיץ. 

יקב רמת הגולן הר חרמון לבן 2016

רשמי טעימה שלי: אודה ואתוודה שעם השנים וככל שאני טועם הרבה יינות קמה ועלתה אצלי ה"פיינשמקריות" האומרת שאין ממש טעם לטעום יינות ברמת הבסיס ה- ENTRY-LEVEL עם מחיר נמוך, ולו על שום העובדה הפשוטה שמרביתם או כולם מיוצרים בייצור המוני ואין בהם כל יומרה לאיכות. והנה בא היין הזה של יקב רמת הגולן ונתן לי לאכול את הכובע. מצאתי פה יין לבן צעיר רענן נעים וטעים עם אף נהדר ופה חד מדויק נוגע בפרי ובמינראליות והכול מאוזן ועשוי להפליא. תמורה נהדרת למחיר.

על היין:
הר חרמון לבן 2016 מציג ניחוחות פרי של תפוח ירוק, משמש, קיווי, פרי הדר יחד עם מאפיינים פרחוניים נעימים. זהו יין רענן ומלא חיים בעל גוף בינוני.
הר חרמון לבן 2016 מוכן לשתייה כעת, ובשמירה בתנאים נאותים תוכלו ליהנות ממנו עד כשנתיים מהבציר.
יין ואוכל:
היין ילווה נהדר עוף צלוי במחבת עם לימון, קציצות דג תאילנדיות עם רוטב ליים לטבול בו, וגם לצד גבינות כמו מוצרלה טרייה, או גבינת עיזים.
על ייחודיות שנת בציר 2016:
בציר 2016 היה יוצא דופן. אחרי חורף שגרתי, בפברואר טמפרטורות היום הממוצעות היו גבוהות ב-4 מעלות מהרגיל והכינו את הקרקע לאביב חם. גשמים קלים בחורף יחד עם ממטרים רגילים באביב הביאו אותנו ל-75% מממוצע המשקעים השנתי. קיץ מתון לא הספיק כדי לבטל את השפעת חום האביב, מה שהביא לבציר מהיר וסוער – הקצר ביותר ב-22 השנים האחרונות. הקיץ הנהדר הוביל ליינות באיכות מרגשת, המוכיחה פעם נוספת שגחמות של בציר מסוים אינן מונעות מכרמי רמת הגולן להניב יינות מעולים באופן עקבי.
הר חרמון לבן 2016 מורכב משילוב של זנים לבנים אשר נבצרו בכרמים הממוקמים ברמת הגולן הקרירה. תסיסה קרה עוזרת לנו לשמור על חיוניותם הטבעית של הזנים הקלאסיים שנבחרו ליין.
נתונים אנליטיים:
אלכוהול: 13.5%
חומצה: (גר'/ל') 5.9
pH 3.06
מתיקות יבש
על אזור הגידול:
הגליל הוא אזור הגידול הצפוני ביותר בישראל ונחשב הטוב ביותר לגידול ענבי יין. בתוך אזור גידול זה, רמת הגולן היא החלק בו הטמפרטורות הן הקרירות ביותר והענבים באיכות הגבוהה ביותר. הכרמים על רמה וולקנית זו גדלים מ– 400 מטר ועד 1200 מטר מעל פני הים והגבוהים שבהם פוגשים שלג בחורף.
יקב רמת הגולן ממוקם בעיר קצרין אשר במרכז הגולן.
כשרות: כן.

מחיר מומלץ לצרכן: כ – 35 ₪.

יקב רמת הגולן ירדן מלבק 2014

רשמי טעימה שלי:  צבעו אדום בגווני סגול ארגמן. השוליים בוהקים. באף, פרי יער אדום ושחור, שוקולד ופרחוניות עם רמיזה לווניל ותבלינים. הגוף, מלא, עם תחושה של "כבדות" מסוימת. שפע של פרי שחור. תיבול עשבוני. נגיעות של עץ. רמיזות למתקתקות מסוימת. קטיפתיות. עגלגלות. אלגנטיות. סיומת ארוכה. מלבק מרשים.

 על היין ירדן מלבק 2014: מציג ניחוחות של פירות יער  ודובדבן בשלים, יחד עם רמזים לפרחים, תבלינים, קקאו ועשבי תיבול. היין חושף גוף מלא עם מורכבות נעימה וריכוז טעם מהנה.

ירדן מלבק 2014: נהדר לשתייה כבר עם צאתו, בתנאי אחסון נאותים ימשיך להשתבח בבקבוק ויישמר במיטבו כעשור ויותר משנת הבציר.

 יין ואוכל: נסו את היין לצד פילה בקר על הגריל, טאג'ין טלה עם רימון ודובדבנים, או קונפי ברווז.

 על ייחודיות בציר 2014: החורף שקדם לבציר הביא עמו תקוות גדולות להמשכו כאשר התחיל עם חודש דצמבר רטוב וקר במיוחד. בשיאה של מערכת זו נמדדו באחד הכרמים שלנו טמפרטורות שוברות שיאים של 17 מעלות מתחת לאפס, אולם ארבעת החודשים הבאים אופיינו בטמפרטורות מעט גבוהות מהרגיל ועם 58% בלבד מממוצע הגשמים. החודשים מאי עד אוקטובר היו לשמחתנו מעט קרירים מהרגיל, ללא כל אירועי מזג אוויר קיצוניים. הבציר התחיל מעט מאוחר ונמשך רק 12 שבועות, פרק זמן קצר יחסית לעונות הבציר אצלנו. עונת הגידול היפה יחד עם יבולים מעט נמוכים מהממוצע הסתכמה בבציר יוצא מן הכלל.

ירדן מלבק 2014:  יוצר מענבי מלבק שנבצרו מכרם עינות יונתן הממוקם בגובה 700 מטרים. היין יושן בחביות עץ אלון צרפתי למשך 18 חודשים.

נתונים אנליטיים:

אלכוהול: 14.5%

חומצה: 6.3

PH: 3.60

מתיקות: יבש

על אזור הגידול:

הגליל הוא אזור הגידול הצפוני ביותר בישראל ונחשב הטוב ביותר לגידול ענבי יין. בתוך אזור גידול זה, רמת הגולן היא החלק בו הטמפרטורות הן הקרירות ביותר והענבים באיכות הגבוהה ביותר. הכרמים על רמה וולקנית זו גדלים מ- 400 מטר ועד 1,200 מטר מעל פני הים והגבוהים שבהם פוגשים שלג בחורף.

מחיר מומלץ לצרכן:  129 ₪.

יקב רמת הגולן, ת.ד.183 קצרין 12900

טל: 04-6968400, פקס: 04-6962220

www.golanwines.co.il

 

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top