חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב שילה עם 3 יינות צעירים ורעננים סוביניון בלאן 2016, שרדונה 2017, ורוזה 2017, לכבוד פריחת האביב, שולחן הפסח וראשיתו של הקיץ

היינן עמיחי לוריא מייצר ביקב שילה הנמצא במעלה לבונה יישוב קהילתי דתי בשומרון במרחק 15 ק"מ מהעיר אריאל כ- 100.000 בקבוקים בשנה. הענבים ליינות היקב, מגיעים מכרמים איכותיים הנטועים באזור שילה ובנימין וממקומות נוספים בארץ והכרמים פרושים כיום על למעלה מ- 150 דונם. הבסיס הטבעי ליקב שילה המודרני נשען על העובדה שיין, היה חלק מהמסורת היהודית ושפע הגתות העתיקות שנמצאו בשומרון וליד הישוב שילה הן ההוכחה לכך. סיסמת היקב היא: "שורשים קדומים – יקב עכשווי". יינות המגיעים מהשומרון, מביאים עמם תמיד משהו אחר, משהו ייחודי המביא לידי ביטוי את הטרואר המקורי עם דבר מה נוסף, תרצו תקראו לזה המשכיות של מסורת, תקראו לזה אמונה ועבודת האדמה, תרצו תקראו לזה רוח הקודש, ובבקשה, שלא תעזו להכניס לטעימת ולאהבת יין, פוליטיקה. היא לא שייכת. ולעולם לא תהיה מבחינתי שייכת ליין, אותו יש לבחון ולטעום, אובייקטיבית נטו. "צור-עולם של יין" המייצגת יקבים כשרים מהארץ ומעולם, לקחה תחת שרביטה את השיווק וההפצה של יינות יקב שילה לאחר בחינה מדוקדקת של איכות היינות ולאחר שידעה לזהות נכונה את הבאזז… שיוצר הביקוש הרב ליינות של היקב בשוק היין הכשר בארה"ב. יקב שילה עם 3 יינות צעירים ורעננים סוביניון בלאן 2016, שרדונה 2017, ורוזה 2017, לכבוד פריחת האביב, שולחן הפסח וראשיתו של הקיץ.

ככלל, קונספטואלית, היינות של יקב שילה הם יינות שיותר מתאימים לאוכל מאשר "סתם" לשתות אותם כמו שהם. לא שזה רע חלילה. השרדונה של יקב שילה, זה יין לפתוח, לשתות, ליהנות, זהו יין שמדבר בעד עצמו, שנחטף עד כלות ביקב, תוך 3 חודשים מרגע השקתו. יש בו ביין, בכדי ללמד בצורה כזו או אחרת אם תירצו על הבגרות של היקב. הסוביניון בלאן 2016 "משדר" מעט ״כבדות״. שוחחתי עם עמיחי היינן על היין ולמדתי ממנו שבבציר 2017 של הסוביניון בלאן, הוא עשה אותו מעט קליל יותר, פירותי יותר ושהוא בעצמו, די מתלבט עם בחירת הכיוון אותו הוא מבקש בסוביניון בלאן שלו. דווקא הרוזה של שילה מביא איתו אנקדוטה אותה שמעתי מעמיחי שהזדמן עם חברים בניו יורק למסעדת סטייקים המוכרת את יינותיו. ועמיחי בסוג של "תעוזה נסיינית" ביקש את הרוזה שלו שיוגש לצד הסטייקים. רבים כך הוא אומר ירימו עכשיו גבה בתהייה הכיצד ממזגים יין רוזה עם סטייק? ובכן, עמיחי מספר שחבריו והוא לאורך הארוחה "ירדו" על 6 בקבוקי רוזה עם הסטייקים ו"תאמין לי הוא אומר זו הייתה חווייה".

יקב שילה סוביניון בלאן 2016

רשמי טעימה שלי:  צבעו זהוב צלול כעין הקש עם גוונים ירקרקים ושוליים בוהקים. אף, ארומאטי. לימון וקליפת אשכולית ופרחוניות הדרית לבנה ורמיזה טרופית. פה, גוף בינוני. פירותי. חלק. עגול. אם כי מתון במידה ונוגע במינראליות וחומצה טובה שמאזנת. סיומת טובה. בטווח המחיר חלה עליו החובה להתמודד עם מקבילים לו באותה קבוצת המחיר והתחרות לא קלה.

סגנון: יין לבן יבש
אזור: שילה, ישראל
זן: סוביניון בלאן
אלכוהול: 13%
מאפיינים: קריספי, חלק וארומטי.

כשרות: כן

מחיר מומלץ לצרכן: 100 ₪.

יקב שילה שרדונה 2017

רשמי טעימה שלי: אפתח ואציין שאני מבין למה היין הזה "מתחסל" 3 חודשים אחרי שהוא מושק ביקב. וכן. גם אני אוהב אותו. לבטח על שום העובדה שאני מחסידי ז'אנר העם-עץ בשרדונה. והוא עשוי לעילא. צבע, זהוב צלול כעין הענבר. שוליים בוהקים. אף, הדרי. פרחוני. פרי לבן. ארומאטי. פה, גוף בינוני. מורכבות. דיוק. נגיעות מתקתקות. נגיעות חמאתיות. קלייה. חומציות תומכת וטובה. איזון מדויק. "עולם חדש". נעים. טעים. סיומת טובה ומהנה.   

סגנון: יין לבן יבש
אזור: שילה, ישראל
זן: שרדונה
אלכוהול: 13%
מאפיינים: היין תסס והתיישן בחביות עץ אלון צרפתיות במשך 10 חודשים. ליין גוון צהוב מבריק, ארומת פירות טרופיים ובוקה עדין של אלון קלוי. טעמי אגס ואפרסק. גוף בינוני.

כשרות: כן

מחיר מומלץ לצרכן: 85 ₪.

יקב שילה רוזה 2017

רשמי טעימה שלי: צבע אדמדם בהיר צלול מבריק עם שוליים בוהקים. אף, רענן, פרחוני, קייצי, נוגע בפירות אדומים. פה, גוף קל עד בינוני, פרי אדום. דובדבן. פטל. תות. רכות נעימה. חומציות טבעית בולטת ונוכחת המגיעה מענבי הברברה. חן. איכות. ניקיון. איזון. ברקע מתקתקות קלילה מתובלת, נוגעת במרירות מתבקשת. סיומת טובה. רעננה.

סגנון: יין רוזה יבש
אזור: שילה, ישראל
זן: ברברה, קברנה פרנק
אלכוהול: 12.5%
מאפיינים: יין רוזה מרענן, פירותי וקטיפתי עם נגיעות נהדרות של פירות אדומים וטרופיים.

כשרות: כן

מחיר מומלץ לצרכן: 85 ₪.

יקב שילה

www.shilohwinery.com

[email protected] 

 https://www.facebook.com/ShilohWine

 

 

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top